Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Is me ff te ver voor nu. Ik dacht misschien geinig om morgen overdag ff af te spreken en aan beide kanten een versys te plaatsen voor een fotootje. ;)
 
Screenshot_20200328-184430_Maps.jpg
Screenshot_20200328-184412_Maps.jpg


Als je de N615 van Noord naar zuid rijdt, hangt het spandoek aan de rechter zijde (west kant van de weg). Iets ten noorden van de bushalte op de kaart.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week is de Versys bij de garage langs geweest. En dit was blijkbaar niet onnodig, na 31.500 km stonden 3 van de 8 kleppen verkeerd. 3 keer de uitlaatklep.

Voor mijn gevoel kan de motor zijn snelheid nu een stuk gemakkelijker vasthouden. Ook de stationair loop is stabieler. Dit weekend heb ik een tankje BP Ultimate 98 er doorheen gereden waar naar verluid 0% ethanol in zou zitten. Ik kwam uit op een gemiddeld verbruik van 1 liter op 24,3 km. Voor het stellen van de kleppen lag dit rond de 1 op 19.. Dus me is happy! :t
 
Iemand hier ervaring met Cruise Control i.c.m. handvatverwarming (Oxford Adventure) op de Versys-X? Ik bedoel niet die klem dingen voor over het handvat maar meer iets zoals Kaoko die aan het eind van je stuur komen te zitten i.p.v. het stuurgewicht.
 
Kan weinig mis mee zijn en anders heb je volgens hun nog fabrieksgarantie. Het is wel een vorig type, bij Bruggeman staat een hagelnieuw nieuw type en ook met Adventure pakket. Zit 1249 prijs verschil in maar wel 2020 (op kenteken) 2 jaar garantie en nieuw type. 1249 euro is natuurlijk wel geld en ik kan en wil niet in je portemonnee kijken maar je kan altijd eens op hun site kijken.. Ik ben een tijdje terug met hun bezig geweest om deze te kopen maar heb uiteindelijk toch besloten om hem bij een dealer bij mij in de buurt te kopen. Die kon aardig meekomen met de prijs... Succes!

 
Laatst bewerkt:
Nette prijs gezien de uitvoering.. zit nog wel wat ruimte op. Technisch gezien ongewijzigd in 2020 maar optisch vind ik ze wel een stuk mooier geworden. Idd andere kleur velgen, kleurschema en stickers. That's it.

Qua techniek en degelijkheid ga je daar geen spijt van krijgen.. Ik gebruik hem zoals ik een andere motor ook zou gebruiken en daarvoor is 40 pk voldoende. Komt goed mee, betrouwbaar en zuinig.
 
Al eens gekeken wat een stickerset kost bij Kawasaki? Velgen poedercoaten moeten de banden eraf, spaken eruit, banden er weer op, spaken weer monteren en spannen etc. dan zit je al gauw halverwege het bedrag voor een hagelnieuwe. Dan heb je ook nog twee jaar garantie en 2020 op kenteken en er ook nog eens geen werk mee... Aan de andere kant zijn het natuurlijk alleen maar uiterlijke veranderingen en misschien vindt hij de vorige kleurstellingen wel mooier. Je hebt in ieder geval wel meer Kawa groen! ;)

Ik begreep wel dat je het als een grapje bedoelde natuurlijk... ;)

Voor diegenen die gaan rijden dit weekend, veel plezier en hou hem heel!!
 
Al eens gekeken wat een stickerset kost bij Kawasaki? Velgen poedercoaten moeten de banden eraf, spaken eruit, banden er weer op, spaken weer monteren en spannen etc. dan zit je al gauw halverwege het bedrag voor een hagelnieuwe. Dan heb je ook nog twee jaar garantie en 2020 op kenteken en er ook nog eens geen werk mee... Aan de andere kant zijn het natuurlijk alleen maar uiterlijke veranderingen en misschien vindt hij de vorige kleurstellingen wel mooier. Je hebt in ieder geval wel meer Kawa groen! ;)

Ik begreep wel dat je het als een grapje bedoelde natuurlijk... ;)

Voor diegenen die gaan rijden dit weekend, veel plezier en hou hem heel!!
was inderdaad geen serieus voorstel :P

Persoonlijk vind ik de velgjes wel mooi met zonder zwart.
 
Wij kregen bij ons demo model ook gewoon 2 jaar fabrieksgarantie. Gaat in bij de eerste particuliere tenaam stelling.
 
Voor een 2018 model waar de garantie (bijna) van op is vind ik 5200 nog aan de forse kant. Tenzij je die kofferset e.d. heel graag wilt hebben natuurlijk, want die is ook niet gratis.
Toen ik Lemstra in Alkmaar erover belde zeiden ze dat ze voor uit m'n hoofd 5.800 een hele nieuwe konden leveren. Ik heb er uiteindelijk een van een halfjaar oud gekocht voor 4.995.
 
Terug
Bovenaan Onderaan