Het kleine grote Phillip Island 2012 Topic
Zeemeeuwen van links hebben voorrang
Zeemeeuwen van links hebben voorrang
De laatste van de drie fly-away races vindt deze zondag plaats. Na Motegi en Sepang gaat het MotoGP circus op bezoek bij familie Stoner in Australië. Vooraf is er eigenlijk maar één vraag die er werkelijk toe doet in de MotoGP: sluit Stoner zijn carrière af met een legendarische zes opeenvolgende overwinningen op het eiland, of moet hij toch toezien hoe Pedrosa en/of Lorenzo voor hem uit rijden?
[Dode link verwijderd]
Het circuit
Turn 3 heet vanaf dit weekend officieel "Stoner Corner" - vooral zo genoemd omdat Casey hier als een koning doorheen scheurt. Phillip Island is een razendsnel circuit en een favoriet bij veel coureurs. Maar wat moet ik nou zeggen over dit circuit? Beter lees je wat Stoner er zelf over zegt in onderstaande afbeelding!
[Dode link verwijderd]
Het tijdsschema
Zoals dat hoort bij de drie fly-away races, is er voor iedere doelgroep wat te kiezen. Het studentikoze volk onder ons kan vanaf half 2 's nachts genieten van de warming up en in één ruk door naar de races, al dan niet ladderzat van een zaterdag stapavond. De pappa's en mamma's die toch al getraind zijn om nauwelijks te slapen, kunnen om 3 uur 's nachts het bedje weer uit voor de Moto3 race, of ze slapen lekker uit en sluiten om 6 uur aan voor de MotoGP. Kopje koffie, ontbijtje, lekker zo'n zondagochtend. En voor de opa's en oma's is er altijd de ouderwetse VHS om de races later in de middag te kijken, als de kleinkinderen weer naar huis toe zijn.
Free practice: vrijdag

Kwalificatie: zaterdag

Race (Hollandsche tijden):
Moto3: 03:00u
Moto2: 04:20u
MotoGP: 06:00u
Voor de tijdschema's van andere sessies of de Australische klok, zie www.motogp.com.
De roddels van de week
Rossi zegt: Ik val in slaap tijdens de races! (Dat verklaart een hele hoop...!)
Hayden zegt: Het wordt weer een natte boel daar!
Vinales zegt: [Dode link verwijderd]
Stoner zegt: Dit was mijn favoriete bocht, nu is het MIJN bocht!
Spies zegt: Screw you guys, I'm going home!
Het weer
De voorspellingen liggen - typisch voor de race in Australië - nog flink uit elkaar. Sommigen zeggen dat het prachtweer blijft tot maandag, anderen verwachten hondenweer. Eén ding is zeker: de meeuwen zijn er altijd, de zee is er altijd, en de wind is er altijd. En als je je paraplu vergeten bent en het regent toch, zoek dan een gridgirl op!
Gerrit's biertje naar keuze voor tijdens de race

Laatst bewerkt:
zijn er hier ook weer een paar blij.
. MotoGP om 6:00 uur, dat wordt weer boppen dit weekend 

Ik zou zeggen, for the very last time.....Go!! Casey Go!!!! make it happen...
..dat mag gezegd worden.