Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe hebt je eigenlijk je kleppen gesteld?

Zoals Haynes zegt hoe het moet ;)
Koud blok en de krukas op de juiste markeringen, als daar iets (heel erg) fout mee was gegaan had ik vast geen 3000km meer kunnen rijden... Alles na een maand ofzo nog een keer gecontroleerd voor het geval ze toch niet helemaal stonden...
 
Zoals Haynes zegt hoe het moet ;)
Koud blok en de krukas op de juiste markeringen, als daar iets (heel erg) fout mee was gegaan had ik vast geen 3000km meer kunnen rijden... Alles na een maand ofzo nog een keer gecontroleerd voor het geval ze toch niet helemaal stonden...

Okee was maar een vraagje, er wordt nog al eens de verkeerde kant opgedraaid !
 
zou best wat vuil in de carbs kunnen zijn waardoor ie te weinig brandstof krijgt. Heb je de toppen er ook af gehad? Dan ook even de membranen controleren... synchroniseren kan zeker geen kwaad maar verwacht geen wonderen.
 
Goedenavond mensen,

Ik kom even dit topic binnenwandelen omdat ik problemen heb met een NT650 (Deauville)
Nou ben ik erachter gekomen dat het probleem in de carburateurs zit, en ben nu eigenlijk opzoek naar de bodys van de carburateurs, deze zijn hetzelfde als van een nt650/hawk/revere.

Is er misschien iemand die een setje over heeft waarvan hij bijvoorbeeld de membranen heeft gebruikt, of andere onderdelen?

Ik heb nog de optie om ze ultrasoon te laten reinigen, maar dit laat ik even als volgende optie open staan, omdat dit vaak ook geen garantie biedt op de werking en het allebei geld gaat kosten.
 
Goedenavond mensen,

Ik kom even dit topic binnenwandelen omdat ik problemen heb met een NT650 (Deauville)
Nou ben ik erachter gekomen dat het probleem in de carburateurs zit, en ben nu eigenlijk opzoek naar de bodys van de carburateurs, deze zijn hetzelfde als van een nt650/hawk/revere.

Is er misschien iemand die een setje over heeft waarvan hij bijvoorbeeld de membranen heeft gebruikt, of andere onderdelen?

Ik heb nog de optie om ze ultrasoon te laten reinigen, maar dit laat ik even als volgende optie open staan, omdat dit vaak ook geen garantie biedt op de werking en het allebei geld gaat kosten.

Ik heb nog een goede set liggen, bij mij waren de membranen juist stuk. Het is al een Deauville set, plug-and-play. Mijn Deauv liep er prima op, tot de membranen scheurden.
 
Zoals Haynes zegt hoe het moet ;)
Koud blok en de krukas op de juiste markeringen, als daar iets (heel erg) fout mee was gegaan had ik vast geen 3000km meer kunnen rijden... Alles na een maand ofzo nog een keer gecontroleerd voor het geval ze toch niet helemaal stonden...

Zal je zien en beleven dat je de schuifmaatjes niet goed gescheiden hebt en met twee schuifmaatjes over elkaar gemeten hebt. ;)
 
Zal je zien en beleven dat je de schuifmaatjes niet goed gescheiden hebt en met twee schuifmaatjes over elkaar gemeten hebt. ;)

Het was geen maandagochtend hoor :P
Nee, ik ben wel overtuigd dat de klepspeling goed is. Deze hebben we met stellen gecontroleerd en nog een keer erna dat 'ie dus niet lekker liep. Binnenkort dus synchroniseren, membranen controleren en sproeiers e.d. checken.
 
jemig gebeurt er hier nog wel eens wat? Dacht dat de NTV-tjes doorreden met vies weer? :+

Inmiddels een ronde koplamp uit het land van de rijzende zon binnen, ziet er knap uit. is er weer wat te sleutelen binnenkort :) Hopelijk is de kabelboom niet al teveel gemutileerd om die verschrikkelijke dubbele koplampen aan te sluiten die er nu op zitten :x
 
gisteren nog maar even een rondje gemaakt, beurtje heeft het fietsje zeker wat scherper gemaakt! Zal ook wel te maken hebben met vers gesmeerde gaskabels want die hadden wat aandacht nodig :)
 
Binnenkort weer knutselen.
Olieverbruik is behoorlijk hoog, mede door wat lekkage bij mijn achterste kleppendeksel.
En er moeten nieuwe voorvorkpoten gemonteerd worden aangezien er één krom is.
Hij moet ook nog opnieuw gespoten worden, gashendel blijft enigszins hangen en ik heb nog een nieuwe claxon liggen.
Dus als het straks aan het sneeuwen is zit ik in de schuur...
 
Hier gebeurt inderdaad relatief weinig :+ het wachten is op de collectors voor de G&G uitlaat, en dan nog even een ombouw doen van voor- en achterkant. Mijn as-good-as-new NTV staat nog in de schuur, nog geen tijd gehad om te rijden :N
 
Uitlaat afspraakjes kunnen al worden ingepland hoor. Hier is al weer wat tijd over.

Verder vandaag nog op de NTV een rondje Apeldoorn gedaan. Toch weer 350km op de teller bijgeplaatst.
Ik rijd nog dagelijks rond op een NTV met inmiddels een 170k en zonder enig onderhoud. Alleen nieuwe banden gestoken en af en toe olie er bij gooien.

Ik kan niet zeggen dat ze draait als een zonnetje, maar ik ga haar niet meer verwennen. Als ze er mee kapt heeft ze voor de 350 euro aanschafwaarde haar werk mooi gedaan!

Maar ja....het is toch een honda, dus het kan zomaar een ton verder zijn voordat ze de geest geeft. Tegen die tijd heb ik Hawks wel op orde denk ik.
 
hahaha, zelfs geen kleppen stellen of filters vervangen? arme beestje :)

Hoewel de inzet nog steeds een buget funfietsje is wordt er toch wel geinvesteerd in de hawk. Net nog een doos reservespul waaronder een middenbok gekocht en er is ook nog een ombouwsetje naar een hydraulische koppeling onderweg.... alleen nog knippers bestellen (voorlopig:P)
 
Alleen de luchtfilter af en toe uitspoelen. Nog geen klep aangeraakt van deze Als motor.
Met de hawks is dat anders hoor. Die krijgen wel regelmatig onderhoud.

Waarom wil je hydraulische koppeling? Ik wil juist de koppeling op mijn duc ombouwen naar kabel!
 
hahaha, zelfs geen kleppen stellen of filters vervangen? arme beestje :)

Hoewel de inzet nog steeds een buget funfietsje is wordt er toch wel geinvesteerd in de hawk. Net nog een doos reservespul waaronder een middenbok gekocht en er is ook nog een ombouwsetje naar een hydraulische koppeling onderweg.... alleen nog knippers bestellen (voorlopig:P)

Een Magura Hymec ombouwsetje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan