Om bij die stekkertjes te komen moet je het hele geassembleerde gedeelte van de koplamp van het frame moeten halenzouden 2 accessoire stekkers achter de koplamp zitten
Staat een foto van in het instructieboekje
Toch kom ik er niet uit, wat precies moet losgehaald worden eventueel?
Ik wist niet dat dit systeem bij motorfietsen werd gebruikt. Iets uit de mountainbike wereld?Er zit geen binnenland in
Wel een soort breed velglint om af te dichten bij de spaken
Ik wist niet dat dit systeem bij motorfietsen werd gebruikt. Iets uit de mountainbike wereld?
Oem touratech kofferrek
Ik heb de Duke 790 (die naar mijn idee minder zuinig is dan de Adventure 790 door het vermogensverschil), en als ik met mijn vrouw rustig aan het toeren ben kan ik daar 1 op 28 mee halen, rijd ik in mijn eentje wat steviger lukt ook 1 op 22 tot 24 nog wel. Maar doe ik een trackday dan gaat ie naar 1 op 12. Naar mijn idee zou je met een goed ingereden Adventure 790 wel 1 op 30 moeten kunnen halen als je rustig rijdt (lange stukken constant 100 bv. en weinig optrekken en accelereren). Met een beetje stevig op het gas op binnenwegen denk ik dat uiteindelijk 1 op 25 nog wel haalbaar moet zijn. Ik heb de indruk dat de motor hoe langer hoe zuiniger wordt, dus verse Adventures zullen nog wat meer verbruiken.vraag voor iemand die een 790 adventure (r) heeft
wat is het gemiddelde verbruik dat je hebt met deze motor?
Ik heb de Duke 790 (die naar mijn idee minder zuinig is dan de Adventure 790 door het vermogensverschil), en als ik met mijn vrouw rustig aan het toeren ben kan ik daar 1 op 28 mee halen, rijd ik in mijn eentje wat steviger lukt ook 1 op 22 tot 24 nog wel. Maar doe ik een trackday dan gaat ie naar 1 op 12. Naar mijn idee zou je met een goed ingereden Adventure 790 wel 1 op 30 moeten kunnen halen als je rustig rijdt (lange stukken constant 100 bv. en weinig optrekken en accelereren). Met een beetje stevig op het gas op binnenwegen denk ik dat uiteindelijk 1 op 25 nog wel haalbaar moet zijn. Ik heb de indruk dat de motor hoe langer hoe zuiniger wordt, dus verse Adventures zullen nog wat meer verbruiken.
Oke dat vind ik behoorlijk zuinig want mijn 990 adventure haalt niet meer dan 1 op 13. En die motoren kan je wel met elkaar vergelijken toch?
Dat is voor mij juist een overweging om er een te kopen. Ik houd niet van grote, zware motoren. Er is toch al een 1090?Jammer alleen dat het zo’n ielig ding is die 790 Adventure
Dat is voor mij juist een overweging om er een te kopen. Ik houd niet van grote, zware motoren. Er is toch al een 1090?
Dat wist ik niet.De 1090 gaat eruit. Blijft over de 790 en 1290.
1 op 13 is wel heel weinig voor een 990 adv. Ik zou je afstelling laten nakijken. En nee, een 10 jaar oude motor is niet te vergelijken met een moderne fiets met compleet ander blok
Enkel het oranje logootje zal hetzelfde zijn
1:13 is wel bizar. Mijn oude 950 deed 1:19 met touren. M’n nieuwe 1090 zelfs ruim 1:20.
Ik weet nog wel dat ik met een proefrit onder de indruk was van de parallel twin in de F800GS. Niet zozeer qua prestaties wel wat betreft souplesse en verbruik.
Jammer alleen dat het zo’n ielig ding is die 790 Adventure
Waar haal je dat vandaan?
Wielbasis van de 790R is 153 cm, zit hoogte 88cm....niet bepaald een klein fietsje. Een 1090R is 5 cm langer en 1 cm hoger, terwijl de veerweg 2cm minder is. Tenzij je Chris Birch heet denk ik dat die 790R het veeel beter doet onverhard.