Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
hehe, nee wel budget, een el cheapo setje uit het land van de rijzende zon. Er zitten zwaardere koppelingsveren in dus de hendel heeft wat kracht nodig. Vind ik niet erg, maar het meisje wel :) Dus heb ik weer een excuus om wat te knutselen :)
 
hehe, nee wel budget, een el cheapo setje uit het land van de rijzende zon. Er zitten zwaardere koppelingsveren in dus de hendel heeft wat kracht nodig. Vind ik niet erg, maar het meisje wel :) Dus heb ik weer een excuus om wat te knutselen :)

hmm...ik ben wel benieuwd wat het doet. Mijn meisje heeft ook moeite met een zware koppeling. Vooral op langere ritten waar veel koppelen bij komt kijken.
 
me VFR zit ook een redelijk zware koppelingsset in, maar die is hydraulisch, merk je weinig van idd.

nou vond ik de hydrau koppeling op de VFR wel fijner als eentje op een GSX-1400 dus daar zit nog wel verschil in.

als ik me SBK stuur met USD voorvork monteer komt er gelijk een hydraulische radiale set van brembo op, ben benieuwd hoe dat koppelt (en remt }) )
 
heb voor me VFR trouwens een T-stuk van een CBRtje gekocht voor de balhoofdpen.
die eruit halen, en aanpassen voor de Mille kroonplaat, kijken of het in elkaar gaat passen zoals ik in me hoofd heb
 
me VFR zit ook een redelijk zware koppelingsset in, maar die is hydraulisch, merk je weinig van idd.

nou vond ik de hydrau koppeling op de VFR wel fijner als eentje op een GSX-1400 dus daar zit nog wel verschil in.

als ik me SBK stuur met USD voorvork monteer komt er gelijk een hydraulische radiale set van brembo op, ben benieuwd hoe dat koppelt (en remt }) )

Er staat op het Ducati forum nog een mooie set te koop. 1250 euro, maar dan heb je wel alles compleet met radiale klauwen. Owja, ohlins vorkpoten.

Voor dat geld koop ik er weer een motor bij, dus ik doe het nog even met mijn showa pootjes in de duc.
 
me VFR zit ook een redelijk zware koppelingsset in, maar die is hydraulisch, merk je weinig van idd.

nou vond ik de hydrau koppeling op de VFR wel fijner als eentje op een GSX-1400 dus daar zit nog wel verschil in.

als ik me SBK stuur met USD voorvork monteer komt er gelijk een hydraulische radiale set van brembo op, ben benieuwd hoe dat koppelt (en remt }) )

radiale rempomp en koppeling heb ik overigens standaard al op de duc zitten, maar ik heb nu een RCS set op de kop getikt. Daar kunnen namelijk wel spiegelhouders op. Op de standaard 999 set past dat niet vanwege vaste reservoirs.

Voor de Hawk met VTR voorkant heb ik een radiale Nissin rempomp. Werkt ook prima.
 
op zich is er een hoop nieuw spul van sportfietsen wat makkelijk passend te maken is om oude beesjes zoals de hawk. Op de zrx heb ik laatst de remmerij van een zx10r uit 2007 gezet. Kan wel zeggen dat dat verschil maakt. Moet zeggen dat ik de rem op de hawk nog niet zo verkeerd vind, spreekt goed aan alleen mist wat echte remkracht bij hard doorknijpen. Misschien eens wat andere remblokken... Maargoed, plaats je betere remmen, is je voorvork weer te zacht... zo blijf je lekker bezig :)
 
Daar heb je helemaal gelijk in. En al helemaal als je rijstijl zich ook nog naar de materialen aanpast.

Op de Hawk is het eigenlijk helemaal niet nodig. Ik rijd meestal voorop bij de ritten in de Eiffel en dan klopt het precies. Nu moet ik wel zeggen dat de Hawk hyperpro is afgeveerd en dat scheelt wel. Hij stuurt messcherp. Het remmen zou wel wat beter mogen, maar ik heb nog niet gemerkt dat ik te kort kom.
 
hehe, ja ik heb over het algemeen ook een hoger tempo dan gemiddeld. ik denk dat ik komende zomer maar eens wat sportmachientjes ga pesten op de hawk... :)

Ik heb er een WP schokbreker achter in zitten en de voorvork is ook niet standaard meer... dus weet eigenlijk niet wat er precies inzit. Ik laat het voorlopig wel zo :) Hoewel de optie om er een dikkere voorpartij op te zetten wel leuk is vind ik juist het idee van een lichte voorkant met een enkele remklauw goed passen in het concept.
 
:W :W

Ik kom even ;( in dit topic..
Paar maanden geleden heb ik mijn mooie gele NTV verkocht en een BMW F650 gekocht.
Ik ben wel blij met de BMW maar wat heeft dat ding veel onderhoud nodig zeg :r

:W :]
 
Zo, de carburateurs zijn weer netjes schoon, hij loopt weer goed. Nu nog even wachten op de collectors voor de uitlaat, dan kunnen we weer een stapje verder.
 
:W :W

Ik kom even ;( in dit topic..
Paar maanden geleden heb ik mijn mooie gele NTV verkocht en een BMW F650 gekocht.
Ik ben wel blij met de BMW maar wat heeft dat ding veel onderhoud nodig zeg :r

:W :]

Dat hoor je vaker ja :Y een van mijn dealers maakte laatst de opmerking dat je BMW er bij moet hebben voor de omzet van de werkplaats :+
 
Maandag de NTV maar weer eens aan trappen voor een ritje naar het werk.

Stiekem mis ik m'n ouwe NTV toch wel, want die reed veel lekkerder dan m'n huidige :? .
Als het budget weer toereikend is , alles maar weer eens na laten lopen ( zelf geen zin om buiten te gaan sleutelen ).

Ik mis ergens een beetje vermogen ( denk dat de carb's niet helemaal lekker staan ) en ze blaft als een gek in de lagere versnellingen bij lage toeren ( is nu iets minder met de Defi pot eronder :o ).
 
Ik moet wat terugnemen. .gisteren heeft de ntv me 5 minuten laten staan. De neutraal schakelaar hapert en hij sloeg af voor het stoplicht. Snel aan de kant. Moest hen aanduwen om te starten. Toch maar wat onderhoud gaan geven. ..
 
Even een update:
afgelopen vrijdag de Revere weer een stukje uit elkaar geschroefd om de carburateurs na te lopen. Van binnen zag alles er erg netjes en schoon uit maar toch een paar dingetjes gevonden...

- In het luchtfilterhuis zat olie/vocht/sludge(?), dit leek door de carburateur van de achterste cilinder naar buiten gekomen te zijn. Nu heb ik al even gegoogled en er zijn twee mogelijkheden (waarschijnlijk) de eerste is te veel olie gevuld (niet het geval) en de andere is dat er een slang van de carteront/beluchting ergens lek is of niet goed zit, iemand dit eerder meegemaakt?

- In een van de membranen een scheurtje ontdekt zoals SavagePielk aangaf als mogelijk probleem, deze moeten dus vervangen worden (had jij al besteld/verstuurd SP?). Ze waren overigens ook vrij ruim, dat zou ook aangeven dat ze redelijk op zijn (na 22 jaar / 113k).

- Verder nog gesynchroniseerd, dit heeft niet het start (choke) probleem opgelost, dat komt waarschijnlijk bij het membraan vandaan maar hij loopt nu warm wel weer een stuk beter, klein positief resultaatje dus :-)
 
hehehe, hoe zat dat ook alweer.... iets met hoogmoed en val... :P

@re-vere: misschien dat er wat teveel olie in je blok zit, dat kiepert ie er dan weer in de airbox uit. Zou de bagger kunnen verklaren... Heb je ook de jets losgeschroefd uit de carburateurs? De carbs kunnen er nog wel schoon uitzien maar als er een klein vuildeeltje vastzit kan dat al problemen geven. Gescheurde vacuumrubbers geven meestal hoger in de toeren pas problemen...

Van het weekend het meisje wat laten rondtuffen op de hawk. Gelukkig geen behoefte gehad aan de valdoppen :) Maar waar ik al bang voor was; de koppeling werdt snel te zwaar... hopelijk komt dat ombouwsetje snel binnen :)
 
Heeft iemand toevallig een los blok liggen van een hawk, africa twin of transalp?
Ik zou deze graag een dagje lenen om te kijken of het blok is pas te maken in een ander frame.

Ik heb zelf wel een AT blok.... maar die zit nog vast in mijn hawk frame. Om de juiste maten te weten is het los opmeten / passen = veel makkelijker.

Liefst in de buurt van Arnhem. Uiteraard krijg je der een kleine vergoeding voor.
graag reacties via PM.

Als het een project gaat worden komt er daadwerkelijk een zeer bijzondere, AT/hawk/ SM!

Als het project passend te maken is heb ik voortzo een hele partij special parts over van mijn streetfighter hawk. o.a. VFR a.wiel met achterbrug, upside down voorvork YZF met streetfighter stuur, carbonhugger, super dikke uitlaat bochten met titanium demper, mito tank en zitje met one off aluminum subframe e.d. Genoeg leuk spul om een bijzondere hawk te bouwen.
Dit zal ik tzt hier melden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel een los Hawk blok liggen. Maarja, verder uit de buurt kan het bijna niet! Omgeving Alkmaar.

Eventueel heb ik ook een frame van een Hawk voor je. Maar ik begrijp dat je het blok in een ander frame wilt hangen. Ga je dan het blok aanpassen of het frame?
 
Laatst bewerkt:
@re-vere: misschien dat er wat teveel olie in je blok zit, dat kiepert ie er dan weer in de airbox uit. Zou de bagger kunnen verklaren... Heb je ook de jets losgeschroefd uit de carburateurs? De carbs kunnen er nog wel schoon uitzien maar als er een klein vuildeeltje vastzit kan dat al problemen geven. Gescheurde vacuumrubbers geven meestal hoger in de toeren pas problemen...

te veel olie zit er niet in, stond afgelopen vrijdag ongeveer in het midden van het peilstokje. Er heeft wel een keer te veel ingezeten maar dat is al weer een oliewissel terug...

kan de carburateur er overigens zonder al te veel problemen af en weer op? Dacht eens ergens gelezen te hebben dat de uitgaande rubbers nogal eens voor problemen kunnen zorgen. Carb is er niet helemaal af geweest dus de jets zijn nog blijven zitten...
 
Ik heb wel een los Hawk blok liggen. Maarja, verder uit de buurt kan het bijna niet! Omgeving Alkmaar.

Eventueel heb ik ook een frame van een Hawk voor je. Maar ik begrijp dat je het blok in een ander frame wilt hangen. Ga je dan het blok aanpassen of het frame?

Ik wil een crf 450 frame aanpassen! }) }) het 2008 model van een CRF heeft een redelijk groot frame. Ik denk dat ik ook het blok deels moet aanpassen. Maar het AT/Hawk blok is langer..... vandaar dat ik er een SM van maak om wat ruimte tussen de voorste cilinder en het voorwiel te houden :P

Er staat/stond op Mp een supermono hawk met crf 450 blok.... dan moet andersom ook lukken O-) 8-)

En een AT/SM met aluminiumframe is nog nooit gedaan. Met CR500 blokken zal er al 100derden gemaakt.

Het wordt dus een CRF AT ipv de bekende CRF AF 500 :z

ps, hoe lang kun/ wil je het blok missen? Ik ga er mee naar Kees Belmotoren. Die heeft meerdere CRF 450 2008 frames liggen waardoor we makkelijk kunnen meten.
Als dank heb je eerste keus in het overgebleven hawk streetfighter spul dan :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te denken om mijn Revere-sloper op te bouwen als circuitmachine (ergo; alleen frame en blok hergebruiken, en twee keer per jaar het circuit op :+ ), maar er moet wel aardig wat gewicht af om in de buurt van de Hawk te komen... even 25kg lozen :?
 
Ik wil een crf 450 frame aanpassen! }) }) het 2008 model van een CRF heeft een redelijk groot frame. Ik denk dat ik ook het blok deels moet aanpassen. Maar het AT/Hawk blok is langer..... vandaar dat ik er een SM van maak om wat ruimte tussen de voorste cilinder en het voorwiel te houden :P

Er staat/stond op Mp een supermono hawk met crf 450 blok.... dan moet andersom ook lukken O-) 8-)

En een AT/SM met aluminiumframe is nog nooit gedaan. Met CR500 blokken zal er al 100derden gemaakt.

Het wordt dus een CRF AT ipv de bekende CRF AF 500 :z

ps, hoe lang kun/ wil je het blok missen? Ik ga er mee naar Kees Belmotoren. Die heeft meerdere CRF 450 2008 frames liggen waardoor we makkelijk kunnen meten.
Als dank heb je eerste keus in het overgebleven hawk streetfighter spul dan :+

haha..volgens mij heb ik voorlopig genoeg spul liggen om een paar Hawkjes om te bouwen. Maar interesse is er altijd!
Ik moet even de dynamo uit het blok halen want die heb ik nodig voor een ander blok.
Verder zit er nog een as in vastgeroest die even met een brander moet worden opgestookt. Daarna heb ik het blok niet snel nodig. Ik heb nog een volledige Hawk staan die ik aan het ombouwen ben en daar zit een draaiend blok in.
Ik heb eventueel nog wel een leuke upgrade voor je.....een VTR blok!

Overigens vraag ik me af of je de conclusie mag trekken dat het lukt om een AT blok in een CRF frame te lepelen omdat het andersom ook lukt....een klein blok past makkelijker in een groter frame dan andersom...

Maar ik zie graag het resultaat natuurlijk!
 
haha..volgens mij heb ik voorlopig genoeg spul liggen om een paar Hawkjes om te bouwen. Maar interesse is er altijd!
Ik moet even de dynamo uit het blok halen want die heb ik nodig voor een ander blok.
Verder zit er nog een as in vastgeroest die even met een brander moet worden opgestookt. Daarna heb ik het blok niet snel nodig. Ik heb nog een volledige Hawk staan die ik aan het ombouwen ben en daar zit een draaiend blok in.
Ik heb eventueel nog wel een leuke upgrade voor je.....een VTR blok!

Overigens vraag ik me af of je de conclusie mag trekken dat het lukt om een AT blok in een CRF frame te lepelen omdat het andersom ook lukt....een klein blok past makkelijker in een groter frame dan andersom...

Maar ik zie graag het resultaat natuurlijk!


Ik trek de conclusie ook niet op basis van een crf blok in een hawk frame :N Maar puur omdat het moet kunnen! en waar een wil is, is een weg (en veel geld en tijd nodig ;( :P :+ )
We zullen het gehele frame van de CRF moeten aanpassen. Ik zie dat allemaal als een uitdaging! een VTR blok gaat niet passen. Een vtr frame is kompleet anders. Het voordeel van een Hawk is dat het frame al relatief smal is, dat maakt dat (hoop ik) een AT blok in de breedte gaat passen. Een frame verbreden is geen echte optie.

Ik heb ook geen haast met het project (goed werk mag tijd kosten). Ik ga dit jaar een eigen bedrijf starten en daardoor moet (wil) ik stoppen met het circuitrijden met mijn supermotard. Dan moet ik iets voor op straat hebben waar ik veel lol aan kan beleven. Dan leek me een CRF AT de meest vetste oplossing. Zeker omdat mijn AT blok gewoon helemaal klaar gemaakt is. De ervaring met verbouwen heb ik al...... al zal deze verbouwing wel het maximale zijn wat ik ga doen.....

Ik ga er wel een los topic voor openen als het project gaat lopen. Eerst zeker weten dat het een realistische optie is ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat het een uitdaging gaat worden is nog zwak uitgedrukt denk ik.

zucht....ik moet nog steeds een keer een SM cursus gaan doen. Dat gepruts op de openbare weg met de 450 EX was wel leuk, maar ook spannend!

maar goed. Blok is dus beschikbaar. Je moet het alleen richting Arnhem krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan