Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
[afbeelding]

ik zet de rol vast met een spin aan de bagage haakjes die aan de onderkant van het zadel zitten.
er zit tape over de kap tegen de krassen.

Als jij er mee de Stelvio overkomt :9 , lijkt me dat meer dan voldoende.

Twan ook bedankt voor je reactie, maar ik ben niet zo'n lasser :$
 
Goedemiddag!!

Ik heb sinds 6 maanden een ntv revere, maar het wordt tijd om mijn voorband te vervangen.. En daar heb ik eigenlijk jullie advies bij nodig! Er is namelijk behoorlijk wat keuze volgens mij, maar wat is het meest comfortabele sturen? Er ligt nu een metzler lasertec op. Naar mijn idee is de motor wel een beetje instabiel (door oneffenheden in de weg, zoals randen van wegmarkeringen en kleine hobbeltjes), maar weet niet zeker of dat motor-eigen is of dat dat door de band komt.

Dus als jullie willen, give me some advice!
alvast super thanks.
groetjes!!
jorden
 
ikzelf had voor en achter michelin pilot road 2's liggen, heerlijk.

1puntje, voor moet je dan een iets lagere band nemen, maar dat is verder geen probleem, stuurtie alleen nog maar scherper van, en het is een heerlijke band voor in de regen :Y
 
Ik heb ook Lasertecs, en ik nam aan dat dat instabiliteit door wegmarkeringen er gewoon bij hoort, ik had er met mijn Avons ook last van.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Michelin Pilot Active er onder liggen. Veel grip, ook in de regen en ook ik voel m'n Revere duidelijk schuiven door wegmarkeringen.
 
Ik heb de welbekende BT45 omliggen en dat stuurt best :)
Ook in de regen geen rare dingen.
Alleen kan het zijn dat de voorband neiging heeft tot cuppen, maar verder doen ze het prima :P
 
Ik zag trouwens vandaag op de oostelijke handelskade een rode hawk voorbij komen. (rond 19.00)
Iemand van hier toevallig? (Kon het kenteken niet zien)
Ik stond bij panama m'n Revere op slot te zetten :)
 
Hehe, eindelijk al die voorgaande berichtjes doorgespit.
Ja, weer een nieuw lid voor de bende.
Sinds 18-12 in bezit van felbegeerde roze kaartje. En sinds 5 januari ook in bezit van eigen mooie stalen ros.
Ik heb een Honda GT 650 Hawk, rood (zijn altijd sneller ;)) uit '88 dus onder tussen 21 jaartjes oud.

Plaatje maar meteen erbij doen...???
Honda%20GT%20650%20Hawk.jpg


Ehhh weinig aan gebeurd volgens mij.
Gekocht met:
-nieuwe uitlaat
-k&N filters (zonder kap, beetje slorig:S)
-nieuwe carberateurs
-nieuw tandwielen en ketting
-nieuwe bandjes

zelf al gedaan:
-middenbok erop gezet
-rechterspiegel terug erop
-4 nieuwe knipperslichten
-lichtjes en schakelaartjes op stuur gefixed
- ohh nieuwe handvaten

Ja, da was t.

Gr's
 
Hehe, eindelijk al die voorgaande berichtjes doorgespit.
Ja, weer een nieuw lid voor de bende.
Sinds 18-12 in bezit van felbegeerde roze kaartje. En sinds 5 januari ook in bezit van eigen mooie stalen ros.
Ik heb een Honda GT 650 Hawk, rood (zijn altijd sneller ;)) uit '88 dus onder tussen 21 jaartjes oud.

Plaatje maar meteen erbij doen...???
[afbeelding]

Ehhh weinig aan gebeurd volgens mij.
Gekocht met:
-nieuwe uitlaat
-k&N filters (zonder kap, beetje slorig:S)
-nieuwe carberateurs
-nieuw tandwielen en ketting
-nieuwe bandjes

zelf al gedaan:
-middenbok erop gezet
-rechterspiegel terug erop
-4 nieuwe knipperslichten
-lichtjes en schakelaartjes op stuur gefixed
- ohh nieuwe handvaten

Ja, da was t.

Gr's

Nou jongen (neem ik aan) ik zou zeggen welkom bij de club en veel veilige en plezierige kilomeetertjes op je hawkie gewenst
 
@
Nou jongen (neem ik aan) ik zou zeggen welkom bij de club en veel veilige en plezierige kilomeetertjes op je hawkie gewenst
Hahahaha, laatste keer dat ik controleerde wel ja.
Ja, dank je. Hopelijk blijf ik voorlopig van de schuivers bespaard.
Heb t hele forum ondertussen doorgespit, maar mijn snelheidsmeter is in miles, en klein in km per uur. Wat is nu de makkelijkste manier om hier km van te maken. Behalve weten dat 50 km/u gelijk is aan ongeveer 32 miles/h. En die stickertjes vind ik ook niks.
Kan die meter handig worden aangepast??? Of bestaan er gewoon ook tellers met km???
Hoor t wel.
 
Laatst bewerkt:
@Hahahaha, laatste keer dat ik controleerde wel ja.
Ja, dank je. Hopelijk blijf ik voorlopig van de schuivers bespaard.
Heb t hele forum ondertussen doorgespit, maar mijn snelheidsmeter is in miles, en klein in km per uur. Wat is nu de makkelijkste manier om hier km van te maken. Behalve weten dat 50 km/u gelijk is aan ongeveer 32 miles/h. En die stickertjes vind ik ook niks.
Kan die meter handig worden aangepast??? Of bestaan er gewoon ook tellers met km???
Hoor t wel.

Welkom :W

Misschien een NTV teller scoren (weet niet of het past) of andere tellerplaatjes met een KM indeling
 
Laatst bewerkt:
hierbij ff wat pics van de nieuwe onderdelen.
de akra demper hoort bij het uitlaatset die ik verkoop.
ps de zuiger is voor mijn 50 liter vtwin super hawk :z
de andere twee komen straks op de hawk
full
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen :)

Na mijn ntv uit 95 afgeschreven te hebben na een aanrijding heb ik gisteren een andere opgehaald.

Dit keer een NTV revere uit 89, met een mooie kofferset.

Nu vielen me een paar dingen op:
- Beestje start slecht, zowel warm en koud
- Maakt herrie als je optrekt uit het blok, maar niet mechanisch, meer uit de inlaat. Beetje rauw geluid.
- Had na de koop getankt, ging 7,3 liter op 117km (Dagteller) in, dus 1:16 ofzo.
- Draait een ander toerental bij snelheden in de 5e versnelling tov mn 96'er

Volgens Haynes is de 650 pas in 92 uitgebracht, maar ik zag net op mijn blok dat het wel 647cc is. Weet niet helemaal hoe dat zit. van de kentekenpapieren durf ik niet 100% uit te gaan want hij is in 98 geimporteerd en de rdw kan dan ook de meest recente specs gebruikt hebben.

Het slechte starten en de herrie uit de inlaat gokte ik tijdens de proefrit al op de klepspeling en de carburateursynchronisatie, het klinkt namelijk een beetje alsof de motor zichzelf staat tegen te werken. Aangezien de ontsteking onstelbaar is en de vorige eigenaar geen kleppen heeft gesteld (in de 8000km dat hij hem in bezit had) zal het voornamelijk inderdaad het probleem verklaren.
Het ongunstige brandstofverbruik (andere ntv deed met gemak 1:20 en voelde wat pittiger aan) duidt er ook op dat de synchronisatie gewoon niet lekker is.

Iemand die hetzelfde denkt? :)

Wat betreft de toerentallen bij dezelfde snelheid, mijn 96er deed 5000rpm bij 120km/h, deze 5500. Deze doet ook net als mijn 96er 4000rpm bij 80 (als ik me nu niet vergis)
Bandenmaat is overigens hetzelfde, maar kan wat afwijking in de omtrek zitten wat betreft merk en type ofzo en evt tellerafwijking. Slippende koppeling zou het ook nog kunnen verklaren. Volgens haynes is alleen de primaire overbrenging bij een 600 anders en voor zover ik dus kan zien is het gewoon een 650 :)

Verder weer blij dat ik weer een ntv heb :) zou niet weten wat een alternatief is voor zon fijne motor in deze prijsklasse. Cardan en zuinigheid geven altijd de doorslag :)
 
@Hahahaha, laatste keer dat ik controleerde wel ja.
Ja, dank je. Hopelijk blijf ik voorlopig van de schuivers bespaard.
Heb t hele forum ondertussen doorgespit, maar mijn snelheidsmeter is in miles, en klein in km per uur. Wat is nu de makkelijkste manier om hier km van te maken. Behalve weten dat 50 km/u gelijk is aan ongeveer 32 miles/h. En die stickertjes vind ik ook niks.
Kan die meter handig worden aangepast??? Of bestaan er gewoon ook tellers met km???
Hoor t wel.

Ja er zijn tellers van een Hawk met km erop of inderdaad een tellerset van een NTV maar hier is moeilijk aan te komen, wil je de tellerplaat aanpassen zul je de bestaande teller open moeten zagen om de plaat te verwijderen
 
de dag begon supergoed, ik had namelijk mijn XL250 kickstarter binnen gekregen over de post.
Na montage was dit het resultaat.


*O*

echter, nadat ie uitviel, wilde ik het een 2e keer proberen uiteraard.
Helaas bleek toen dat er een haarscheurtje in me kickstarter as zat, met dit als gevolg '( ;( B|

full
 
de dag begon supergoed, ik had namelijk mijn XL250 kickstarter binnen gekregen over de post.
Na montage was dit het resultaat.


*O*

echter, nadat ie uitviel, wilde ik het een 2e keer proberen uiteraard.
Helaas bleek toen dat er een haarscheurtje in me kickstarter as zat, met dit als gevolg '( ;( B|

[afbeelding]


zoveel compressie heeft een cb250 toch niet? je staat er aardig op te stampen..... lijkt mijn husaberg wel 8-)
 
Op het forum staat een setje van 4 FCR 39 mm carbs (komen van een zxr 750 rr, en hebbe ndus ook schuin gemonteerd gezeten) :9 :9 .
Heeft iemand interesse in de andere twee die ik ga overhouden? Alleen als ik die direct kan doorverkopen koop ik dat setje (doe ik er een bod op)
:Y
 
Op het forum staat een setje van 4 FCR 39 mm carbs (komen van een zxr 750 rr, en hebbe ndus ook schuin gemonteerd gezeten) :9 :9 .
Heeft iemand interesse in de andere twee die ik ga overhouden? Alleen als ik die direct kan doorverkopen koop ik dat setje (doe ik er een bod op)
:Y

zit er dan wel per carburateur een kabel bediening rol op? anders heb je er geen tiet aan :9
 
Hallo, op aandringen van Tuutuut meld ik mij bij deze in dit topic. Ik ben sinds gisteren naast een Vmax ook in het bezit van een nu nog knalrode NTV.

Aangezien hij nu nog standaard is ben ik druk op zoek naar wat onderdelen...ik ben vandaag op de beurs geweest, dat viel al tegen, en ik zit de hele avond al op internet. Jullie zullen het wel raden, ik heb meteen al wat vraagjes...

Ik ben op zoek naar een Laser ProStock (89.1003.B) uitlaat, deze word door Laser als vervangend model voor de NTV opgegeven en ziet er een stuk knapper uit dan de standaard uitlaat...weet iemand waar ik deze in de buurt van Amsterdam voor een mooi prijsje kan krijgen?

En ik ben op zoek naar een orginele rem/schakelset, hoeft geen nieuwe te zijn, maar de huidige staan nog al ver naar binnen.

Verder word het voorlopig spuiten en misschien een K&N setje van Hoogland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan