motor_arie
MF veteraan
- 23 mrt 2004
- 1.728
- 3
Nou mensen, ik dacht om ook eens mijn koppelingsplaten en -veren te meten. Dat was nog best een klus. Ik heb mijn koppelingsdeksel los, het plaatje en de veren ook. De veren vallen nog allemaal ruim binnen de marges van het WPH.
[afbeelding]
Nu wilde ik de platen ook los halen, maar ik krijg met geen mogelijk de grote moer op de hoofdas los.
[afbeelding]
Had alleen even snel deze foto met het plaatje + veren er nog op.
Ik heb het volgende geprobeerd:
in zijn 5e versnelling gezet, rem stevig ingedrukt (hij staat op de bok) en vervolgens met man en macht geprobeerd met een maatje 27 dop en ratel de moer los te krijgen. Het enige wat ik denk ik bereikt heb is een hernia. Ik heb helaas ook geen slagmoersleutel. Heeft iemand nog een gouden tip om deze los te krijgen?
UPDATE: bedenkt me net dat kruipolie misschien wel handig is in dit geval. Zal dit morgen eens proberen.
@vtekla
ik heb een paar maanden geleden mijn luchtfilter vervangen op mijn NTV en heb de Hiflo gekocht. Was rond de 40 euro volgens mij. Origineel kon ik nergens krijgen op de 3 webshops die ik gebruik (Louis, Mpartz en MLMparts). Ben tevreden met mijn aankoop.
wemoto 25 euro inderdaad!
hmm ok, zelf nooit een koppeling van een NTV vervangen.
De hitteplekjes vallen wel mee, als de dikte van de stalen plaat ok is en hij is recht (even op een glasplaat checken) dan zou ik ze hergebruiken.
als de koppeling slipt is er dus wat anders aan de hand. Wellicht verkeerde olie? Of koppelingskabel (veel) te strak staan?
Die happen uit de frictieplaten lijken me beschadigingen. Geen brokken in de motor gevonden of andere delen waar schade op zit? wellicht wel bij (de)montage
(edit: moer niet hergebruiken maar een nieuwe bij de dealer halen!)
Ik wilde eens kijken naar paddockstands voor de winter. Ik zie overal wel Ducati achterstands, kunnen die ook op de Hawk? En de voorkant, heeft die nog iets speciaals nodig of kan elke universele met pinnenn?
Ah das mooi om te weten! Ik zie op bijvoorbeeld mlmparts, Datona en Powerplustools verschillende Ducati stands maar dat maakt dus niet uit omdat de stift gewoon gewisseld kan worden?Die enkele paddockstands zit in de meeste gevallen een losse stift in. Die kun je dus wisselen. Ik heb er een waarmee ik de hawk kan opbokken en met een andere stift ook de multistrada en de hypermotard. Volgens mij heb ik ook nog een stift waarmee ik triumph modellen mee kan liften. Ik kan overigens elk model opbokken, dan draai ik gewoon een nieuwe stift van aluminium.
Voor de voorkant heb ik zowel een bok met een centrale stift voor het balhoofd als een voor onder de vorkpoten. Niet met pennen maar met blokken.
Ah das mooi om te weten! Ik zie op bijvoorbeeld mlmparts, Datona en Powerplustools verschillende Ducati stands maar dat maakt dus niet uit omdat de stift gewoon gewisseld kan worden?
Welke stands gebruik jij? Ik heb geen bok onder mijn Hawk omdat er een andere uitlaat onderzit. Geen idee wat voor de voorkant het makelijkste is, balhoofd of pinnen.
Weet iemand of het mogelijk is om de grote spindelmoer los te krijgen van een niet gemonteerde swingarm zonder velg/band erop?
Wil er een aanschaffen om wat onderdelen vanaf te halen maar dan moet ik het wel los krijgen haha.