• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Het kleine grote Phillip Island 2012 Topic

Wanneer zit jij voor de buis?

• Live, nachtje doortrekken

Stemmen: 5 11,1%
  • Live, vroeg opstaan

Stemmen: 23 51,1%
  • Niet live, later

Stemmen: 13 28,9%
  • Niet, ik lees de uitslagen wel

Stemmen: 4 8,9%

• Totaal aantal stemmers
    45

twonha

Yods be silent!
Lid geworden
2 apr 2007
Waarderingsscore
3.115
Het kleine grote Phillip Island 2012 Topic
Zeemeeuwen van links hebben voorrang

De laatste van de drie fly-away races vindt deze zondag plaats. Na Motegi en Sepang gaat het MotoGP circus op bezoek bij familie Stoner in Australië. Vooraf is er eigenlijk maar één vraag die er werkelijk toe doet in de MotoGP: sluit Stoner zijn carrière af met een legendarische zes opeenvolgende overwinningen op het eiland, of moet hij toch toezien hoe Pedrosa en/of Lorenzo voor hem uit rijden?

[Dode link verwijderd]

Het circuit
Turn 3 heet vanaf dit weekend officieel "Stoner Corner" - vooral zo genoemd omdat Casey hier als een koning doorheen scheurt. Phillip Island is een razendsnel circuit en een favoriet bij veel coureurs. Maar wat moet ik nou zeggen over dit circuit? Beter lees je wat Stoner er zelf over zegt in onderstaande afbeelding!

[Dode link verwijderd]

Het tijdsschema
Zoals dat hoort bij de drie fly-away races, is er voor iedere doelgroep wat te kiezen. Het studentikoze volk onder ons kan vanaf half 2 's nachts genieten van de warming up en in één ruk door naar de races, al dan niet ladderzat van een zaterdag stapavond. De pappa's en mamma's die toch al getraind zijn om nauwelijks te slapen, kunnen om 3 uur 's nachts het bedje weer uit voor de Moto3 race, of ze slapen lekker uit en sluiten om 6 uur aan voor de MotoGP. Kopje koffie, ontbijtje, lekker zo'n zondagochtend. En voor de opa's en oma's is er altijd de ouderwetse VHS om de races later in de middag te kijken, als de kleinkinderen weer naar huis toe zijn.

Free practice: vrijdag :+
Kwalificatie: zaterdag :+
Race (Hollandsche tijden):
Moto3: 03:00u
Moto2: 04:20u
MotoGP: 06:00u

Voor de tijdschema's van andere sessies of de Australische klok, zie www.motogp.com.

De roddels van de week
Rossi zegt: Ik val in slaap tijdens de races! (Dat verklaart een hele hoop...!)
Hayden zegt: Het wordt weer een natte boel daar!
Vinales zegt: [Dode link verwijderd]
Stoner zegt: Dit was mijn favoriete bocht, nu is het MIJN bocht!
Spies zegt: Screw you guys, I'm going home!

Het weer
De voorspellingen liggen - typisch voor de race in Australië - nog flink uit elkaar. Sommigen zeggen dat het prachtweer blijft tot maandag, anderen verwachten hondenweer. Eén ding is zeker: de meeuwen zijn er altijd, de zee is er altijd, en de wind is er altijd. En als je je paraplu vergeten bent en het regent toch, zoek dan een gridgirl op!

Gerrit's biertje naar keuze voor tijdens de race
Nog aan te vullen. :+ Victoria Bitter (VB) - Australia's Most Popular Beer. *O*

motogp.gif

Laatst bewerkt:
_O- _O- ^^%$%^&^ben ik bezig met een OP hahahaha dat is de 2e keer dat ik voor Piet snot bezig ben , maarja het houd je van de straat ..................krijg ik een biertje :?

Hé Mark één van de mooiste opees die ik tot op Hayden ben tegen gekomen CHAPO !!!!!!!!!!

Ik heb op Stoner gestemd ;)

1 Stoner
2 Dani .............laten we er maar een Repsol feestje van maken :) zijn er hier ook weer een paar blij.
3 Bradl ........omdat ik het hem wel eens gunt .
4 De WK van 2012 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! want die drie zitten zo dicht op elkaar dat hij denk ........laat ze maar.

Laatst bewerkt:
het is toch net nu dat de wintertijd ingaat.ipv 6 uur race is het zogezegt 7 uur.valt nog mee. })

Hé Mark één van de mooiste opees die ik tot op Hayden ben tegen gekomen CHAPO !!!!!!!!!!

Dank u! *O*

Het wordt me natuurlijk wel makkelijker gemaakt met prachtige verhalen als Stoner's zes op rij, de kampioenschapsstrijd tussen Dani en Jorge en de roddels rondom Viñales. En, ik mag je OP dan wel verknald hebben, wil je wel even helpen met het laatste segmentje aanvullen? :+

1 Stoner
2 Pedrosa
3 Lorenzo
4 Crutchlow
5 Bautista
6 Hayden
7 Rossi

Dank u! *O*

Het wordt me natuurlijk wel makkelijker gemaakt met prachtige verhalen als Stoner's zes op rij, de kampioenschapsstrijd tussen Dani en Jorge en de roddels rondom Viñales. En, ik mag je OP dan wel verknald hebben, wil je wel even helpen met het laatste segmentje aanvullen? :+

Hoe toepasselijk wil je het hebben ......en nog een lekker biertje ook alleen niet het bier van het circuit want dat is Foster ......niet zo lekker vind ik.

Victoria Bitter (VB) - Australia's Most Popular Beer.

full

philip island, prachtcircuit :}

ik weet het nog niet maar misschien dat ik wel een nachtje doorhaal, kratje bier erbij en een paar leuke films/games... moet lukken :P

Mooie OP..... :Y Ik zou zeggen, for the very last time.....Go!! Casey Go!!!! make it happen... *O* *O*

Lekker vroeg opstaan , koffie er bij en genieten. :] :] :} :}
Geweldige openings post , mooi gedaan. :} :}

01jorgelorenzo27caseystonermotogp_slideshow.jpg

[Dode link verwijderd]

Laatst bewerkt:
Zou erg mooi zijn als hij weer wint...voor hem zelf.... maar ook voor zijn fan's[Dode link verwijderd]

1. Pedrosa
2. Stoner
3. Lorenzo
4. Crutch
5. Dovi
6. de rest

P.s. : Idd kekke OP

Zal Stoner nog in een speciale livery rijden?
Daar is niets over bekend gemaakt, hoewel de meeste nieuwtjes natuurlijk pas vanaf morgen verschijnen. Afgaand op hoe Stoner zelf is zal er weinig speciaals geregeld worden als een livery. Hééél misschien een andere helm, als-ie in een goede bui is?

Voor het kampioenschap hoop ik dat Pedrosa gaat winnen, maar omdat de kans vrij klein is dat Pedro kampioen wordt mag Stoner voor de laatste keer ook wel voor wat 'vuurwerk' gaan zorgen voor zijn thuispubliek.

Misschien een dom blondje vraag maar op de website van racesport.nl staat dat de races om 2.45 beginnen. Aangezien de wintertijd om 3 uur in gaat hoe laat begint alles nu?
Laat ik het zo zeggen hoe laat moet ik voor de tv zitten?

Misschien een dom blondje vraag maar op de website van racesport.nl staat dat de races om 2.45 beginnen. Aangezien de wintertijd om 3 uur in gaat hoe laat begint alles nu?

Alstu

full

zou leuk zijn voor Stoner idd, maar ik denk toch niet dat hij tegen Pedrosa en Lorenzo op zal kunnen :N

Ik vermoed dat Racesport.nl 2:45u neerzet, zodat je in ieder geval op tijd bent. Kun je je met de klok ook niet vergissen tussen 3 uur en 3 uur. :+

Eén van de mooiste OP's die ik tot op Hayden :+ ben tegen gekomen CHAPO !!!
:^ ..dat mag gezegd worden.

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Stoner, ondanks het 'thuisvoordeel', de titelkandidaten bij zal houden..denk dat er eerder een Tech3 Yamaha aanpikt bij Pedrosa en Lorenzo })

Maar als Bradl of Rossi het goed doen vind ik het ook prima! :)

Terug
Bovenaan Onderaan