De zwartrijder
Hardcore belastingbetaler
- 22 mrt 2016
- 642
- 140
Ik heb Pirelli Sport Demon er onder liggen. Rijdt prima maar ik heb geen ervaring met andere banden er onder. Onder mijn GPZ liggen BT45's, maar omdat dat ding al ruim twee jaar stil staat heb ik geen idee meer hoe dat rijdtWat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?
Ik heb het denk ik even gemist, maar hoe heb je 746cc onder je hawk gekregen? Africa Twin blok ofzo?
Sinds kort eigenaar van een Hawk
De brommer had al een jaar of 5 stil gestaan in een schuur.
De eigenaar zag er niets meer in en ik heb de brommer gekregen
Je begrijpt dat er dan wel wat werk aan zit.
Voor ik ben begonnen met centen uitgeven heb ik eerst gekeken of ze nog wel rond wilde.
Daarna heb ik de oude benzine er uit gegooid, verse er in met FORTE reiniger.
Op dat moment werd het spannend, gaat ze aanslaan?
Na een hoop gepruttel en gerochel kwam de brommer weer tot leven.
Ze loopt dus en kan ik gaan "investeren"
Wat moet er gebeuren:
- accu
- Olie 10W40 + filter
- Ketting + tandwielen (zijn aanwezig)
- banden voor en achter
- Voorrem - klauw is vastgeroest
- remvloeistoffen
- ........tips......
Voorrem, is het zinvol om te reviseren? De cups zijn ook te ver verroest.
Of moet ik gewoon kijken voor een beter (compleet) exemplaar?
Nu ben ik een beetje uit de normale banden.
De laatste drie jaar een GSX 1100F 16" voorwiel, daarvoor bijna 9 jaar op een GS1150 gereden.
Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?
Khoor jullie graag,
Marcel
[afbeelding]
Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?
Khoor jullie graag,
Marcel
Voor straat gebruik zijn die banden prima (zie bijv Schaaf op Youtube, rijd ook gewoon met BT45radiaal: 110/70 voor 160/60 achter... michelin pr3... had hiervoor pilot powers...
niet meer te krijgen in die maat, pp2ct wel, maar dat is mi. overkill, houdt er
rekening mee dat je snelheid op de teller toeneemt door de kleinere voorband en
achterband, dus lagere topsnelheid. Oplossing: cbr600f2 teller/speedo in je vooras plaatsen, voortandwiel vervangen met 17 ipv 16 tanden.
Ik ben zelf niet gek van Continental; Dunlops en Pirelli's heb ik geen ervaring mee; Bias-ply banden (Dunlop Arrowmax/Michelin Pilot Activ) zou ik er direct afknikkeren... erg verouderd.
De rempompzuiger zit waarschijnlijk vast. Dan moet je veel kracht zetten en klapt hij er opeens vol door. Erg irritant. Rubbertje opzij duwen en wd40 inspuiten helpt soms al wat.
Met de originele bougiesleutel, daarmee gaat het wel makkelijk. Anders geen idee.Iedereen bedankt voor de reacties
Even een kleine vraag, hoe de neuk halen jullie die diep verstopte bougies er uit?
Gewoon een pijpsleuteltje past niet.
Ah!! Heeft iemand zo'n ding dubbel of niet meer ingebruik?
Zoals je begrijpt zoek ik nu zo'n sleutel.
meestal gaat rubber opzwellen met dat soort middelen, dus da's meer een noodgreep voor even. Remrevisie erin, niet veel werk en meestal gewoon nodig na meer dan 25 jaar
Voor straat gebruik zijn die banden prima (zie bijv Schaaf op Youtube, rijd ook gewoon met BT45) en een afwijkende bandenmaat moet je ook maar willen, vond zelf dat de Hawk te nerveus werd met 110/70 waardoor ik de brommer niet goed in de bocht kon zetten. Misschien is het voorkeur maar ik hou het liever bij de originele maten.
Iedereen bedankt voor de reacties
Even een kleine vraag, hoe de neuk halen jullie die diep verstopte bougies er uit?
Gewoon een pijpsleuteltje past niet.
Heeft iemand of weet iemand een leuke uitlaatdemper (absorbtie) met E keur, die een veel leuker geluidje geeft dan de standaard ntv demper.
En die er zo op past?