Rense 69
MF veteraan
- 14 apr 2010
- 2.749
- 245
Zoals Youri al aangaf gewoon proefrijden, dan weet je het. Ik heb mijn Z1000SX nieuw gekocht zonder een proefrit.......Allebei de motoren zijn al afgesteld op mijn gewicht. De Tiger heeft voor en achter Hyperpro en is ook in september nog afgesteld op mijn wensen. Rijdt eigenlijk prima behalve als ik daarna op de Z stap, logisch natuurlijk maar ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Komt ook nog eens bij dat ik dit jaar slechts 3 keer gereden heb op de Z en veel meer km's gemaakt heb op de Firestorm(mijn vorige motor) en de Tiger. Ik vind het zonde en wil daarom toch terug naar 1 motor
Ik heb daarvoor 10 jaar een ZX9R gereden. De ZX9R was sportiever qua zithouding en qua sturen. De ZX9R was vooral stabieler in lange doordraaiers op hoge snelheden. De Z1000SX is veel comfortabeler, maar je kunt er zeker lekker sportief op rijden. Zoals Kawasaki zelf aangeeft" het is beste van 2 werelden". Suzuki heeft niet voor niks ook een sport-tourer op de markt gebracht. Het zijn fijne motoren om te rijden en je kunt er behoorlijk sportief mee rijden. Ik heb mijn Z1000SX nu 2,5 jaar en er staat inmiddels bijna 18.000 km op de teller en ik ben super tevreden.
Zodra er weer een nieuw model Ninja 1000SX uitkomt (en in de juiste kleurstelling) dan koop ik weer een nieuwe, zo niet dan rijd ik deze nog jaren met heel veel plezier.