Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Allebei de motoren zijn al afgesteld op mijn gewicht. De Tiger heeft voor en achter Hyperpro en is ook in september nog afgesteld op mijn wensen. Rijdt eigenlijk prima behalve als ik daarna op de Z stap, logisch natuurlijk maar ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Komt ook nog eens bij dat ik dit jaar slechts 3 keer gereden heb op de Z en veel meer km's gemaakt heb op de Firestorm(mijn vorige motor) en de Tiger. Ik vind het zonde en wil daarom toch terug naar 1 motor :)
Zoals Youri al aangaf gewoon proefrijden, dan weet je het. Ik heb mijn Z1000SX nieuw gekocht zonder een proefrit.......
Ik heb daarvoor 10 jaar een ZX9R gereden. De ZX9R was sportiever qua zithouding en qua sturen. De ZX9R was vooral stabieler in lange doordraaiers op hoge snelheden. De Z1000SX is veel comfortabeler, maar je kunt er zeker lekker sportief op rijden. Zoals Kawasaki zelf aangeeft" het is beste van 2 werelden". Suzuki heeft niet voor niks ook een sport-tourer op de markt gebracht. Het zijn fijne motoren om te rijden en je kunt er behoorlijk sportief mee rijden. Ik heb mijn Z1000SX nu 2,5 jaar en er staat inmiddels bijna 18.000 km op de teller en ik ben super tevreden.
Zodra er weer een nieuw model Ninja 1000SX uitkomt (en in de juiste kleurstelling) dan koop ik weer een nieuwe, zo niet dan rijd ik deze nog jaren met heel veel plezier.
 
Wat zou ik kunnen vragen als verkoopprijs voor m'n Z1000SX tourer uit 2014?
Inclusief koffers en tomtom houder. Er staat 20K op de teller.
Bekijk bijlage 1686665
Rij er te weinig op en vind het dat zonde om hem te houden.
🙄🤔🤷
Bj '17/19 met gemiddeld 20/30k
Beginnen al vanaf net geen 10.
En bij sommige zitten dan ook de originele koffers bij.

Dus ja, geen idee..
 
Heeft iemand hier enig idee waarom de gevarenlichten niet (meer) werken zodra ik een weerstand monteer bij beide (achter) LED knipperlichten?
 
Heeft iemand hier enig idee waarom de gevarenlichten niet (meer) werken zodra ik een weerstand monteer bij beide (achter) LED knipperlichten?

Ik heb geen idee. Ik heb ook ledverlichting gemonteerd en ik heb hier geen last van.

Ik heb geen weerstanden gemonteerd maar een compleet nieuw LED Relais geplaatst voor €12,00.

Ik heb deze gekocht bij Ledperf.com, artikelnummer CCLMTKA "Relais / centrale van led-knipperlichten voor Motor Scooter en Quad Kawasaki".
 
Ik heb geen idee. Ik heb ook ledverlichting gemonteerd en ik heb hier geen last van.

Ik heb geen weerstanden gemonteerd maar een compleet nieuw LED Relais geplaatst voor €12,00.

Ik heb deze gekocht bij Ledperf.com, artikelnummer CCLMTKA "Relais / centrale van led-knipperlichten voor Motor Scooter en Quad Kawasaki".
Ik zal kijken of een nieuw relais het probleem verhelpt.
 
Ik heb geen idee. Ik heb ook ledverlichting gemonteerd en ik heb hier geen last van.

Ik heb geen weerstanden gemonteerd maar een compleet nieuw LED Relais geplaatst voor €12,00.

Ik heb deze gekocht bij Ledperf.com, artikelnummer CCLMTKA "Relais / centrale van led-knipperlichten voor Motor Scooter en Quad Kawasaki".
Zojuist het relais binnen gekregen en gemonteerd, probleem verholpen😄

Bedankt nog voor de tip.
 
Ik kom ik hier ook weer even melden, sinds deze week eigenaar van een Z1000SX!

Na een proefrit meteen overtuigd, wat een fijne motor:)
 

Bijlagen

  • PXL_20211119_154802629~2.jpg
    PXL_20211119_154802629~2.jpg
    646,4 KB · Weergaven: 45
deze akra's met db-killer klonken als een standaard pijp..

en voor ons "gewone" rijders is zo'n conische eindkap geen tijdwinst 8-)
 
Ik heb tweedehands koffers op de kop kunnen tikken, deze waren echter in groen terwijl ik een blauwe motor heb (zie paar posts hierboven) Dus gekozen voor zwart/grijze kapjes. Ik heb dus 2 kapjes in groen over (eventueel ook de strips maar daar moeten nieuwe plakstrips op) Mocht iemand ze willen overnemen laat het maar weten. Zie foto.

Tevens nog een andere vraag, hoe bevalt bij jullie het zadel van de 2017 en nieuwere modellen? Op de oudere weet ik dat het standaard zadel niet echt best was maar dat schijnt wel met de nieuwere versie verbeterd te zijn. Op mijn Z900 had ik een comfort zadel van Kawasaki die echt een verbetering gaf. Ik zag dat er ook een voor de Z1000SX is maar wel behoorlijk aan de prijs. Iemand ervaring met dit zadel?
 

Bijlagen

  • bcf4eecb-ddd6-40da-9fd4-ac28ea76827d.jpg
    bcf4eecb-ddd6-40da-9fd4-ac28ea76827d.jpg
    137 KB · Weergaven: 21
Hoi allemaal. Ik heb mezelf een kerstkado gegeven. Oxford handvat verwarming. Doordat ik zomer en winter rij is het best aangenaam.
 

Bijlagen

  • 20211208_171340.jpg
    20211208_171340.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 25
  • 20211208_171311.jpg
    20211208_171311.jpg
    103,7 KB · Weergaven: 25
  • 20211208_171248.jpg
    20211208_171248.jpg
    151,4 KB · Weergaven: 27
Ik gooi de vraag even in dit draadje. Ben me aan het orienteren op een andere motor.
Gezien de 1000 net boven mijn budget is, wil ik kijken voor de 650. Wat me echter verbaasd is dat bij de 650 de koffers een stuk kleiner zijn.
Met name met motorvakanties is zo'n klein koffer niet optimaal.

versus

Is de 650 dan een daadwerkelijk ander model, of zou je hier ook een kofferset van de 1000 op kunnen monteren?
 
Ik gooi de vraag even in dit draadje. Ben me aan het orienteren op een andere motor.
Gezien de 1000 net boven mijn budget is, wil ik kijken voor de 650. Wat me echter verbaasd is dat bij de 650 de koffers een stuk kleiner zijn.
Met name met motorvakanties is zo'n klein koffer niet optimaal.

versus

Is de 650 dan een daadwerkelijk ander model, of zou je hier ook een kofferset van de 1000 op kunnen monteren?
Wat ik zo zie is het inderdaad daadwerkelijk een ander model. Voor de set op de 650 heb je al losse beugels nodig, die heb je niet nodig op de nieuwere 1000 modellen. Ik denk dat je voor de 650 dan naar een aftermarket setje moet kijken, bijvoorbeeld van sw motech.
 
De beste wensen voor iedereen! Op een mooi jaartje.

Ninja 650 is een andere motor. Je zou dan inderdaad voor een aftermarkt set moeten kiezen. Of een rearbag of topkoffer achterop in combinatie met die 2 originele zijkoffers/tassen. Dat zou voor mij wel de voorkeur hebben. Je blijft daardoor lekker smal. Ideaal bij stoplichten en files.
 
Terug
Bovenaan Onderaan