Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog meer goede tips :) Uiteraard weet ik dat verf en motoronderhoud niet te vergelijken zijn maar een algemene indruk kan je een hoop zeggen.

Ben trouwens naar valbeugels/doppen aan het zoeken voor de hawk. Beetje zeldzaam lijkt het. Weet iemand of die van de NTV/BROS/REVERE gelijk zijn?

Geen idee :N setje voor de NTV650 heb ik nog wel liggen (of ja... ze zitten momenteel nog aan de motor) bij interesse.
 
nog meer goede tips :) Uiteraard weet ik dat verf en motoronderhoud niet te vergelijken zijn maar een algemene indruk kan je een hoop zeggen.

Ben trouwens naar valbeugels/doppen aan het zoeken voor de hawk. Beetje zeldzaam lijkt het. Weet iemand of die van de NTV/BROS/REVERE gelijk zijn?

Ik heb volgens mij nog een verzoek voor een setje uitstaan. Ik kan nog wel een setje maken voor de Hawk. Volgens mij heb ik ergens nog een foto....hoppa!

full
 
ziet er goed uit :) kostda?

Was niet van plan te vallen maar het vrouwtje mag em ook gebruiken als oefenfiets en die is wat minder zeker van d'r zaak ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je voor een Hawk gaat kijken, let dan wel op dat je even het zadel er af (laat) halen.
De achterzijde is van kunststof en is bevestigd met 4 oortjes die je ziet zitten als het zadel eraf is. Ik gok dat er bijna geen Hawks bestaan waar die dingen niet zijn afgebroken. Heb je een mooie reden om te pingelen.

Verder is mij opgevallen dat de sub-frames nogal roestgevoelig zijn of het moet toeval zijn bij de exemplaren die ik tot nu heb gezien. Kijk goed onder de motor naar de uitlaat. Die schijnen te kunnen rotten?
Klepdekselpakkingen checken! Met name in de V bij de carburateurs.

En natuurlijk een proefrit maken. Eerst de banden op spanning (laten) zetten en dan pas serieus gaan rijden. Goed op de rechtuit stabiliteit letten ivm de balhoofdlagers.

En inderdaad verder de algemene slijtagedelen.

+1

- lekkende keerringen van de voorveren + putten, roest, deuken in het chroom...
- zwakke plekken remleidingen/benzineleidingen
- hawk: missende tankrubbers, deuken in de tank
- hawk: slijtage ketting
- check stationair lopen (ivm vervuilde carbs)
- kromme remschijven
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit :) kostda?

Was niet van plan te vallen maar het vrouwtje mag em ook gebruiken als oefenfiets en die is wat minder zeker van d'r zaak ;)


Waarom ik dat zeg is omdat veel van die spuuglelijke dingen bij valpartijen juist meer schade aanrichten als dat ze er niet op hadden gezeten. Denk aan krachten die doorgegeven worden aan 'oren' van het motorblok.

Ik heb een CB1300 en daar is het een bekend probleem. Laat je je brommer omvallen breekt er een oor van je blok af. Hoef je nog niet eens voor rijdend ten onder te gaan.
Ik had er een set op gesleuteld ongeveer als op bovenstaande foto maar die had ik er na een aar alweer af gehaald. Spuuglelijk vond ik ze. Later hoorde ik van het probleem. Ze komen er ook niet meer op dus.
 
Klopt bij een beetje snelheid, bij rondjes op een parkeerterrein komen ze volgens mij nog wel van pas. Valbeugels zijn beter maar daar heb ik nog niks van gevonden helaas.
 
Waarom ik dat zeg is omdat veel van die spuuglelijke dingen bij valpartijen juist meer schade aanrichten als dat ze er niet op hadden gezeten. Denk aan krachten die doorgegeven worden aan 'oren' van het motorblok.

Ik heb een CB1300 en daar is het een bekend probleem. Laat je je brommer omvallen breekt er een oor van je blok af. Hoef je nog niet eens voor rijdend ten onder te gaan.
Ik had er een set op gesleuteld ongeveer als op bovenstaande foto maar die had ik er na een aar alweer af gehaald. Spuuglelijk vond ik ze. Later hoorde ik van het probleem. Ze komen er ook niet meer op dus.


Volgens mij lees ik hier een stukje persoonlijke smaak?

Het is niet per definitie dat valblokken niet zouden werken. Kijk even goed waar ze gemonteerd zitten bij de NTV/Hawk. Die zitten op het frame gemonteerd en niet direct op het blok.
Bij de Hawk die ik heb overgenomen zitten dezelfde gemonteerd. De vorige eigenaar had ze bij mij besteld en gemonteerd. Hij is met deze Hawk gevallen en de valdoppen hebben schade aan het blok weten te voorkomen.

Op racemotoren zitten ze ook gemonteerd en ook daar heb ik al enige malen profijt gehad van de valblokken.
Op de streettriple van mijn vrouw zaten ze ook (op het blok gemonteerd). Die is onderuit gegaan en als de doppen er niet op hadden gezeten, was het koppelingsdeksel waarschijnlijk doorgesleten.

De kans dat er iets verkeerd afbreekt door gebruik van de doppen is aanwezig, maar ik denk dat je dat risico moet afwegen tegen de kans dat je valt en de doppen juist wel werken. Een statistische berekening op basis van bovenstaande ervaring wijst dan uit dat het monteren van valdoppen toegevoegde waarde heeft :+

Bij het gebruik van valbeugels neemt het risico op schade aan bevestigde onderdelen significant af. De estetische waarde van de motor neemt echter ook exponentieel af! ;)

Tja, dan blijft alleen dat subjectieve deel van de reactie over en daar kan ik niet veel over zeggen. Ik maak de doppen zelf en die zijn gefabriceerd op basis van praktisch nut en niet vanuit estetisch oogpunt.
 
Van de week de nieuwe motoplus ( Nr24 ) in de bus gekregen en er staat gewoon een NTV in *O* :+ .
Een redelijk verbouwde en bekend hier op het forum.
De voorpartij vind ik wel mooi, maar de achterzijde kan me nog steeds niet bekoren ( met name de uitlaatdemper vind ik gewoon lelijk, maar ik hoef er niet mee te rijden ;) ).
 
Van de week de nieuwe motoplus ( Nr24 ) in de bus gekregen en er staat gewoon een NTV in *O* :+ .
Een redelijk verbouwde en bekend hier op het forum.
De voorpartij vind ik wel mooi, maar de achterzijde kan me nog steeds niet bekoren ( met name de uitlaatdemper vind ik gewoon lelijk, maar ik hoef er niet mee te rijden ;) ).

Linkje naar foto op het forum?
 
vwb valdoppen: neem ook in overweging wat de kosten zijn van een valbeugel tov doppen. Als je niet de mazzel hebt dat je voor een paar tientjes een tweedehandsje op de kop kan tikken, dan kun je voor de prijs van een op maat gemaakte valbeugel een extra NTV kopen.
 
hallo allemaal,
ik heb op de vorige pagina wat vragen gesteld over waar op te letten bij de aankoop van een ntv of hawk.
Nu wil ik graag jullie advies opvolgen en iemand met ervaring met deze motoren meenemen als ik naar de motor ga kijken.
Is er iemand in Ede of omgeving die met me mee zou willen gaan? Eventueel tegen vergoeding?
Ik hoop dat iemand me kan helpen,

alvast bedankt!
 
hallo allemaal,
ik heb op de vorige pagina wat vragen gesteld over waar op te letten bij de aankoop van een ntv of hawk.
Nu wil ik graag jullie advies opvolgen en iemand met ervaring met deze motoren meenemen als ik naar de motor ga kijken.
Is er iemand in Ede of omgeving die met me mee zou willen gaan? Eventueel tegen vergoeding?
Ik hoop dat iemand me kan helpen,

alvast bedankt!

Ik kijk altijd graag mee, maar Ede is me wel wat gortig :+
 
Weet iemand hoe lang de voorvork veren zijn van een ntv?

Ik heb 3 setjes liggen van 30cm ,39cm en 55cm maar ik weet niet meer welke bij de ntv horen.
 
hallo allemaal,
ik heb op de vorige pagina wat vragen gesteld over waar op te letten bij de aankoop van een ntv of hawk.
Nu wil ik graag jullie advies opvolgen en iemand met ervaring met deze motoren meenemen als ik naar de motor ga kijken.
Is er iemand in Ede of omgeving die met me mee zou willen gaan? Eventueel tegen vergoeding?
Ik hoop dat iemand me kan helpen,

alvast bedankt!

Ik wil wel meegaan als je de mijne komt bekijken ;)
http://www.motorshopper.nl/advertentie/37670/Honda-NTV-650/Betrouwbare-en-zuinige-Honda-NTV650.html
 
GvS zei:
Ik wil wel meegaan als je de mijne komt bekijken

Ik heb je advertentie even bekeken, helaas heb ik een hawk op het oog, anders was ik graag komen kijken!
Maar je bent alsnog van harte welkom om met me mee te gaan! Ik zou je zeer dankbaar zijn!
:)
 
Ik heb je advertentie even bekeken, helaas heb ik een hawk op het oog, anders was ik graag komen kijken!
Maar je bent alsnog van harte welkom om met me mee te gaan! Ik zou je zeer dankbaar zijn!
:)

Gaat het om die blauwe op MP? Die ziet er netjes uit!
En als de beschrijving klopt dan heb je voorlopig een goed onderhouden fiets.
Wat me alleen opvalt is die zwarte demper. Dat is niet origineel volgens mij. Daar zou ik even naar kijken bij het ophangpunt. Kan zomaar zijn dat die een keer gerepareerd is. Maar dat hoeft niet. Kan ook zijn dat de eigenaar het mooi vond om hem zwart te maken.
 
Nee, het gaat niet om die blauwe, hoewel ik dat ook een hele mooie vind.
Er staat ook een rode op marktplaats, hierbij een linkje

http://link.marktplaats.nl/m754558038

Ziet er ook netjes uit. Beetje weinig info over het onderhoud.

Als je een aantal dingen nog moet doen zit je zo aan het bedrag dat die blauwe moet kosten. Dat is iets dat je zou moeten meerekenen.

Verder is het een mooie prijs voor een mooie fiets!
 
dat dacht ik ook, maar ik ben nog een leek wat betreft aandachtspunten bij motoren. Ik heb al contact gehad met de verkoper, en wil de motor nu een keer in het echt gaan bekijken.
 
Gisteren nog lekker een stukkie wezen sturen met de hawk, heerlijk :) Daarna even voetsteunen voor een passagier gemonteerd en de bougies vervangen, kleur was wat te donker maar niet extreem. Alleen de voorste was een beetje krap, verder appeltje eitje. Voordat ik met de olie en filter kon beginnen begon het te regenen :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan