Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Die bussen zijn ook een stuk langer dan de originele voor de Z650, of vergis ik mij en had ik destijds geen originele meer op mijn Z650?
Op die van jouw zitten nu Koni's, maar ik weet niet wat erop zat toen jij hem had Roger. Ik heb wel een stuk of 6 originele liggen nog, in de onderdelen voorraad.
Die zijn niet echt netjes, alhoewel ik ze wel netjes kan krijgen natuurlijk, maar ik gebruik ze niet. Vanwege de toen al dubieuze kwaliteit.
Ik kan die bussen er wel van opmeten, dan weten we meer. :)
 
Wat een reactiegeweld... geweldig!!!! hier kunnen we wat mee! Die set die jij laat zien lijkt me wel wat, Coert! Ik had Willem al gemaild maar die kwam alleen met Hagons (€239,-) en voor de rest had hij niets zei hij... terwijl op zijn site wel andere shocks staan. Dank jullie wel voor de tips, ik ga ook nog even op Ebay kijken.
Jeroen
 
@roger_SV ,
Heb jij jouw oude en te korte (330mm) schokbrekers nog?
Die passen dan toch voor die Z650.....
Die heb ik verkocht voor het bedrag dat ik betaald heb voor mijn huidige YSS schokkers, dus deze achteraf gezien zonder extra investering aangeschaft.
Voor originele looks waren ze ook niet geschikt. Zwart zonder verchroomde bussen.
 
Op onze Z650 hebben we Koni 7610-1348.
Dat is op diverse modellen van Kawasaki maar andere merken gebruikt.
Geef dit nummer in bij Google en je vindt ook andere merken motorfietsen waarbij deze passen.
Geeft je meer speelruimte bij het zoeken.
Alleen op Kawasaki Z650 zoeken kan het, vanwege de populariteit van dit model, alleen maar extra duur maken.
Volgens mij zijn ze ook passend voor bv een Yamaha XS 400 en vele andere.
Succes bij je speurtocht.

Koni's hebben meestal goed chroom en kan je makkelijk oppoetsen, de veren kan je na goed reinigen gemakkelijk opnieuw zwart spuiten met een spuitbussen zwart, zo heb ik dat ook gedaan bij mijn Z900 en 650.
 
Resultaat van een middagje poetsen aan carburateurs, wat een klus zeg. Morgen maar even afmaken.
20200803_170659.jpg
 
De tip is nog bruikbaar voor het afmaken van de klus toch? ;)
 
Heren, mag ik even gebruik maken van jullie expertise? Ik heb laatst een setje carburateurs gekocht, maar ik kreeg de 2 linker carburateurs niet goed, althans, ik denk dat het de carbs zijn. De linker uitlaten blijven koud en hij loppt niet lekker. Ik dacht dat het aan het blok zou liggen, want er zit een zephyr kop op en 750cc cilinders. Toen heb ik de carburateurs op de donormotor geplaatst en toen bleven dezelfde uitlaatbochten koud, mooi dacht ik, dat is simpel.de carburateurs gereinigd, ook ultrasoon en alles opnieuw opgebouwd, maar nu blijven dezelfde cilinders koud. Er komt wel een vonk af en omdat het de 2 linker cilinders zijn zal het wel niet de bobines zijn die problemen geven. De bougies verwisselen hielp ook niet en nu ben ik eigenlijk op het punt dat ik door de ideeën heen ben. Hebben jullie nog suggesties?
 
Mooi dat het opgelost is in ieder geval! Ik begreep er al geen moer van waarom ie het niet zou doen, en nu weten we waarom.
Weet je, soms ben je zo bezig dat je het overduidelijke soms kan missen. Is niet erg, ik heb het ook gehad soms. En soms nu nog weleens hoor.
 
Oh, ik heb het opgelost, niet lachen...de volgorde van de bougies zat niet goed, op allebei de blokken(mijn schuld) Dagen bezig geweest met de carbs en toen bleek het aan de volgorde te liggen.

En toch liep hij op twee cilinders?
Ik neem aan dat je de linkerbobine op 1 en 2 had zitten en de rechter op 3 en 4?

😳
 
Maar dan heb je bij het donorblok dezelfde fout!
Daarom dacht ik dat het aan de carb's zou liggen, anders had ik zoals ik eerst dacht gevraagd of de bougiedoppen wel op de juiste plaats zitten.
Maar goed, het is opgelost en dat is het belangrijkste.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan