Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik denk sowieso dat de pesionadas op hun e-bikes die stug naast elkaar blijven fietsen En ons niet horen omdat hun hoorapparaten niet goed werken door hun eigen rij een veel groter probleem voor de verkeersveiligheid is
 
"De medewerkster van het waterschap zei daarop dat vooral tot het verbod is besloten door de vele klachten die er met name in de zomermaanden binnenkomen."

Deze zin laat natuurlijk wel het een en ander open voor interpretatie: gaat het hier om 1 persoon die heel veel klachten heeft verstuurd of gaat het om veel mensen met ieder een enkele klacht. Daar zit mijns inziens een behoorlijk verschil in...
 
Vandaag in het NHD.
Er word met geen woord gerept over belangenverstrengeling van de wethouder in deze zaak. Handhaving is er niet. En er zijn geen duidelijke cijfers te overleggen. Ook het laatste stukje beloofd niet veel goeds.
Je zou in zo'n dorpje wonen en in het bezit zijn van een motor. Moet je 'm dan vanuit je garage duwen tot buiten het dorp en daar starten of zouden ze aangeduwd ook niet meer welkom zijn?
Wat een idioten zeg.

Nee straks iedereen over naar elektrisch. Wanneer er daarvan 200 per dag langs je deur komen over de dijk of door je dorpje komen met die irritant hoge fluittoon (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) is er ook weer gezeur en is dat weer irritant en zorgt dat voor overlast.

Als mijn buurvrouw aan het zingen is vind ik het irritant en doet dat pijn aan m'n oren en wanneer ik m'n motor start is dat misschien wel andersom. Zo is er altijd wat, leef en laat leven. :)
 
...
Nee straks iedereen over naar elektrisch. Wanneer er daarvan 200 per dag langs je deur komen over de dijk of door je dorpje komen met die irritant hoge fluittoon (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) is er ook weer gezeur en is dat weer irritant en zorgt dat voor overlast.
...
De omschrijving is makkelijk: prachtige fluittoon die mij in extase brengt (ik weet het zo'n mooie sonate is lastig onder woorden te brengen) :t *D :+

Maar dan heb je het echt over de Energica, niet over de Zero of ander merk. Dus die overlast valt wel mee.
De Energica is sowieso duur en Italiaans. Daar zijn er niet veel van.
Het is net als bij de Ducati , Design eerst, dan geluid en snelheid. Het blijven Italianen ;)

Dus die overlast valt wel mee, het is meer dat ze die dijk gewoon als eigen weg willen hebben.
Zij wonen er en iedereen moet er verder wegblijven want lastig.
 
Nu motorrijders niet meer over de Zuiderdijk mogen rijden is de kans groot dat ze een route kiezen via omliggende dorpjes, zo vulde De Bruijn aan. Dat komt de verkeersveiligheid in die dorpjes volgens haar niet ten goede. De medewerkster van het waterschap zei daarop dat er ook wordt gewerkt aan een regeling om motoren uit die kleine dorpen te weren.

--------------------------------
Punt 1: die dorpen bestaan uit een redelijk smalle straat/weg, met aan beide kanten lintbebouwing, dus een veelvoud aan bewoners vergeleken met de Zuiderdijk, waar hier en daar een woning staat met soms honderden meter er tussen.

Punt 2: ik ken het gebied goed en we hebben het over veel dorpen, aan de kant tussen de N506 en de Zuiderdijk heb je een aantal dorpswegen en polderwegen en aan de andere kant van de N506 zijn ook een flink aantal dorpen en je kunt onmogelijk al die dorpen gaan verbieden voor motoren, dat krijg je juridisch nooit voor elkaar.

En boverdien is er geen handhaving, dus is het allemaal slap gelul in de ruimte. En ik wil het resultaat van de degelijke onderzoeken langs de Zuiderdijk nu wel eens zien. Volgens mij praten die gasten van het waterschap ook plichtmatige poep en de wethouder, de heer Jeroen Broeders is nergens te bekennen en die heeft een berg boter op zijn kale kop, dat wil je niet weten.
 
het is meer dat ze die dijk gewoon als eigen weg willen hebben.
Zij wonen er en iedereen moet er verder wegblijven want lastig.
hele gedoe in een notendop! :t
bovendien houd het hier zeker niet mee op, want het zijn nu eenmaal lui die ´iets te zeiken´ moeten hebben... zuur gedoe...

Nu motorrijders niet meer over de Zuiderdijk mogen rijden is de kans groot dat ze een route kiezen via omliggende dorpjes, zo vulde De Bruijn aan. Dat komt de verkeersveiligheid in die dorpjes volgens haar niet ten goede. De medewerkster van het waterschap zei daarop dat er ook wordt gewerkt aan een regeling om motoren uit die kleine dorpen te weren.
als dat realiteit word; waar mag je dan in de toekomst nog wél rijden?
het lijkt zo langzamerhand wel een door de staat gesteunde campagne om motorrijders als voertuigcategorie als geheel uit het verkeer te krijgen... :?
En boverdien is er geen handhaving, dus is het allemaal slap gelul in de ruimte. En ik wil het resultaat van de degelijke onderzoeken langs de Zuiderdijk nu wel eens zien.
daarin ben je niet de enige!
al vraag ik me ook af of dat uberhaupt wel (onafhankelijk) bewezen is/ zal worden...
 
De omschrijving is makkelijk: prachtige fluittoon die mij in extase brengt (ik weet het zo'n mooie sonate is lastig onder woorden te brengen) :t *D :+

Maar dan heb je het echt over de Energica, niet over de Zero of ander merk. Dus die overlast valt wel mee.
Geluid van beide soorten motoren is sowieso niet te vergelijken.

Een Energica hoor je duidelijk als je langs de weg staat maar verderop al niet meer want het hoge geluid draagt niet ver.

Open uitlaten echter geven juist dat donkere gebulder, die lage tonen dragen veel verder en je hoort ze dan ook van ver al aankomen. Daardoor zijn er veel meer mensen die ze zo luid horen en die horen ze ook veel langduriger.
 
Reed vanmiddag met m'n zoon in het span terug naar huis, twee typetjes voor me waardoor dit topic is opgestart...en die volgens de MAG dus 'de minderheid' van de motorrijders M/V is....
beide op sportmotoren, open pijp, vonden het leuk fietsers in te halen en de motor in de toerenbegrenzer te laten vliegen, boze blikken en verwensingen die ik als achteropkomer èn m'n zoon duidelijk konden verstaan.
Aan de heuptasjes te zien een bepaald publiek...waar de boodschap "loud is out" blijkbaar niet is aangekomen...helaas.. :N
 
Laatst bewerkt:
Geluid van beide soorten motoren is sowieso niet te vergelijken.

Een Energica hoor je duidelijk als je langs de weg staat maar verderop al niet meer want het hoge geluid draagt niet ver.

Open uitlaten echter geven juist dat donkere gebulder, die lage tonen dragen veel verder en je hoort ze dan ook van ver al aankomen. Daardoor zijn er veel meer mensen die ze zo luid horen en die horen ze ook veel langduriger.
Ik liep in Hoorn en voor hotel de Keizerskroon startte iemand zijn Harley en helemaal zonder dempers, alleen de pijp.
En dat waren bepaald geen lage tonen. Ik liep er zeker 20 meter vandaan maar het deed me pijn aan de oren toen de man wegreed met zo veel mogelijk kabaal en dat zijn overwegend knetterende middentonen.

Hij reed via het Breed de Westerdijk op en was nog heel lang hoorbaar. Dit soort figuren zetten de toon en hoewel ik me goed kan voorstellen dat mensen op jonge leeftijd dit mooi vinden en ik ze dat van harte gun, maar dan niet midden in de stad op een plek waar veel mensen lekker genieten op het terras.
 
Reed vanmiddag met m'n zoon in het span terug naar huis, twee typetjes voor me waardoor dit topic is opgestart...en die volgens de MAG dus 'de minderheid' van de motorrijders M/V is....
beide op sportmotoren, open pijp, vonden het leuk fietsers in te halen en de motor in de toerenbegrenzer te laten vliegen, boze blikken en verwensingen die ik als achteropkomer èn m'n zoon duidelijk konden verstaan.
Aan de mannentasjes te zien een bepaald publiek...waar de boodschap "loud is out" blijkbaar niet is aangekomen.
Motorrijders met handtasjes, het moet niet gekker worden.
 
Ik liep in Hoorn en voor hotel de Keizerskroon startte iemand zijn Harley en helemaal zonder dempers, alleen de pijp.
En dat waren bepaald geen lage tonen. Ik liep er zeker 20 meter vandaan maar het deed me pijn aan de oren toen de man wegreed met zo veel mogelijk kabaal en dat zijn overwegend knetterende middentonen.

Hij reed via het Breed de Westerdijk op en was nog heel lang hoorbaar. Dit soort figuren zetten de toon en hoewel ik me goed kan voorstellen dat mensen op jonge leeftijd dit mooi vinden en ik ze dat van harte gun, maar dan niet midden in de stad op een plek waar veel mensen lekker genieten op het terras.
Had hij ook een handtasje? :+
 
Ik denk sowieso dat de pesionadas op hun e-bikes die stug naast elkaar blijven fietsen En ons niet horen omdat hun hoorapparaten niet goed werken door hun eigen rij een veel groter probleem voor de verkeersveiligheid is
Nou, die hebben ons vandaag (200+ km over oa de Lekdijk) wel gehoord hoor!
8-)

20220821_100609_copy_2156x1927.jpg


20220821_101108_copy_1912x2880.jpg
 
@Dutch ; Prachtige fietsen....en ondanks dat zo'n MV-vierpitter ongedempt behóórt te zijn...kan dat niet meer in deze tijd.
Ik hoop dat je er een passende oplossing voor vindt
 
@Dutch ; Prachtige fietsen....en ondanks dat zo'n MV-vierpitter ongedempt behóórt te zijn...kan dat niet meer in deze tijd.
Ik hoop dat je er een passende oplossing voor vindt

Die 4-pitter is niet van mij hoor!

Maar mijn Ipotesi is ook niet bepaald "stil", ondanks het feit dat de uitlaten gloednieuwe zijn.
Ook al wist is dat ie bij de RDW niet aan een geluidsmeting onderhevig was, toen ik 'm voor de kentekenkeuring moest starten was ik toch een beetje huiverig..... Maar ik kreeg een goedkeurend knikje :Y
 
Die 4-pitter is niet van mij hoor!

Maar mijn Ipotesi is ook niet bepaald "stil", ondanks het feit dat de uitlaten gloednieuwe zijn.
Ook al wist is dat ie bij de RDW niet aan een geluidsmeting onderhevig was, toen ik 'm voor de kentekenkeuring moest starten was ik toch een beetje huiverig..... Maar ik kreeg een goedkeurend knikje :Y
En zo hoort het. Die motoren horen gewoon zo, en ze moeten ook zo blijven. 🙂
 
Mijn Super, hoe ik hem kocht en inmiddels heeft hij demping en is hij veel stiller.
 

Bijlagen

  • 104036023_705223906932177_7196791351285925378_n.mp4
    917 KB
Mijn Super, hoe ik hem kocht en inmiddels heeft hij demping en is hij veel stiller.
Dat is inderdaad veel te luid. Een oude klassieker heeft zelfs minder weet ik. Mijn BSA A10 RGS replica had veel minder geluid dan dat, en daar zat de originele 2-1 met Gold-Star demper onder.
 
Dat is inderdaad veel te luid. Een oude klassieker heeft zelfs minder weet ik. Mijn BSA A10 RGS replica had veel minder geluid dan dat, en daar zat de originele 2-1 met Gold-Star demper onder.
Ik kocht hem met deze uitlaten en daarop staat: not for highway use.

Ik heb er demping in gebeund en nu zijn ze redelijk stil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan