pippen
MF veteraan
- 6 sep 2004
- 3.675
- 1.134
Na 2 jaar sleutelen is het dan eindelijk gelukt!
Heb de CB350F vandaag voor het eerst gestart.
Dit was mij eerste motor toen ik hem in 2000 voor mijn 18de verjaardag kreeg van mijn ouders. Ik kende deze motor goed, hij was van een vriend van mijn ouders.
Twee jaar lang enorm veel plezier mee gehad, met vriendin achterop half Europa mee afgereisd. Schitterend om met bagage en passagier snelle motoren van je af te schudden op bergweggetjes. Heb prachtige momenten gehad, maar ook bittere ellende.
Zo braken de contactpuntjes om de 100 km af! Na 10 keer vervangen werd ik er handig in en kon na 2 minuten weer verder rijden. Nooit de oorzaak gevonden.
Ook liep de motor warm na 200 km snelweg met 120 km per uur inclusief passagier.
Maar nooit heeft hij me volledig in de steek gelaten.
Nadat ik een zware motor mocht rijden, en dus een tweede motor kocht heb ik de CB uit elkaar gehaald om te reviseren. Er stond toen ongeveer 78000 km op de klok. Pas na 8 jaar ben ik begonnen met het reviseren.
Ik heb na de CB 10 motoren gehad maar de Honda staat nog altijd in de top 3 van fijnste motoren als het gaat om beleving.
Eerst het motorblok uit elkaar gehaald om te laten coaten, cilinders te honen, lagers vervangen en natuurlijk alle afdichtingen en pakkingen vervangen. Nieuwe zuigers erin natuurlijk.
Ook het frame laten coaten met de nodige onderdelen.
Nieuwe wielen gespaakt.
Alles in elkaar zetten.
En weer uit elkaar halen...
Is hij nu zover!
en
Het hele verhaal (en meer) is terug te lezen en kijken op pephazard.blogspot.com
Heb de CB350F vandaag voor het eerst gestart.
Dit was mij eerste motor toen ik hem in 2000 voor mijn 18de verjaardag kreeg van mijn ouders. Ik kende deze motor goed, hij was van een vriend van mijn ouders.
Twee jaar lang enorm veel plezier mee gehad, met vriendin achterop half Europa mee afgereisd. Schitterend om met bagage en passagier snelle motoren van je af te schudden op bergweggetjes. Heb prachtige momenten gehad, maar ook bittere ellende.
Zo braken de contactpuntjes om de 100 km af! Na 10 keer vervangen werd ik er handig in en kon na 2 minuten weer verder rijden. Nooit de oorzaak gevonden.
Ook liep de motor warm na 200 km snelweg met 120 km per uur inclusief passagier.
Maar nooit heeft hij me volledig in de steek gelaten.
Nadat ik een zware motor mocht rijden, en dus een tweede motor kocht heb ik de CB uit elkaar gehaald om te reviseren. Er stond toen ongeveer 78000 km op de klok. Pas na 8 jaar ben ik begonnen met het reviseren.
Ik heb na de CB 10 motoren gehad maar de Honda staat nog altijd in de top 3 van fijnste motoren als het gaat om beleving.
Eerst het motorblok uit elkaar gehaald om te laten coaten, cilinders te honen, lagers vervangen en natuurlijk alle afdichtingen en pakkingen vervangen. Nieuwe zuigers erin natuurlijk.
Ook het frame laten coaten met de nodige onderdelen.
Nieuwe wielen gespaakt.
Alles in elkaar zetten.
En weer uit elkaar halen...
Is hij nu zover!
en
Het hele verhaal (en meer) is terug te lezen en kijken op pephazard.blogspot.com
Laatst bewerkt: