Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Tijd maken of prioriteiten stellen!?
aangezien mijn tuin en woonkamer vol staan met de inhoud van de voormalige schuur is het absoluut prioriteiten..... Het motorrijseizoen zonder winterhandschoenen duurt nog maanden
 
aangezien mijn tuin en woonkamer vol staan met de inhoud van de voormalige schuur is het absoluut prioriteiten..... Het motorrijseizoen zonder winterhandschoenen duurt nog maanden
Ik heb de winterhandschoenen 1x aangehad de ze "winter" ,zijn toch geen winters meer , lekker doorharken met t hok :t
 
Ik heb de winterhandschoenen 1x aangehad de ze "winter" ,zijn toch geen winters meer , lekker doorharken met t hok :t
Heb handvatverwarming en kappen maar ben nogal gevoelig voor de kou op mijn handen. Heb ik daarna nog een tijd plezier van.... Wintervoering daarintegen heeft er 1 ritje ingezeten in mijn jas....
 
Ik snap sowieso dat geneuzel op dijken niet
het probleem is dat velen op hetzelfde tijdstip daar willen rijden, en ieder vinden dat zij net een beetje meer recht hebben dan de overige aanwezigen.
in die zin snap ik de heisa wel, maar zoals in dat artikel gaan lopen klagen door de overlast van velen op één groep te projecteren, schiet zn doel gewoon voorbij. 8)7
wees maar blij dat de Lekdijk Oost nog open is (tussen Nieuwegein en Amerongen), maar met een beetje pech zal dat ook niet lang meer duren.
MAG had daar al es een stokje voor gestoken en dus gooien ze t nu over een andere boeg, d.m.v. dreigende afsluiting van Amerongen voor alle motoren. :/
Zodat de dijk als het ware een doodlopende weg word tenzij je de pond pakt bij duurstede.
ik vind het een mooi stuk om te rijden, maar doe dat alleen door de weeks.
tegenliggers etc. (incl mede motorrijders) zijn dan op een hand te tellen. :Y
van mij hebben ze dan ook geen last.
dat ik in de toekomst geweerd zou worden, en de auto met stijgerpijp wel door mag (en daarmee Amerongen wakker bléren) uit naam van geluidsoverlast, schiet me dan ook in het verkeerde keelgat.
,en dan al helemaal niet in een groep ,wtf is daar nu leuk aan ?:?
eens; helemaal als meerdere groepen op hetzelfde tijdstip de ruimte claimen van andere groepen die ook vinden dat zij er recht op hebben... B|
hoe meer mensen op één hoop, hoe meer geclaim op de beschikbare ruimte, en hoe meer ego gedrag = overlast voor omgeving.
misschien een idee om die weggetjes in het weekend eenrichtingsverkeer te maken ofzo? :+
 
Heb handvatverwarming en kappen maar ben nogal gevoelig voor de kou op mijn handen. Heb ik daarna nog een tijd plezier van.... Wintervoering daarintegen heeft er 1 ritje ingezeten in mijn jas....
ik heb Raynaud ,maar "ze"moeten t er maar mee doen , t went vanzelf :t
 
Ik zie Al Bundy voor me
Pratend tegen dat konijn (
).
Bundy had ik niet veel mee.
het probleem is dat velen op hetzelfde tijdstip daar willen rijden, en ieder vinden dat zij net een beetje meer recht hebben dan de overige aanwezigen.
in die zin snap ik de heisa wel, maar zoals in dat artikel gaan lopen klagen door de overlast van velen op één groep te projecteren, schiet zn doel gewoon voorbij. 8)7

MAG had daar al es een stokje voor gestoken en dus gooien ze t nu over een andere boeg, d.m.v. dreigende afsluiting van Amerongen voor alle motoren. :/
Zodat de dijk als het ware een doodlopende weg word tenzij je de pont pakt bij Duurstede.
ik vind het een mooi stuk om te rijden, maar doe dat alleen door de weeks.
tegenliggers etc. (incl mede motorrijders) zijn dan op een hand te tellen. :Y
van mij hebben ze dan ook geen last.
dat ik in de toekomst geweerd zou worden, en de auto met stijgerpijp wel door mag (en daarmee Amerongen wakker bléren) uit naam van geluidsoverlast, schiet me dan ook in het verkeerde keelgat.

eens; helemaal als meerdere groepen op hetzelfde tijdstip de ruimte claimen van andere groepen die ook vinden dat zij er recht op hebben... B|
hoe meer mensen op één hoop, hoe meer geclaim op de beschikbare ruimte, en hoe meer ego gedrag = overlast voor omgeving.
misschien een idee om die weggetjes in het weekend eenrichtingsverkeer te maken ofzo? :+
Op bepaalde tijden in het weekeinde is het ook prima te doen, je moet of voor die drukte of erna gaan! Simpel is dat.
MAG is bezig met de mogelijke afsluiting bij Wijk, die bij Jaarsveld-Schoonhoven is definitief vanwege het recreatie-verkeer :-(
P.S. Daar wel vaker gereden, woon er pal bij. Maar als je daar dan gewoon aan de snelheid houd, dat je dan van de dijk gedrukt word door de bewoners. Wel eens achter zo'n mong..l aan gereden en heb gevraagd wat hem bezielde. Krijg je doodleuk te horen "je rijdt niet door".
Duh, we mogen er niet harder omdat er mensen last van lawaai hebben, en dat er té hard gereden word. Dan vraag ik je toch...

En met 1-richtingsverkeer heb je nog last, gewoon controles uitvoeren. Las dat MC Nieuwegein bij de start van hun tochten een controle houdt op het geluidsniveau wat je uitlaat produceert.
 
Laatst bewerkt:
Dat verbod is al een poosje hoor op de dijk tussen Jaarsveld en Schoonhoven;(
MAG was hier in hoger beroep gegaan, maar is afgewezen doordat het deel als recreatiegebied heeft. Iets met camping, veel fietsers met kleine kinderen en oude van dagen (O-)).
Maar wees maar blij dat de Lekdijk Oost nog open is (tussen Nieuwegein en Amerongen), maar met een beetje pech zal dat ook niet lang meer duren. En aan de kant van de Vijfheerenlanden heeft gelukkig de burgervader het nog weten te voorkomen. Maar ook hier staat nog steeds op de agenda.
Het verbod ben ik mij bewust van. Het gaat mij meer om de bebording die voor geen meter klopt.

Vanaf zijde 1 is het een seizoens verbod.
Vanaf de andere kant een totaal verbod.
Ja wat wil je nou.

Sowieso vind ik het een kut reden, want betaal ook gewoon wegenbelasting.
Pak de overlastgevers lekker aan.

De pont bij kinderdijk is ook zo'n discussie punt.
Geluidsoverlast voor de mensen die wonen rond de pond. Hebben ze staan meten, zijn het merendeel jeugdige scooterrijders...
Pratend tegen dat konijn (
).
Bundy had ik niet veel mee.

Op bepaalde tijden in het weekeinde is het ook prima te doen, je moet of voor die drukte of erna gaan! Simpel is dat.
MAG is bezig met de mogelijke afsluiting bij Wijk, die bij Jaarsveld-Schoonhoven is definitief vanwege het recreatie-verkeer :-(
P.S. Daar wel vaker gereden, woon er pal bij. Maar als je daar dan gewoon aan de snelheid houd, dat je dan van de dijk gedrukt word door de bewoners. Wel eens achter zo'n mong..l aan gereden en heb gevraagd wat hem bezielde. Krijg je doodleuk te horen "je rijdt niet door".
Duh, we mogen er niet harder omdat er mensen last van lawaai hebben, en dat er té hard gereden word. Dan vraag ik je toch...

En met 1-richtingsverkeer heb je nog last, gewoon controles uitvoeren. Las dan MC Nieuwegein bij de start van hun tochten een controle houdt op het geluidsniveau wat je uitlaat produceert.
Die bij Schoonhoven tot Jaarsveld is tot de dag van vandaag nog steeds een seizoens verbod geldend vanaf vrijdag 18:00 tot en met maandag 06:00.
 
Ach ik vergeet nogal wat en komt weleens goed uit…..alleen dat herhalen is wel een dingetje…. _O-
Ik heb niet elke dag geteld maar weet vrij zeker dat het tussen de 3 en 4 weken nachtvorst is geweest in NL en zeker 2 weken overdag ook vorst.
De afgelopen maanden dan.
Vond dat een hele pijnlijke situatie.
Daar kan je om lachen en dat deed ik dan ook 🤣 .
Buikpijn van het lachen.

IMG_20230410_180307.jpg


🎶 Club Tropicana drinks are freeeeeeee 🎶
 
Die vlieger gaat niet op.

Je betaald belasting over het feit dat je kentekenhouder bent van een gemotoriseerd voertuig en niet over het feit dat je gebruikt maakt van de wegen.
Ja die vlieger ging vroeger op.
Dat is netjes anders verwoord ergens zonder het aan te kondigen.
Maar dat motorrijders overlast geven is zo drogreden.

Tuurlijk geven groepen overlast, maar dat is met elke groep zo.
Zelfs groepen koeien geven overlast bij wijze van.

Al met al hoop ik dat de MAG nog zaken wint.
 
Het verbod ben ik mij bewust van. Het gaat mij meer om de bebording die voor geen meter klopt.

Vanaf zijde 1 is het een seizoens verbod.
Vanaf de andere kant een totaal verbod.
Ja wat wil je nou.

Sowieso vind ik het een kut reden, want betaal ook gewoon wegenbelasting.
Pak de overlastgevers lekker aan.

De pont bij kinderdijk is ook zo'n discussie punt.
Geluidsoverlast voor de mensen die wonen rond de pond. Hebben ze staan meten, zijn het merendeel jeugdige scooterrijders...

Die bij Schoonhoven tot Jaarsveld is tot de dag van vandaag nog steeds een seizoens verbod geldend vanaf vrijdag 18:00 tot en met maandag 06:00.
1711571186262.png
Vanaf Schoonhoven, Google geeft momenteel niets aan (werkzaamheden op de foto's bij Jaarsveld.
 
Ja die vlieger ging vroeger op.
Dat zeg je nu, daarstraks stelde je wat anders.
Dat is netjes anders verwoord ergens zonder het aan te kondigen.
Maar dat motorrijders overlast geven is zo drogreden.

Tuurlijk geven groepen overlast, maar dat is met elke groep zo.
Zelfs groepen koeien geven overlast bij wijze van.

Al met al hoop ik dat de MAG nog zaken wint.

Is al tig keer gezegd hier en algemeen bekend.
 
Dat zeg je nu, daarstraks stelde je wat anders.
Helemaal correct. Als je opgegroeid bent met de term wegenbelasting (en ben pas net 30 jaar geworden), dan blijft het in je hoofd de wegenbelasting.
Zeker als diverse websites zoals bijvoorbeeld een autoweek de term wegenbelasting toch nog deels blijven gebruiken.

Dat ze opeens een term veranderen zonder de betekenis van de term veranderen is natuurlijk gewoon krom en politiek geneuzel geweest om wellicht onder andere dit soort verboden een slapende kans bij een rechtszaak te geven.

De essentie van het topic is er sowieso wel een beetje vanaf en er kan beter een actieve lijst bijgehouden worden waar men kan zien waar je wel en niet meer mag komen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240328_065759_Adblock Browser.jpg
    Screenshot_20240328_065759_Adblock Browser.jpg
    155,3 KB · Weergaven: 0
Helemaal correct. Als je opgegroeid bent met de term wegenbelasting (en ben pas net 30 jaar geworden), dan blijft het in je hoofd de wegenbelasting.
Is geen excuus. Ik zelf word in oktober 29 en weet het verschil.
Zeker als diverse websites zoals bijvoorbeeld een autoweek de term wegenbelasting toch nog deels blijven gebruiken.

Daar zijn ze dan ook gewoon verkeerd. Daarnaast geven regelmatig aan dat het motorrijtuig belasting is.
Dat ze opeens een term veranderen zonder de betekenis van de term veranderen is natuurlijk gewoon krom en politiek geneuzel geweest om wellicht onder andere dit soort verboden een slapende kans bij een rechtszaak te geven.
Ik wens je veel succes, gat je niet lukken.
De essentie van het topic is er sowieso wel een beetje vanaf en er kan beter een actieve lijst bijgehouden worden waar men kan zien waar je wel en niet meer mag komen.
Dat is een goed idee.
 
Is geen excuus. Ik zelf word in oktober 29 en weet het verschil.


Daar zijn ze dan ook gewoon verkeerd. Daarnaast geven regelmatig aan dat het motorrijtuig belasting is.

Ik wens je veel succes, gat je niet lukken.

Dat is een goed idee.
Weet zelf het verschil ook, maar niet actief bewust van dat het houderschapsbelasting is geworden.

En heb ook geen succes nodig, want ga er geen boete op rijden. Zo simpel is het ook. Heb er alleen een mening over en vind het gewoon kul.
 
Mooi bord ,waar ik m ook tegen zal komen ,doen we niks mee ,welke handhaving ,waar :?? toch een x ?,
dan betaal ik lachend ,t zal me m n reet roesten
We overtreden (althans ik en velen met mij) tijdens het motorrijden wel meer verkeersregels dus deze neem ik ook niet zo nauw :+ Zag laatst een plaatje voorbij komen, verkeersregels worden weer optioneel als de zomertijd ingaat _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan