pretpiloot
MF veteraan
kabelbediende koppeling is veel fijner idd meer gevoel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hehe, nee wel budget, een el cheapo setje uit het land van de rijzende zon. Er zitten zwaardere koppelingsveren in dus de hendel heeft wat kracht nodig. Vind ik niet erg, maar het meisje wel Dus heb ik weer een excuus om wat te knutselen
me VFR zit ook een redelijk zware koppelingsset in, maar die is hydraulisch, merk je weinig van idd.
nou vond ik de hydrau koppeling op de VFR wel fijner als eentje op een GSX-1400 dus daar zit nog wel verschil in.
als ik me SBK stuur met USD voorvork monteer komt er gelijk een hydraulische radiale set van brembo op, ben benieuwd hoe dat koppelt (en remt )
me VFR zit ook een redelijk zware koppelingsset in, maar die is hydraulisch, merk je weinig van idd.
nou vond ik de hydrau koppeling op de VFR wel fijner als eentje op een GSX-1400 dus daar zit nog wel verschil in.
als ik me SBK stuur met USD voorvork monteer komt er gelijk een hydraulische radiale set van brembo op, ben benieuwd hoe dat koppelt (en remt )
Ik kom even in dit topic..
Paar maanden geleden heb ik mijn mooie gele NTV verkocht en een BMW F650 gekocht.
Ik ben wel blij met de BMW maar wat heeft dat ding veel onderhoud nodig zeg
@re-vere: misschien dat er wat teveel olie in je blok zit, dat kiepert ie er dan weer in de airbox uit. Zou de bagger kunnen verklaren... Heb je ook de jets losgeschroefd uit de carburateurs? De carbs kunnen er nog wel schoon uitzien maar als er een klein vuildeeltje vastzit kan dat al problemen geven. Gescheurde vacuumrubbers geven meestal hoger in de toeren pas problemen...
Ik heb wel een los Hawk blok liggen. Maarja, verder uit de buurt kan het bijna niet! Omgeving Alkmaar.
Eventueel heb ik ook een frame van een Hawk voor je. Maar ik begrijp dat je het blok in een ander frame wilt hangen. Ga je dan het blok aanpassen of het frame?
Ik wil een crf 450 frame aanpassen! het 2008 model van een CRF heeft een redelijk groot frame. Ik denk dat ik ook het blok deels moet aanpassen. Maar het AT/Hawk blok is langer..... vandaar dat ik er een SM van maak om wat ruimte tussen de voorste cilinder en het voorwiel te houden
Er staat/stond op Mp een supermono hawk met crf 450 blok.... dan moet andersom ook lukken
En een AT/SM met aluminiumframe is nog nooit gedaan. Met CR500 blokken zal er al 100derden gemaakt.
Het wordt dus een CRF AT ipv de bekende CRF AF 500
ps, hoe lang kun/ wil je het blok missen? Ik ga er mee naar Kees Belmotoren. Die heeft meerdere CRF 450 2008 frames liggen waardoor we makkelijk kunnen meten.
Als dank heb je eerste keus in het overgebleven hawk streetfighter spul dan
haha..volgens mij heb ik voorlopig genoeg spul liggen om een paar Hawkjes om te bouwen. Maar interesse is er altijd!
Ik moet even de dynamo uit het blok halen want die heb ik nodig voor een ander blok.
Verder zit er nog een as in vastgeroest die even met een brander moet worden opgestookt. Daarna heb ik het blok niet snel nodig. Ik heb nog een volledige Hawk staan die ik aan het ombouwen ben en daar zit een draaiend blok in.
Ik heb eventueel nog wel een leuke upgrade voor je.....een VTR blok!
Overigens vraag ik me af of je de conclusie mag trekken dat het lukt om een AT blok in een CRF frame te lepelen omdat het andersom ook lukt....een klein blok past makkelijker in een groter frame dan andersom...
Maar ik zie graag het resultaat natuurlijk!