Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Niet te snel huilen.

Ik negeer borden verbod motor best wel vaak.
Al voelt het wel op de dijk onprettig omdat je zo vol in het zicht rijdt.
Maar nog NOOIT een bon voor gehad.

Net als dat de politie geen mankracht heeft voor handhaven geluid is die er ook niet om jou een bon aan te smeren bij negeren motor-verbod.
Huilen?Jij rijdt daar lekker op de Veluwe in het rond.
Hier schrijven ze een stuk sneller, en rijden ze regelmatig op de dijk. Dus niet de situatie afdoen met "huilen".
 
Feest in Lekkerland…
17B4907C-FB4B-456E-B9EC-8877645C7BBC.png



En ja, daar is ook gewoon een lied van… :}
 
Ik denk niet dat het slim is om massaal daar heen te gaan en als daar lawaaimakers tussen zitten werkt het averechts.

Het gaat om de afsluiting van de Zuiderdijk, waar bewoners klaagden over motoren en de wethouder het even heeft geregeld.
Maar zonder enige vorm van onderzoek of die bewoners wel terecht en reden hadden om te klagen.

En ik vertrouw er op dat de rechter daar korte metten mee maakt want ik rijd daar al 63 jaar en heb het nog niet meegemaakt dat daar ernstige overlast werd veroorzaakt door motorrijders.
 
Wel in de Krimpenwaard opletten. Aangezien daar die beste man woont die tegen de motorrijders is, zie je bij ons best veel blauw.

Eind vorig jaar zijn er nog veel motoren van de dijk geplukt in Krimpen aan de Lek en met een WOK melding weggestuurd vanwege onder andere geluidsniveau.
Terecht.
 
Ik rijd ook gedurig in andere gebieden van NL.
Van Drenthe tot Zeeland en van Mergelland tot Kop van NH.

Ik rijd Veluwe, maar ook veel in rivieren-gebied.
Nee, in Vianen (zelf) kom ik niet veel.
Wel aan de overkant vaker in Vreeswijk. (leuk met dat steile bruggetje)
Vreeswijk ken ik al 30 jaar, mijn meisje komt er vandaan!
Toch zou ik je van harte uitnodigen om Vianen eens te bezichtigen, helaas is het bekende boegbeeld er niet meer (Jan Blankenbrug met die bekende boog). Maar genoeg leuks te doen in ons dorp onze stad! En anders lekker op een gezellig terras neerploffen.
Daarna over de Lekdijk langs Everdingen, Culemborg naar Kesteren of verder.
 
Daarna over de Lekdijk langs Everdingen, Culemborg naar Kesteren of verder.
Culemborg-Kesteren dat stuk dat doe ik nog wel eens.
En dan verder.............................? Daar heb je nu een stuk dijk waar je eigenlijk niet meer mag komen.
Maar je begrijpt 't al, dat stuk dijk ga ik gewoon overheen. Dat mocht vroegâh ook, dus waarom zou 't nu niet meer kunnen?

En wat betreft jouw eerdere opm over rijden op de Veluwe.
Verbieden DAT doen ze op de Veluwe meer rigorreus. Dan breken ze gewoon de hele weg op.
De ooit zo mooie weg dwars door de Harskamper Dennen is compleet weggehaald!
Dus niet alleen om de motorfiets te pesten, maar alle verkeer kan dan niet meer.

Veel rijden op de Veluwe doe ik trouwens niet. Van alle km's is dat mss nog geen 10%.
Vandaag heb ik een ritje (400km) gedaan door de Achterhoek en een stuk Duitsland in, via Twente weer terug.

O ja....................SHIT!
Was ik bij de Bikertreff in Duitsland dat ik bemerkte dat ik mijn portemonnee niet bij me had. Da's balen: Geen Currywurst.'(
Maar inmiddels was ook mijn tank al flink aan het leegraken. Naar huis zou ik zeker niet gaan halen.
Eerst maar eens zien om iig in NL te geraken. Al enkele self-service-pompen gezien, maar zonder pasje kan je dan niet veel.
Met de laatste druppels toch een bemande pomp gevonden. Eerst maar eens benzine in de tank; dan kom ik iig weer thuis.
Gelukkig wel de GSM bij me en dus was electronisch betalen met een tikkie voldoende om de pomphouder toch blij te houden.
Geen cent bij me, geen horeca, nix te drinken en daarom bij thuiskomst een knap 'droge bek'.
Een stevige pot bier werd een prima afsluiter van deze trip.🍺
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje:
Voor begin van de middag een rit gepland staan die waarschijnlijk dit stuk bevat:
1711871847220.png


Zitten hier nog verbodsborden voor motoren? De tomtom negeert dit piekfijn.
Geen zin in gezeur op een pasen door de politie namelijk.
:+
 
Nee, hooguit een spitsafsluiting tegen sluipverkeer, maar daar heb je geen last van.
 
Even een vraagje:
Voor begin van de middag een rit gepland staan die waarschijnlijk dit stuk bevat:

Zitten hier nog verbodsborden voor motoren? De tomtom negeert dit piekfijn.
Geen zin in gezeur op een pasen door de politie namelijk.
:+
Wat denk je dat Oom agent aan het doen is?
Die zit samen met de familie Paas-eieren te eten. Geen controle te verwachten.

Gisteren hier in Ede een mafkees die medewerkers van een kroeg had gegijzeld.
Daar was meer dan 100man politie bij betrokken. Die gasten hebben vandaag ALLEMAAL vrij.
 
Ach er wordt in ieder geval fatsoenlijk gereden.
Corona is natuurlijk een hele gekke periode geweest. Snap dat ze er last van hebben, maar het lijkt mee te vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan