Het MF Ducati Multistrada Topic IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
wil hem meer kunnen verplaatsen dan alleen maar daar. En wil een andere uitvoering. Meer een tech look. Wat ik bedacht heb moet zich ook nog bewijzen, maar heeft zoiezo al veel meer mogelijkheden, ook voor eventuele verschillende zumo's. Dus naast hoogte verstelling, ook kijkhoek en voor en achterwaarts. Alle kanten op zeg maar. Zodat ieder voor zich de ideale plaats kan bepalen.

Oké. Ben benieuwd hoe die er uit gaat zien. Volgens mij is er niet zoveel "bewegingsvrijheid" voor de houder maar we zullen zien. Succes ermee en we zien graag hier op het forum de uiteindelijke versie.
 
ben weer terug na 2 weken lanzarote , onze jaarlijkse kerstontvluchting...

Miste wel de MTS maar heb daar een andere twin gehuurd om wat rond te tokkelen.

morgen ga ik mijn gerbring binnenjas ophalen met de temp regelaar.
die kan toch gewoon worden aangesloten op de aansluiting links of rechts naast de zadel ?

Dalie waar heb jij jou gerbring geleend.

groet
Fons
 
ben weer terug na 2 weken lanzarote , onze jaarlijkse kerstontvluchting...

Miste wel de MTS maar heb daar een andere twin gehuurd om wat rond te tokkelen.

morgen ga ik mijn gerbring binnenjas ophalen met de temp regelaar.
die kan toch gewoon worden aangesloten op de aansluiting links of rechts naast de zadel ?

Dalie waar heb jij jou gerbring geleend.

groet
Fons

Hallo Fons,

Origineel krijg je bij de jas een set om rechtstreeks op de accu aan de sluiten. Voor de pluggen aan beide zijden van de Multi moet je een verloopstuk hebben. Zie mijn vorige post over mijn oplossing. Via 12 volts cigarettenaansluiting onder het zadel. Succes ermee.

Groeten Erik
 
Nog een ervarings-tip over Gerbing kleding.
Eerst de motor starten en dan pas aansluiten (in ieder geval als je de aansluiting direct op de accu maakt)
Zeker als het erg koud is kun je daarmee voorkomen dat je motor niet meer start.
 
Thanks Erik :} :} :}


Die 12 volt stekker zat bij Deze set!

De draad vd plug zou ik ondersteunen met een tyrap als je de stekker naast t slot van je buddy gebruikt.


De plug ging uit de 12 volt houder!!!!!

En ,kijk uit dat je kabel Niet op de uitlaat ligt!!!!!!





Mn ervaringen zijn erg positief!!!
Heeerlijk!
 
Laatst bewerkt:
Maar starten kan toch wel even.........
Ha, ha, ja dat is me nog net gelukt en...... Een heel klein blokkie om. LED lampjes geen tijd voor gehad, want m'n meisje kwam terug van de Ikea en had nieuwe nachtkastjes gekocht die natuurlijk vanavond nog in elkaar gezet moesten worden. Tevens een nieuwe bank voor op de slaapkamer, maar daarvoor moesten 2 deuren uit hun kozijn worden gehaald om hem naar boven te krijgen. (Tot zover mijn huiselijke perikelen)

Eerste hele korte impressie. Het geluid, PRACHTIG. Vooral met m'n oordoppen in klinkt t helemaal goed. Echt een wow gevoel als je voor een verkeerslicht staat en een beetje gas geeft. Gasresponse is stukken beter. In z'n 4 door de stad, geen probleem. Motor pakt heel soepel op onderin en koppeling bijpakken in korte langzame bochten is niet meer nodig.
Optrekken met laag toerental valt meteen op bij wegrijden. Heel soepel.

Achterrem, doet t weer. Duidelijk aanspreekpunt. 100% verbetering.

Poedercoaten is heel erg mooi geworden, zal binnenkort foto plaatsen. Vooral het bruine stuk voor m'n uitlaat is weer heel mooi zwart!

Spiegels zijn mooi (kleiner) en geven voldoende zicht.

Handkappen weg geeft voor mijn gevoel minder turbulentie rond de helm (moet ik nog eens goed uit proberen) en de kou viel me vanavond mee.

Bandjes, ja zien er prachtig uit, maar nog niet echt wat over te zeggen. Stuurt natuurlijk nu al beter dan een lekke versleten achterband, maar dat is logisch.
 
Thanks Erik :} :} :}


Die 12 volt stekker zat bij Deze set!

De draad vd plug zou ik ondersteunen met een tyrap als je de stekker naast t slot van je buddy gebruikt.


De plug ging uit de 12 volt houder!!!!!

En ,kijk uit dat je kabel Niet op de uitlaat ligt!!!!!!

@Fons ,
Deze jas word in combi met meerdere dingen :+ beroepsmatig }) op de motor aangesloten :)


Mn ervaringen zijn erg positief!!!
Heeerlijk!

Ik gebruik de "BMW" pluggen aan de zijkant niet. Heb inderdaad altijd het idee dat de plug er zo uitvalt. Vandaar de aansluiting onder het duo zadel. Heb de temperatuurregelaar aan de linkerkant aan mijn jas hangen. Op die manier hoef ik niet van het gas af bij bijregelen van de temperatuur. Kabels zijn bij mij niet lang genoeg om op de uitlaat te gaan hangen.
 
Ha, ha, ja dat is me nog net gelukt en...... Een heel klein blokkie om. LED lampjes geen tijd voor gehad, want m'n meisje kwam terug van de Ikea en had nieuwe nachtkastjes gekocht die natuurlijk vanavond nog in elkaar gezet moesten worden. Tevens een nieuwe bank voor op de slaapkamer, maar daarvoor moesten 2 deuren uit hun kozijn worden gehaald om hem naar boven te krijgen. (Tot zover mijn huiselijke perikelen)

Eerste hele korte impressie. Het geluid, PRACHTIG. Vooral met m'n oordoppen in klinkt t helemaal goed. Echt een wow gevoel als je voor een verkeerslicht staat en een beetje gas geeft. Gasresponse is stukken beter. In z'n 4 door de stad, geen probleem. Motor pakt heel soepel op onderin en koppeling bijpakken in korte langzame bochten is niet meer nodig.
Optrekken met laag toerental valt meteen op bij wegrijden. Heel soepel.

Achterrem, doet t weer. Duidelijk aanspreekpunt. 100% verbetering.

Poedercoaten is heel erg mooi geworden, zal binnenkort foto plaatsen. Vooral het bruine stuk voor m'n uitlaat is weer heel mooi zwart!

Spiegels zijn mooi (kleiner) en geven voldoende zicht.

Handkappen weg geeft voor mijn gevoel minder turbulentie rond de helm (moet ik nog eens goed uit proberen) en de kou viel me vanavond mee.

Bandjes, ja zien er prachtig uit, maar nog niet echt wat over te zeggen. Stuurt natuurlijk nu al beter dan een lekke versleten achterband, maar dat is logisch.

Nou dat is een goed vooruitzicht voor mijn remap. Wat hebben ze gedaan met de kabel en servomotor van de klep in de vervallen cat? Is deze helemaal verwijderd? Ben erg benieuwd naar het geluid en de plaatjes die je ons wilt laten zien.
 
Ik ga morgen kijken voor een Multistrada 1000DS uit 2004.
Nog tips waar ik op moet letten?
Ik heb een Monster 900 en Supersport 900 gehad hiervoor.
Ben erg benieuwd hoe hij rijdt.
*O*
 
Nou dat is een goed vooruitzicht voor mijn remap. Wat hebben ze gedaan met de kabel en servomotor van de klep in de vervallen cat? Is deze helemaal verwijderd? Ben erg benieuwd naar het geluid en de plaatjes die je ons wilt laten zien.
De kabel is ieder geval weg, maar de servomotor weet ik niet. Moet ik nog ff checken. Ik denk dat ze m hebben laten zitten. Wat betreft geluid denk ik dat ie iets stiller is dan jouw termi. Maar kunnen we pas goed horen als we ze naast elkaar zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de "BMW" pluggen aan de zijkant niet. Heb inderdaad altijd het idee dat de plug er zo uitvalt. Vandaar de aansluiting onder het duo zadel. Heb de temperatuurregelaar aan de linkerkant aan mijn jas hangen. Op die manier hoef ik niet van het gas af bij bijregelen van de temperatuur. Kabels zijn bij mij niet lang genoeg om op de uitlaat te gaan hangen.

ha erik, nu je de voedingskabel rechtstreeks op de accu heb gemonteerd , krijg je dan geen foutmelding ivm canbus systeem van Ducati ?

Groet
Fons (wat een takke weer)
 
ha erik, nu je de voedingskabel rechtstreeks op de accu heb gemonteerd , krijg je dan geen foutmelding ivm canbus systeem van Ducati ?

Groet
Fons (wat een takke weer)

Hallo Fons. Even ter verduidelijking ik heb een 12 volt cigarettenplug onder het duo zadel gemaakt. Deze zit rechtstreeks op de accu met een zekering er tussen. Daarop sluit ik de plug aan zoals getoond in de vorige foto van mij. Ik krijg geen enkele foutmelding. Volgens mij kan de computer niet zien dat ik iets rechtstreeks op de accu plug. Groeten Erik
 
De kabel is ieder geval weg, maar de servomotor weet ik niet. Moet ik nog ff checken. Ik denk dat ze m hebben laten zitten. Wat betreft geluid denk ik dat ie iets stiller is dan jouw termi. Maar kunnen we pas goed horen als we ze naast elkaar zetten.

Antoine. We gaan ze zeker een keer naast elkaar zetten. Volgens mij moet het verschil in geluid minimaal zijn. In de originele dubbele pijpjes zit ook geen demping. Net als in de Termi slipon overigens. We zullen het tzt horen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen kijken voor een Multistrada 1000DS uit 2004.
Nog tips waar ik op moet letten?
Ik heb een Monster 900 en Supersport 900 gehad hiervoor.
Ben erg benieuwd hoe hij rijdt.
*O*

Volgens mij zijn de blokken van een 900 en de 1000 bijna gelijk. Je weet dus hoe het blok draait en hoe het hoort te klinken. Het heeft alleen wat meer vermogen. Verder zijn er geen bijzondere dingen waar je op moet letten, volgens mij. Natuurlijk wel de standaard dingen als kettingset, banden en hoe het recent onderhoud is.

Veel plezier! :]
 
Beste allemaal ik heb me opgegeven voor een bergtraining eind april. Lijkt me een prima voorbereiding voor het dolomieten tripje wat ik nog moet plannen in 2013. Dan nog een circuit training eind maart, maar daarvoor wacht ik ff de weer voorspellingen af. Hieronder t linkje voor de bergtraining.
Motorfreaks
 
Toni, aan de bergtraining van MotorFreaks hebben wij vorig jaar mee gedaan, voor hun was dit de eerste keer. Er zaten nog wat kleine foutjes in maar Ed deed echt zijn best. Dus in 2013 zal het wel helemaal goedkomen. Je wordt ingedeeld in groepen.

Overigens Ed maakt hele mooie foto's, dankzij hem hebben we nu een mooie canvas van ons aan de muur hangen, waarop een PP en een Monster 796.
 
zijn er nog luitjes die hier aan meedoen ?
12/13/14 april Ardennen offensief (2 daagse toerrit) georganiseerd door Moto Puro ?


heb de standaard voedingskabel direct op de accu gemonteerd en de stekker aan de linker kant geplaatst ( voor mijn gerbring jas) weet nog niet waar ik die stekker links definitief zal vastmaken, nu komt de stekker onder de duozit naar buiten twijfel nog op de stekker op de plaats te monteren waar nu de BMW plug zit.

Groet
Fons
 
Het wordt wat vervelend, maar kan het niet laten :P

Wat een prachtig weer zo midden in de winter :]

En die Ted die rijdt gewoon helemaal niet :/

full
 
Zo ik ben geslaagd *O*
De Duc was top.
Direct alles geregeld en meegenomen naar huis.
Rijden is super idd, houding is top.
Moeilijkheid voor mij is de hoogte, erop en eraf.
Ff zoeken of hij nog ergens wat lager gezet kan worden oid.
Op zoek naar een handleiding ofzo dus omdat e rgeen boekje bij zit helaas.
DS 1000 uit 2004 is het geworden.
735887_408695882540208_229474655_o.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan