Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

We overtreden (althans ik en velen met mij) tijdens het motorrijden wel meer verkeersregels dus deze neem ik ook niet zo nauw :+ Zag laatst een plaatje voorbij komen, verkeersregels worden weer optioneel als de zomertijd ingaat _O-
Bij elke rit heb ik wel een moment dat ik de regels overtreed, en aangezien mijn laatste bekeuring uit 2003 stamt maak ik mij absolute geen zorgen, en zeker op mijn leeftijd……. _O- …dus op mijn manier genieten vh leven zolang het kan.
 
Ik zeg niks meer... van t weekend zei m'n moeder, ze reed met me mee in de auto, rijd jij altijd te hard en krijg je dan niet veel bekeuringen.... neehoor. Gisteren lag er 1 uit België op de mat. Met de auto 37 waar ik 30 mocht. Levensgevaarlijk :+_O-
 
Ik zeg niks meer... van t weekend zei m'n moeder, ze reed met me mee in de auto, rijd jij altijd te hard en krijg je dan niet veel bekeuringen.... neehoor. Gisteren lag er 1 uit België op de mat. Met de auto 37 waar ik 30 mocht. Levensgevaarlijk :+_O-
Heb Dld naast de deur, daar kun je perfect rijden en zeker op mijn manier……. :] Nooit gezeik en lekker doorrijden want Duitser houden daar ook van. Bovendien eten en benzine voordeliger, vandaag moet ik de tank van de auto volgooien…._O-
 
Heb Dld naast de deur, daar kun je perfect rijden en zeker op mijn manier……. :] Nooit gezeik en lekker doorrijden want Duitser houden daar ook van. Bovendien eten en benzine voordeliger, vandaag moet ik de tank van de auto volgooien…._O-
Beter dan België. Ik kom daar regelmatig voor t werk (ook niet zo ver vanaf Breda :+) , maar mijn god, iedere stad/dorp staat vol met flitspalen. Gemeenten mogen het daar ook zelf bepalen en de inkomsten gaan ook naar de gemeente... dan krijg je vanzelf zo'n wildgroei.
 
Beter dan België. Ik kom daar regelmatig voor t werk (ook niet zo ver vanaf Breda :+) , maar mijn god, iedere stad/dorp staat vol met flitspalen. Gemeenten mogen het daar ook zelf bepalen en de inkomsten gaan ook naar de gemeente... dan krijg je vanzelf zo'n wildgroei.
Las vorige week een krantenbericht hierover…..nouja, gelukkig kom ik daar nooit, en 100% zeker niet met de motor.
 
Bij elke rit heb ik wel een moment dat ik de regels overtreed, en aangezien mijn laatste bekeuring uit 2003 stamt maak ik mij absolute geen zorgen, en zeker op mijn leeftijd……. _O- …dus op mijn manier genieten vh leven zolang het kan.
Herkenbaar, iedereen houdt zich weleens niet aan de regels. En als dat op een normale en veilige wijze kan lekker doen.

Zelf heb ik in mijn gehele leven 1 boete gereden, aangevochten en gewonnen.

Inderdaad lekker leven en laten leven.;)
 
Weet zelf het verschil ook, maar niet actief bewust van dat het houderschapsbelasting is geworden.
Zou je dan toch eens actief bewust van moeten worden. Scheelt een hoop discussie en verwarring.
En heb ook geen succes nodig, want ga er geen boete op rijden.
Wat heeft het volgens jou aanvechten van een naam, betekenis en inhoud van een belastingvorm met een boete rijden te maken? Niks.

Je had het erover dat het met succes aanvechtbaar was dat wegenbelasting MRB werd.
Zo simpel is het ook. Heb er alleen een mening over en vind het gewoon kul.

Misschien is het beter gezien je ergens niet actief bewust van bent en dingen door elkaar aan het halen bent, de mening niet te ventileren.
 
Zou je dan toch eens actief bewust van moeten worden. Scheelt een hoop discussie en verwarring.

Wat heeft het volgens jou aanvechten van een naam, betekenis en inhoud van een belastingvorm met een boete rijden te maken? Niks.

Je had het erover dat het met succes aanvechtbaar was dat wegenbelasting MRB werd.


Misschien is het beter gezien je ergens niet actief bewust van bent en dingen door elkaar aan het halen bent, de mening niet te ventileren.
Volgens mij liggen wij elkaar niet helemaal en geen probleem verder.

Een forum is om je mening te ventileren volgens mij, dus wat dat betreft doe ik dat ook en als je het niet zint reageer je toch niet?

Heb nergens gezegd dat ik persoonlijk er een rechtzaak van wilt maken, maar als dat zo is over gekomen niet de bedoeling.

Zou vooral mij dan op een negeer knop zetten als je dat wilt, want ben namelijk niet van plan om mijn mening voor mij te houden op een online forum.

En omdat we geen ban willen nog een smiley erbij dat we het met een korrel zout moeten nemen. :+
 
Volgens mij liggen wij elkaar niet helemaal en geen probleem verder.
Je maakt het het te persoonlijk
Een forum is om je mening te ventileren volgens mij, dus wat dat betreft doe ik dat ook en als je het niet zint reageer je toch niet?
Deels heb je gelijk. Van oudsher was een forum wat nu bij ons de eerste en tweede kamer is.

Dus simpelweg ventileren klopt niet.
Heb nergens gezegd dat ik persoonlijk er een rechtzaak van wilt maken, maar als dat zo is over gekomen niet de bedoeling.
Heb ik ook niet beweerd dat jij dat zei. De ik wens je succes, gaat je niet lukken was dan ook in algemeen
Zou vooral mij dan op een negeer knop zetten als je dat wilt,
Geld ook andersom.
want ben namelijk niet van plan om mijn mening voor mij te houden op een online forum.
Dit was mijn strekking, denk voortaan beter na over je argumentatie om je mening kracht bij te zetten. Belastingvormen die 10-15 jaar niet meer bestaan, niet actief bewust en van een eventuele rechtzaak naar geen risico voor een boete is hetzelfde als ja maar. Dan is het gewoon beter om dingen voor je te houden.
En omdat we geen ban willen nog een smiley erbij dat we het met een korrel zout moeten nemen. :+
Zo snel krijg je geen ban hoor.
 
Mooi bord ,waar ik m ook tegen zal komen ,doen we niks mee ,welke handhaving ,waar :?? toch een x ?,
dan betaal ik lachend ,t zal me m n reet roesten
Op deze dijk staan ze regelmatig. Maar een ieder neemt zijn eigen risico wel of niet.
En ik vindt een boete zonde van het geld. Vul liever mijn tank ermee of ga ervan uit eten (leuke dingen doen ipv. de staatskas spekken).
 
Op deze dijk staan ze regelmatig. Maar een ieder neemt zijn eigen risico wel of niet.
En ik vindt een boete zonde van het geld. Vul liever mijn tank ermee of ga ervan uit eten (leuke dingen doen ipv. de staatskas spekken).
Niet te snel huilen.

Ik negeer borden verbod motor best wel vaak.
Al voelt het wel op de dijk onprettig omdat je zo vol in het zicht rijdt.
Maar nog NOOIT een bon voor gehad.

Net als dat de politie geen mankracht heeft voor handhaven geluid is die er ook niet om jou een bon aan te smeren bij negeren motor-verbod.
 
Niet te snel huilen.

Ik negeer borden verbod motor best wel vaak.
Al voelt het wel op de dijk onprettig omdat je zo vol in het zicht rijdt.
Maar nog NOOIT een bon voor gehad.

Net als dat de politie geen mankracht heeft voor handhaven geluid is die er ook niet om jou een bon aan te smeren bij negeren motor-verbod.
Wel in de Krimpenwaard opletten. Aangezien daar die beste man woont die tegen de motorrijders is, zie je bij ons best veel blauw.

Eind vorig jaar zijn er nog veel motoren van de dijk geplukt in Krimpen aan de Lek en met een WOK melding weggestuurd vanwege onder andere geluidsniveau.
 
Wel in de Krimpenwaard opletten. Aangezien daar die beste man woont die tegen de motorrijders is, zie je bij ons best veel blauw.

Eind vorig jaar zijn er nog veel motoren van de dijk geplukt in Krimpen aan de Lek en ........................................
.....................................met een WOK melding weggestuurd vanwege onder andere geluidsniveau.
Dat laatste daar zit ik dus niet mee. Verwacht niet snel een WOK voor geluid te krijgen.
Ik heb een uitlaat met E-keur en de dB-killer zit er gewoon in.
Toch gebruik ik mijn oordoppen alsnog altijd. Als hierboven gemeld: Fluisterstil, dat is ie dus niet.
Eigenlijk vind ik dat dijkbewoners wel een punt hebben vwb motoren met achterlijk veel herrie.
 
Dat laatste daar zit ik dus niet mee. Verwacht niet snel een WOK voor geluid te krijgen.
Ik heb een uitlaat met E-keur en de dB-killer zit er gewoon in.
Toch gebruik ik mijn oordoppen alsnog altijd. Als hierboven gemeld: Fluisterstil, dat is ie dus niet.
Eigenlijk vind ik dat dijkbewoners wel een punt hebben vwb motoren met achterlijk veel herrie.
Ben het ook eens met de dijk bewoners tot op zekere zin.
Als er inderdaad mensen met niet gekeurde uitlaten, DB-killers eruit en in de eerste versnelling 15000 toeren janken, zou ik daar na een paar keer ook op uitgekeken zijn.

Maar aan de andere kant is naast een dijk wonen ook in die zin een vorm van zelf sadisme, want je weet dat het voor iedereen een recreatiepark kan zijn.
 
Beter dan België. Ik kom daar regelmatig voor t werk (ook niet zo ver vanaf Breda :+) , maar mijn god, iedere stad/dorp staat vol met flitspalen. Gemeenten mogen het daar ook zelf bepalen en de inkomsten gaan ook naar de gemeente... dan krijg je vanzelf zo'n wildgroei.

Zeker, vandaar dat ik altijd met GPS rij op wegen die ik niet ken. Heb je tenminste de vaste flitspalen en trajectcontroles al gehad.

Een pluspunt is wel dat trajectcontroles motorrijders niet flitsen omdat 1 paal altijd langs voor flitst. Blijkbaar doen ze dat om zo ook te controleren wie er achter het stuur zit.

Mij werd gezegd dat het bij elke trajectcontrole zo is dat er 1 keer langs voor geflitst wordt, weet het niet 100% zeker maar wel nog nooit geflitst in trajectcontrole.

Had een keer een opgefokt petje achter me die wou racen. Trajectcontrole van 70km/u doorgereden aan 90km/u, geen boete gehad maar dat petje zal wel post van de politie gehad hebben *D
 
1711647549224.png

Dat bord geeft ook (o.a) de vergrijzing van MF weer hoor.
Grappige plaatsnaam borden worden herhalend gestolen, maar deze overduidelijke trofee hangt nergens in een ( anonieme) mancave? 🤷🏼‍♂️
 
Ben het ook eens met de dijk bewoners tot op zekere zin.
Als er inderdaad mensen met niet gekeurde uitlaten, DB-killers eruit en in de eerste versnelling 15000 toeren janken, zou ik daar na een paar keer ook op uitgekeken zijn.

Maar aan de andere kant is naast een dijk wonen ook in die zin een vorm van zelf sadisme, want je weet dat het voor iedereen een recreatiepark kan zijn.
Maar een kudde wielrenners maakt een stuk minder herrie dan een club met open uitlaten.
Behalve het luide gejank wat de eerste groep veroorzaakt in het wielrenners haat topic 😉
 
Maar een kudde wielrenners maakt een stuk minder herrie dan een club met open uitlaten.
Behalve het luide gejank wat de eerste groep veroorzaakt in het wielrenners haat topic 😉
Dat ben ik helemaal met je eens. Vorm van geluidsoverlast is inderdaad vervelend. Bepaalde wielren groepen maken het ook bont op de dijken voor de andere recreanten wat betreft verkeers veiligheid.

Ben zelf geen wielren hater, maar kom ook daadwerkelijk weinig groepen tot op heden tegen in mijn omgeving. Maar je ziet de ongelukken er in de regio ook mee gebeuren.
 
Dat ben ik helemaal met je eens. Vorm van geluidsoverlast is inderdaad vervelend. Bepaalde wielren groepen maken het ook bont op de dijken voor de andere recreanten wat betreft verkeers veiligheid.

Ben zelf geen wielren hater, maar kom ook daadwerkelijk weinig groepen tot op heden tegen in mijn omgeving. Maar je ziet de ongelukken er in de regio ook mee gebeuren.
Ik zie voornamelijk het probleem in groepen.
Dat veel motorrijders een hekel lijken te hebben ( want elkaar ook een beetje naar de mond praten, ook dat groepsgebeuren) aan wielrenners vind ik wel apart omdat het redelijk veel op elkaar lijkt.

In hun soort weggebruikers ( ongemotoriseerd) zijn ze vaak het snelste en willen graag op een sportieve manier gebruik van het asfalt maken. Zoals motorrijders in hun soort weggebruikers ( met motors) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan