Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

gelukkig zijn de beschaafde motorrijders dik in de meerderheid.
gelukkig wel, al zullen clubjes als NEFOM dit blijven verdraaien...
zoiezo lijkt de haat tegen motoren die ze zaaien wel degelijk te landen bij beleidsmakers, aangezien ze wel bij andere categorieën stellen dat
je een weg niet kan dichtgooien voor de hele brik om het gedrag van een minderheid, maar gek genoeg niet bij motoren...
Kunnen we motoren niet als traktor registreren, dan kunnen we het verbod gewoon negeren.
dan veranderen ze de borden... schiet niet veel op ;)
maar dat je met een tractor makkelijker verbods-borden etc. plat rijd dan met een motor staat vast... O-):X
 
gelukkig wel, al zullen clubjes als NEFOM dit blijven verdraaien...
zoiezo lijkt de haat tegen motoren die ze zaaien wel degelijk te landen bij beleidsmakers, aangezien ze wel bij andere categorieën stellen dat
je een weg niet kan dichtgooien voor de hele brik om het gedrag van een minderheid, maar gek genoeg niet bij motoren...

dan veranderen ze de borden... schiet niet veel op ;)
maar dat je met een tractor makkelijker verbods-borden etc. plat rijd dan met een motor staat vast... O-):X
dan krijgen we allemaal een 25 of 40 km bordje:+
 
Stel dat die kut dijk weer vrij wordt gegeven voor motoren, wordt het zo druk dat de lol er sowieso wel vanaf is om daar te rijden.
 
Probleem is niet zozeer de dijk maar een PAAR motorhatende activisten in het oude dorp Amerongen. Jarenlang is men bezig om Amerongen toeristisch op de kaart te zetten en nu het een beetje druk wordt krijg je dit. Waarschijnlijk mag je alleen op je fiets of lopend naar dat kutkasteel (wat eigenlijk meer een landhuis is maar dat verkoopt niet zo goed). Ze willen dus rustig wonen in een dorp wat toeristisch wil zijn aan de weg naar de dijk 🤷‍♂️.
 
Probleem is niet zozeer de dijk maar een PAAR motorhatende activisten in het oude dorp Amerongen.
Het hele probleem gevangen in een paar woorden! :t
Ze willen dus rustig wonen in een dorp wat toeristisch wil zijn aan de weg naar de dijk 🤷‍♂️.
Precies DAT dus.
Die lui komen vanuit de Randstad naar plekjes als deze dijk, en denken vervolgens iedereen die hen niet bevalt met haat en stemmingmakerij van "hun dijkweg" te kunnen weren ...
Maar tegelijkertijd willen ze wel op fietsafstand een toeristisch aantrekkelijk centrum etc... en die twee dingen gaan niet samen.
 
Links van het "kasteel" Amerongen ligt een pad met enkel dit bord
1659204354298.png





Je mag er dus gewoon rijden....

1659204310151.png
 
Reactie ontvangen van de Gemeente Vaals.
alleen de Camerig/Epenerbaan wordt afgesloten voor motoren dmv bord C11.
de andere wegen uit de proef worden ook afgesloten voor overige gemotoriseerd verkeerd (C12)
 
Zojuist dit bericht van de site van dagblad de Limburger



Rechter fluit Vaals terug: wegen mogen niet afgesloten worden voor motoren



De gemeente Vaals mag geen wegen afsluiten voor motoren. Dat heeft de rechter donderdag bepaald na een schouw ter plekke en een zitting in de raadszaal.



Vaals wilde de Eperbaan en de buurtschappen Rott en Melleschet vanaf dit weekeinde afsluiten, om overlast tegen te gaan. Buurgemeente Gulpen-Wittem, dat vreest dat motorrijders daardoor massaal uitwijken naar de gehuchten rond Epen en Mechelen, stapte daarop naar de rechter.



Lees ook: Rechter maakt toer door Heuvelland om te beslissen in ruzie tussen buurgemeentes over wegafsluiting voor motorrijders



Wethouder Piet Franssen van Gulpen-Wittem is blij met de uitspraak van de rechter. „Wij hebben bezwaar gemaakt om de belangen van onze inwoners, onze ondernemers en bezoekers te verdedigen. En gelukkig heeft ook de rechter geconstateerd dat die belangen worden geschaad als een gemeente eenzijdig wegen gaat afsluiten. Terwijl we juist gezamenlijk voor de uitdaging staan om de overlast van toeristisch verkeer aan te pakken.”
 
Zojuist dit bericht van de site van dagblad de Limburger



Rechter fluit Vaals terug: wegen mogen niet afgesloten worden voor motoren



De gemeente Vaals mag geen wegen afsluiten voor motoren. Dat heeft de rechter donderdag bepaald na een schouw ter plekke en een zitting in de raadszaal.



Vaals wilde de Eperbaan en de buurtschappen Rott en Melleschet vanaf dit weekeinde afsluiten, om overlast tegen te gaan. Buurgemeente Gulpen-Wittem, dat vreest dat motorrijders daardoor massaal uitwijken naar de gehuchten rond Epen en Mechelen, stapte daarop naar de rechter.



Lees ook: Rechter maakt toer door Heuvelland om te beslissen in ruzie tussen buurgemeentes over wegafsluiting voor motorrijders



Wethouder Piet Franssen van Gulpen-Wittem is blij met de uitspraak van de rechter. „Wij hebben bezwaar gemaakt om de belangen van onze inwoners, onze ondernemers en bezoekers te verdedigen. En gelukkig heeft ook de rechter geconstateerd dat die belangen worden geschaad als een gemeente eenzijdig wegen gaat afsluiten. Terwijl we juist gezamenlijk voor de uitdaging staan om de overlast van toeristisch verkeer aan te pakken.”
297611310_5796109173752250_5467789516609003498_n.jpg
 
Haha, die Zuiderdijk toch, wat hebben die bewoners het toch zwaar. Eerst die vreselijke motorrijders en die zijn in het weekend weg en dient het volgende probleem zich aan: recreanten die in hun tuin pissen en poepen.

Er gaan borden bij komen, verboden om te plaspoepen.

Het is een heel lang premium artikel in het NHD, dus dat zal ik ff niet doen hier.
 
Haha, die Zuiderdijk toch, wat hebben die bewoners het toch zwaar. Eerst die vreselijke motorrijders en die zijn in het weekend weg en dient het volgende probleem zich aan: recreanten die in hun tuin pissen en poepen.

Er gaan borden bij komen, verboden om te plaspoepen.

Het is een heel lang premium artikel in het NHD, dus dat zal ik ff niet doen hier.
Tja, als ik er niet mag motorrijden, dan ga ik wel bij ze tegen de gevel staan zeiken :+.
 
Ik snap dat een EV motor voor de wet gelijk is aan een ICE motor.
Een verbodsbord voor motoren zal dus voor elke motor gelden, lijkt me niet meer dan logisch.

Ik snap ook niet waar de gedachte vandaan komt dat ik daar als EV gewoon door mag rijden :?
Blijkbaar denken sommigen dat omdat die borden geplaatst worden ivm geluidsoverlast. Maar wanneer ik ergens rij weet ik helemaal de reden niet waarom een wegbeheerder ergens een bord plaatst.
En ja ik rij er ook doorheen hoor, maar weet dat ik dan ook gewoon een bekeuring kan krijgen, pakkans is toch laag en anders heb ik er geen actieve herinnering aan, schijnt ook goed te werken.

In Nederland zit het sowieso vol met borden en vooral onderborden met van alles er op.
Een onderbord met uitzonder voor EV zou zo geplaatst kunnen worden dus, maar de wil is er echt niet. Onder het mom van geluid moet gewoon de motorrijder weg. (en daarna komt het volgende en het volgende net zolang de dijk alleen voor bewoners is denk ik zo)

Dit stukje uit de tekst vind ik wel bijzonder kwalijk:
De uitleg is vrij ingewikkeld, maar het komt er in het kort op neer dat het bijvoorbeeld in combinatie met veiligheid wel mag. Dat is dan ook een trucje dat veel gemeenten gebruiken. Vaak gaat het daarbij om subjectieve veiligheid, want onderzoekscijfers zijn er eigenlijk nooit, maar dat is voor de rechters blijkbaar geen probleem.
En ik maar denken dat rechter zich aan bewezen feiten zouden houden, trieste ontwikkeling.

Gewoon weg dat bord en ga maar handhaven.
 
Gewoon stoppen met al die onzinnige afsluitingen! Die overlast gevende wegmisbruikers aanpakken en de "zwijgende"zich braaf aan allerlei regels houdende meerderheid laten gaan.
Vroeger was er toch zo'n stelling: "verkeer: geef je gezonde verstand voorrang", meen ik.
Kost denk ik ook minder, minder gedoe (regelgeving vervatten in besluiten, die in- en doen- uitvoeren etc.)en minder "democratische en bureaucratische bemoeienissen om door op pragmatische wijze degevaarlijk bestaande regels te gebruiken en die eens toe te passen.

Voor dijkbewoners o.a. handig: verbodshandhaving van : wildplassen, 3 fietsers naast elkaar, max. snelheid, onnodig lawaai (getoeter), gevaarlijk en / of mogelijk gevaarzettend gedrag enz. Denk dat een beetje goede koddebeier daar best wel mee uit de voeten kan. Kwestie van juiste instructies geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan