Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ondertussen wat geklust:

Ik heb de achterschokbreker op de hoogste voorveerspanningsstand gezet zodat de motor achter iets hoger blijft en iets minder deint.
De voorvering si echter dramatisch...het lijkt wel een crosser zo diep duikt de motor bij gas los...wat opvalt is dat, ondanks het feit dat de voorvork eerst heel ver uit de veren getrokken wordt, de motor op het gas in de eerste versnelling heel makkelijk op het achterwiel gaat!

Ik denk dat ik maar eens een setje ander voorveren halen met een busje dikkere olie...
 
Dag mensen :)

Laatste keer dat ik in dit topic had gepost was toen ik een ongeluk had gehad...jaartje geleden.


nu heb ik 2wk geleden weer een klapper gemaakt (óf de NTV brengt ongeluk, óf het is gewoon pech, óf ik kan blijkbaar toch niet rijden, óf iets anders....)

anyway, ik zit de komende maanden thuis met een gebroken been en gebroken heup. Been heeft inmiddels 44cm aan metalen pen erinzitten en de heup is met wat tiewraps en 3 schroeven geprobeerd te fixen.

Nu de NTV weer gezien, klappertje was op een auto, semi frontaal... opel aguila die daarna total loss was omdat de airbags uit waren geklapt. Ging allemaal niet eens met hoge snelheid, mijn linker voorpoot en remklauw hebben de bumper aangetikt waarna ik eroverheen vloog en zelf beschadigd raakte.

gezien de deuk achterop mijn tank heb ik een goeie klap gemaakt met mijn ballen van staal. mss maar eens een foto posten.

goed, de voorvork is krom (naar achter en getordeerd) en ik krijg geen remdruk op mijn voorrem, dus vroeg ik me af wie hier eventueel nog een setje vorkpoten en een remklauw (mss pomp kapot) heeft liggen.

Kan er verder nog weinig aan doen, maar ik hoop dat ik even wat contacten kan leggen die ik kan benaderen zodra het repareertijd is.

Over de schuldvraag is de verzekering nog niet uit denk ik...de politie houdt zich erbuiten omdat het voor hen niet duidelijk was. Ik had voorrang moeten krijgen, maar ik reed daarentegen wel over het fietspad, waar ik dus eigenlijk niet mocht rijden, maar dat is een overtreding.
Had wel een goede reden om daar te rijden want de straat was geblokkeerd.

Enig idee wat een gebruikte voorvork moet kosten?
 
Dag mensen :)

Laatste keer dat ik in dit topic had gepost was toen ik een ongeluk had gehad...jaartje geleden.


nu heb ik 2wk geleden weer een klapper gemaakt (óf de NTV brengt ongeluk, óf het is gewoon pech, óf ik kan blijkbaar toch niet rijden, óf iets anders....)

anyway, ik zit de komende maanden thuis met een gebroken been en gebroken heup. Been heeft inmiddels 44cm aan metalen pen erinzitten en de heup is met wat tiewraps en 3 schroeven geprobeerd te fixen.

Nu de NTV weer gezien, klappertje was op een auto, semi frontaal... opel aguila die daarna total loss was omdat de airbags uit waren geklapt. Ging allemaal niet eens met hoge snelheid, mijn linker voorpoot en remklauw hebben de bumper aangetikt waarna ik eroverheen vloog en zelf beschadigd raakte.

gezien de deuk achterop mijn tank heb ik een goeie klap gemaakt met mijn ballen van staal. mss maar eens een foto posten.

goed, de voorvork is krom (naar achter en getordeerd) en ik krijg geen remdruk op mijn voorrem, dus vroeg ik me af wie hier eventueel nog een setje vorkpoten en een remklauw (mss pomp kapot) heeft liggen.

Kan er verder nog weinig aan doen, maar ik hoop dat ik even wat contacten kan leggen die ik kan benaderen zodra het repareertijd is.

Over de schuldvraag is de verzekering nog niet uit denk ik...de politie houdt zich erbuiten omdat het voor hen niet duidelijk was. Ik had voorrang moeten krijgen, maar ik reed daarentegen wel over het fietspad, waar ik dus eigenlijk niet mocht rijden, maar dat is een overtreding.
Had wel een goede reden om daar te rijden want de straat was geblokkeerd.

Enig idee wat een gebruikte voorvork moet kosten?

Gadver Martijn, wat doe je nu?
In ieder geval veel sterkte met het herstel (van zowel jezelf als de NTV).

Gebruikte voorvork zou je rond de 100 euro moeten kunnen krijgen.

Ik heb eens een ongeluk gehad (gelukkig geen letselschade) waarbij de andere partij van rechts kwam maar wel door rood reed én over een verdrijvingsvlak én over haaietanden. Alleen omdat ze van rechts kwam bleek wel dat ze voorrang had en kon ik dus dokken. Uiteindelijk heeft mijn tussenpersoon wel voor elkaar weten te krijgen dat de schuld gedeeld werd.

Het kan dus alle kanten op.
 
Hi allemaal,

Kan iemand mij helpen met het volgende: Paar weken terug viel me al op dat de accu zwak was. Na een paar keer draaien al leeg, maar na een kort ritje weer opgeladen (leek het).
Paar dagen later de motor willen starten, maar meer dan een paar kuchjes werden het niet.

Nieuwe accu gekocht en geplaatst, maar startmotor induwen resulteerde alleen maar in "krrrrrrrrrrrrrr" geluid uit accu. Startmotor draaide niet.

Aangeduwd en stukje gereden, maar de accu laadde niet op, sterker, nog begon erg warm te worden. Denk dus dat ik een nieuwe accu heb opgeblazen...

Waar moet ik het zoeken? Is het een dynamo probleem of spanningsregelaar of wat anders?

Groet!

ik heb nog een gloednieuwe spanningsregelaar liggen mocht je er nog een nodig hebben, is imitatie, maar beter als origineel honda.

80 euro (nieuw bij dealer 100 euro)
 
....

goed, de voorvork is krom (naar achter en getordeerd) en ik krijg geen remdruk op mijn voorrem, dus vroeg ik me af wie hier eventueel nog een setje vorkpoten en een remklauw (mss pomp kapot) heeft liggen.

....

Ik heb nog 2 vorkpoten en een remklauw liggen.

De vorkpoten liggen uit elkaar (er moeten nieuwe glijbussen en keerringen in) en er zitten wat plekjes op de binnenpoten, maar ik weet niet of een keerring snel "gesloopt" wort door deze beschadigingen. Bij de motorzaak zeiden ze dat ze er niet te veel aan zouden doen en gewoon weer zouden monteren. Dan zou het voorlopig nog wel goed gaan.
Ik wil de poten best voor je inelkaar zetten, maar dan wil ik eerste weten of je ze wilt hebben (de kosten voor nieuwe onderdelen komen bereken ik dan wel door...)

De remklauw is vies en de zuigers zijn niet helemaal roest vrij op de buitenste rand.

Als je intresse hebt hoor ik het graag.
 
Ik wil mijn balhoofdlagers gaan vervangen van mijn Hawk gaat mij dat lukken zonder speciaal gereedschap???? ik bedoel het loshalen en het uittikken van de lagerschalen???
waar kan ik eventueel en setje lagers kopen en dan bedoel ik glijlagers ik zag dat motozoom ze verkoopt heeft iemnd ervaring met deze???
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mijn balhoofdlagers gaan vervangen van mijn Hawk gaat mij dat lukken zonder speciaal gereedschap???? ik bedoel het loshalen en het uittikken van de lagerschalen???
waar kan ik eventueel en setje lagers kopen en dan bedoel ik glijlagers ik zag dat motozoom ze verkoopt heeft iemnd ervaring met deze???

je hebt alleen een stukkie pijp nodig dat langer is dan je balhoofd. Daarmee kun je ze van binnenuit uittikken. Bewaar de oude lagerschalen, want die kun je weer gebruiken om de nieuwe lagerschalen te monteren. Als je deze met een slijptol wat kleiner maakt kun je ze tegen de nieuwe lagerschalen zetten en met een stuk draadeind de schalen naar binnen persen (doordat je de oude schalen afslijpt kun je ze er zo weer uit halen. Anders blijven ze net zo vast zitten als de eerste keer O-) )

Als ik jou was zou ik inderdaad meteen conische lagers monteren.
 
In dat geval heb ik vanaf volgende week wel een mooie NTV te koop.
Hij is nu nog opgebouwd met grijze tank en spatbord, maar woensdag haal ik de echte spullen op. Dan istie Lotus oranje met zwarte streep.


[afbeelding]

Snapte ik het nu goed, je "customised" een NTV en wil deze vervolgens verkopen?
Je hebt hier iig al een gegadigde. Ik ben van plan mijn Blackbird te verkopen.
Ik neem aan dat het cardan is, heb jij een km-stand, meer foto's straks met Lotus oranje :9 , richtprijs etc.

Met de gespoten delen wordt de vraagprijs rond de 2300 euro. Lijkt veel, maar vrijwel alles is nieuw aan deze motor en het blok heeft nog geen 65000 km gedraaid (alleen jammer dat ik dat niet meer kan aantonen omdat de originele teller op de NTV van irene is gezet).

klinkt ok, nu nog mijn BB kwijt zien te raken.
 
Laatst bewerkt:
de sluitmoet onder de bovenste kroonplaat is ook iets apart of gaat dat gewoon met universeel gereedschap ( ik heb nog niets los)
je hebt alleen een stukkie pijp nodig dat langer is dan je balhoofd. Daarmee kun je ze van binnenuit uittikken. Bewaar de oude lagerschalen, want die kun je weer gebruiken om de nieuwe lagerschalen te monteren. Als je deze met een slijptol wat kleiner maakt kun je ze tegen de nieuwe lagerschalen zetten en met een stuk draadeind de schalen naar binnen persen (doordat je de oude schalen afslijpt kun je ze er zo weer uit halen. Anders blijven ze net zo vast zitten als de eerste keer O-) )

Als ik jou was zou ik inderdaad meteen conische lagers monteren.
 
de sluitmoet onder de bovenste kroonplaat is ook iets apart of gaat dat gewoon met universeel gereedschap ( ik heb nog niets los)

kan je gewoon met een haaksleutel loshalen (liefst 2 haaksleutels, dan kan je de ene tegenhouden en de andere los/vast draaien)

let op het borgplaatje dat er tussen zit met de omgebogen lipjes
 
ik heb nog een gloednieuwe spanningsregelaar liggen mocht je er nog een nodig hebben, is imitatie, maar beter als origineel honda.

80 euro (nieuw bij dealer 100 euro)

Hi,

Is dat ook goedkoper dan origineel Honda? Wat een geld voor zo'n flutdingetje :N .
Wordt helemaal dure grap nu dankzij opgeblazen accu, kerrrr-ching. '(

Maargoed, is niet anders. Als het zonder aanpassingen te monteren is, wil ik hem hebben. Kan je posten?

Groet.
 
ik heb de boel maar effe losgetrokken haakse sleutel had ik niet nodig kon t allemaal zo met de hand losdraaien, vreemd niet?
Bovenste lagering zat nog redelijk in het vet onder was compleet droog ingeslagen en verroest vorige eigenaar was blijkbaar een wheelie fanaat kon de kogelputen duidelijk zien zitten maar ja nu op zoek naar een lagersetje iemand nog een ander adresje behalve motozoom wat t zal wel weer besteld moeten worden.
kan je gewoon met een haaksleutel loshalen (liefst 2 haaksleutels, dan kan je de ene tegenhouden en de andere los/vast draaien)

let op het borgplaatje dat er tussen zit met de omgebogen lipjes
 
Misschien bij japparts.nl..
Motozoom werkt met selektvracht, waar ik het zelf altijd vrij lang vind duren..
 
Ik heb nog 2 vorkpoten en een remklauw liggen.

De vorkpoten liggen uit elkaar (er moeten nieuwe glijbussen en keerringen in) en er zitten wat plekjes op de binnenpoten, maar ik weet niet of een keerring snel "gesloopt" wort door deze beschadigingen. Bij de motorzaak zeiden ze dat ze er niet te veel aan zouden doen en gewoon weer zouden monteren. Dan zou het voorlopig nog wel goed gaan.
Ik wil de poten best voor je inelkaar zetten, maar dan wil ik eerste weten of je ze wilt hebben (de kosten voor nieuwe onderdelen komen bereken ik dan wel door...)

De remklauw is vies en de zuigers zijn niet helemaal roest vrij op de buitenste rand.

Als je intresse hebt hoor ik het graag.

zuigers van remklauw kan ik in het ergste geval overzetten van mijn klauw.
Lastig te beoordelen zo in wat voor staat de poten zijn ;) motor wordt een ratbike want hij heeft nu al 2 klappers achter de rug dus die gaat matzwart en tape worden. Hij moet wel goed functioneren en veilig zijn dan, maar zolang ie niet bij elke hobbel olie gaat verliezen zal het wel goed gaan.

Heb je enig idee wat het totaalprijsje gaat zijn? Durf er nu ook nog weinig over te zeggen omdat ik nog niets weet over wanneer ik iets kan repareren maar dat komt binnenkort.

Misschien moet ik ook maar aanspraak maken op mijn rechtsbijstand om mezelf wat meer kans te geven.
Beide partijen zitten wel bij de zelfde verzekeringsmaatschappij... weet niet in hoeverre dat invloed gaat hebben...
 
Snapte ik het nu goed, je "customised" een NTV en wil deze vervolgens verkopen?
Je hebt hier iig al een gegadigde. Ik ben van plan mijn Blackbird te verkopen.
Ik neem aan dat het cardan is, heb jij een km-stand, meer foto's straks met Lotus oranje :9 , richtprijs etc.klinkt ok, nu nog mijn BB kwijt zien te raken.

Dat was de prijs toen ik nog niet wist hoeveel het kost om een tank en 2 delen te laten spuiten :? . Vraagprijs wordt 2500,-
Reden waarom ik deze gecustomiseerde NTV meteen verkoop is omdat ik graag een draaibank wil kopen. En ik heb nog een paar motoren ter beschikking om te rijden ;) . Blok heeft ongeveer 65000 gedraaid.
 
vanavond de onderdelen er op gemonteerd. Hier zijn de eerste piccies van de Honster II in vol ornaat.

Vanaf heden dus te koop! mooiere piccies volgen nog.

full
 
1 woord:

GEIL...

Is dat trouwens de orginele voorvork? Hoe heb je dat gefixed met dat superbike stuur als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
voorvork is van een Hawk, maar kan ook met origineel. De kroonplaat van de Revere zit er namelijk nog op. Heb daarop 2 boosterklemmen gemonteerd (zitten om de poten geklemd en daarop zitten de risers).
 
Thanx!

's kijken of dat bij mij ook wil lukken..
Vind 't maar niks die clipp-on's
 
Hi,

Is dat ook goedkoper dan origineel Honda? Wat een geld voor zo'n flutdingetje :N .
Wordt helemaal dure grap nu dankzij opgeblazen accu, kerrrr-ching. '(

Maargoed, is niet anders. Als het zonder aanpassingen te monteren is, wil ik hem hebben. Kan je posten?

Groet.

origineel Honda kost ie t dubbele van de dealerprijs. (200 euro dus :9)
 
Jeej! Ik hoor sinds afgelopen zaterdag bij de NTV650/ revere / GT HAWk - club :)

Het is een rooie NTV revere, 43.000 km, met topkoffer en opties voor zijkoffers, plus een windscherm dat ik er gelijk af heb gehaald :) Beetje vliegroest op het frame, maar ach, in amsterdam wil je geen blinkend mooie motor op de stoep hebben staan... voor een student als ik iig een prima fiets!
Zal binnenkort even een foto'tje posten.

Oh trouwens, is de eigenaar van de blauw NTV revere, die altijd op het mediapark bij het videocentrum staat, ook op dit forum te vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan