Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit probleem kan ook ontstaan door een slechte massa verbinding.
Ik heb op beide NTV's een extra massakabeltje getrokken van accu naar frame.

Wel lekker dat het probleem is opgelost.
Het beviel mij ook weer prima, drie dagen op de motor en straks nog even naar de beurs.
 
Het is gefixt!
Heb de accu gisteren opgeladen met een Optimate en vanmorgen erin gedaan, en na 1 druk op de knop deed ie het weer en liep als een zonnetje.
Dus Re-vere had gelijk (jij gaat door voor de wasmachine ;) ! Heel erg bedankt voor de hulp allemaal!

VROEMMMM!

*O*
 
vandaag de stoute schoenen aangetrokken en weer eens motorritje gemaakt , dacht van wil met een schone motor beginnen dus eerst met spons alles schoongemaakt en tegelijk controleren, ben ik ongeveer 80 km op weg , kom ik bij een rotonde met een flauwe bocht er na , met 40 km onderuit het gras in :S , motor weer vies en kleding , gelukkig verders niets anders. dit was mijn eerste keer en ik hoop mijn laatste val partij.

ik kwam er achter dat de sensor van de voorrem en niet meer doet of in elk geval hij triggert niet het achterlicht , tevens wil ik mijn achterrem bijstellen moet echt doortrappen wil hij nog een beetje stoppen dus mijn 2 vragen zijn.

voorrem sensor kapot ? en zoja hoe moeilijk is het vervangen en kun je misschien een controle doen door kortsluiting te maken tussen de 2 polen ?

en achterrem hoe kan ik deze stellen zodat ik minder hard hoef te drukken om een reactie van het achterwiel te krijgen.

en iemand al eens zijn motor kleding in de was gegooid ? zoja welke temp en drogen ?? misschien kan ik de gewonnen wasmachine van re-vere gebruiken :+
 
Laatst bewerkt:
Jammer van je val, fijn dat er geen schade of letsel is. 40 km/u is toch niet niets.

Voorremswitch gaat weleens kapot ja. Is gewoon los te vervangen volgens mij.

Achterrem: Is ie gaandeweg dieper gaan remmen?
Ik zou eerst remblokjes eens bekijken en het vloeistofniveau. Even ontluchten kan nooit kwaad. Verversen van de remvloeistof is ook geen luxe als het er al 'even' in zit.
Stellen van die rem kan volgens mij ook wel, maar ik zou beginnen met het spul eens goed na te lopen.

Kleding in de was: Niet doen. Het ruikt nooit meer zo lekker als voor je het erin smeet.

Nee, in ieder geval niet in de wasmasjien. Een membraan vindt dat maar niks. Handwasje met een vloeibaar wasmiddeltje kan wel, maar niet wringen. Liggend drogen. Naderhand opnieuw impregneren.
 
tip van de motorzaak waar ik mijn kleding kocht :
als het gaat om de buitenkant te reinigen,
kan je ook gewoon met je motorkleding onder de douche stappen
en met een sopje reinigen
wel makkelijk als je dat samen met een (vrien)din doet voor de achterkant :)
zou ook handig zijn om het af en toe te doen (zonder sopje)
om het dagelijks op de weg op gelopen vuil weg te spoelen
het effect voor je kleding is hetzelfde als wanneer je in de regen rijdt
en makkelijker dan op op de motor door de wasstraat :]
 
Ik heb van een motorzaak gehoord dat je gewoon kan wassen in de wasmachine op 30 graden met BioTex blauw en niet centrifugeren.
Dan moet ie wel 2 dagen hangen om droog te krijgen, maar dan worden de membraampjes ook schoon en plakken niet meer aan elkaar.
Je kan ook bij de motorzaak speciaal spul kopen voor het wassen maar volgens hen is BioTex blauw hetzelfde alleen veel goedkoper.
Ik was mijn jassen en broek altijd 4x per jaar op die manier en ze zijn na 5 jaar nog steeds waterdicht en schoon.

J

Kleding in de was: Niet doen. Het ruikt nooit meer zo lekker als voor je het erin smeet.

Nee, in ieder geval niet in de wasmasjien. Een membraan vindt dat maar niks. Handwasje met een vloeibaar wasmiddeltje kan wel, maar niet wringen. Liggend drogen. Naderhand opnieuw impregneren.
 
Kan.

Maar motorzaken spreken elkaar tegen.
En mijn ervaring is dat mijn broek begon te lekken nadat ie één keer met een speciaal wasmiddel in de wasmachine was geweest op 30, zonder te centrifugeren.
Dus ik neem het risico niet meer.
 
Heeft iemand die NTV gekocht die op de beurs te koop stond?
(weet niet meer bij welke winkel, maar vond het wel apart om een dergelijke motor tussen de occasions te zien staan) Het was een rode.
 
De uitlaat van m'n Revere begint nu echt te verroesten... nu ben ik wat aan het kijken naar vervangingsuitlaten, niet veel keus maar toch een paar.

Ik ben beland bij die van Marving (te koop bij Bolski) of die van Fuel (te koop online in de UK). Mijn twijfel komt nog door het volgende, de prijs in ongeveer gelijk alleen is de Fuel van RVS en de Marving volgens mij niet (kan iemand dat bevestigen?). Keus lijkt dus makkelijk alleen heeft de Marving E-keur en is de Fuel UK-roadlegal. Op de fuel site zelf staat dat ze enkel straatlegaal zijn in de UK, weet iemand of je hiermee in NL problemen kan krijgen? Weet dat ze hier niet zo streng zijn maar wat als ik komende zomer naar Duitsland op vakantie ga, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :)
 
Kan.

Maar motorzaken spreken elkaar tegen.
En mijn ervaring is dat mijn broek begon te lekken nadat ie één keer met een speciaal wasmiddel in de wasmachine was geweest op 30, zonder te centrifugeren.
Dus ik neem het risico niet meer.

Zo heeft mijn vorige motorjas het ook begeven inderdaad. Ik was nooit meer motorkleding in de wasmachine, ook niet zonder centrifugeren. Hooguit voorzichtig in de badkuip.
 
De uitlaat van m'n Revere begint nu echt te verroesten... nu ben ik wat aan het kijken naar vervangingsuitlaten, niet veel keus maar toch een paar.

Ik ben beland bij die van Marving (te koop bij Bolski) of die van Fuel (te koop online in de UK). Mijn twijfel komt nog door het volgende, de prijs in ongeveer gelijk alleen is de Fuel van RVS en de Marving volgens mij niet (kan iemand dat bevestigen?). Keus lijkt dus makkelijk alleen heeft de Marving E-keur en is de Fuel UK-roadlegal. Op de fuel site zelf staat dat ze enkel straatlegaal zijn in de UK, weet iemand of je hiermee in NL problemen kan krijgen? Weet dat ze hier niet zo streng zijn maar wat als ik komende zomer naar Duitsland op vakantie ga, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :)
Ik zou hem rustig bestellen en mocht het tegen vallen qua herrie kun je altijd nog een aftermarket DB-killer erin laten bouwen. Meestal valt het wel mee als je motor niet heel veel herrie maakt, anders is een db-killer meestal ook wel genoeg.

Maar, je kan wel de pineut zijn, dat is misschien geen prettig idee, maar bekijk het zo. Geef jij ze geen reden je aan de kant te zetten qua herrie / rijstijl / wat dan ook kan je weinig gebeuren.
 
De uitlaat van m'n Revere begint nu echt te verroesten... nu ben ik wat aan het kijken naar vervangingsuitlaten, niet veel keus maar toch een paar.

Ik ben beland bij die van Marving (te koop bij Bolski) of die van Fuel (te koop online in de UK). Mijn twijfel komt nog door het volgende, de prijs in ongeveer gelijk alleen is de Fuel van RVS en de Marving volgens mij niet (kan iemand dat bevestigen?). Keus lijkt dus makkelijk alleen heeft de Marving E-keur en is de Fuel UK-roadlegal. Op de fuel site zelf staat dat ze enkel straatlegaal zijn in de UK, weet iemand of je hiermee in NL problemen kan krijgen? Weet dat ze hier niet zo streng zijn maar wat als ik komende zomer naar Duitsland op vakantie ga, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :)

Ik heb mijn werkplaats weer redelijk op orde en nog wat pijpen over. Ik kan dus wel weer een uitlaat bouwen.
 
Die dB killer zit er al in als je de streetlegal versie neemt, dus in principe zit er gewoon een typegoedkeuring op alleen is die van een andere organisatie dan die de E-keur regelt...

@defiduc, vertel, ik ben benieuwd wat de mogelijkheden en prijzen zijn (mag ook in PB). Maak je complete uitlaten of vooral collectors om aan bestaande 'standaard' uitlaten te maken?
 
Die dB killer zit er al in als je de streetlegal versie neemt, dus in principe zit er gewoon een typegoedkeuring op alleen is die van een andere organisatie dan die de E-keur regelt...

@defiduc, vertel, ik ben benieuwd wat de mogelijkheden en prijzen zijn (mag ook in PB). Maak je complete uitlaten of vooral collectors om aan bestaande 'standaard' uitlaten te maken?

De bochten op de Hawk en NTV/Revere zijn over het algemeen van goed staal/RVS. Daar hoeft weinig aan te gebeuren. Ik maak een collector vanaf de pijpen kan er nagenoeg elke pijp op aansluiten. Ik heb nog wel een paar carbon en aluminium en titanium dempers liggen.
 
De bochten op de Hawk en NTV/Revere zijn over het algemeen van goed staal/RVS. Daar hoeft weinig aan te gebeuren. Ik maak een collector vanaf de pijpen kan er nagenoeg elke pijp op aansluiten. Ik heb nog wel een paar carbon en aluminium en titanium dempers liggen.

Bochten zijn inderdaad nog in prima conditie. PB maar even wat je voor een collector en een demper wilt hebben. Kan eventueel ook een keertje langskomen, Heemstede - Alkmaar is ook weer niet heel ver uit elkaar :)

Heb je (of iemand anders) ook een oplossing voor de bok aangezien die normaal door de pot van de uitlaat wordt tegengehouden?
 
Bochten zijn inderdaad nog in prima conditie. PB maar even wat je voor een collector en een demper wilt hebben. Kan eventueel ook een keertje langskomen, Heemstede - Alkmaar is ook weer niet heel ver uit elkaar :)

Heb je (of iemand anders) ook een oplossing voor de bok aangezien die normaal door de pot van de uitlaat wordt tegengehouden?

is goed. PB komt er aan.

Ja, beugeltje maak ik er bij voor de bok.
 
Ik kan verzekeren dat de pijpjes van defi erg goed zijn.
Helaas is m'n filmpje van mijn pijp verloren gegaan met het overlijden van mijn pc, voor ik hem hier kon plaatsen.
Ik heb een ingekorte BSM vampire. Nu met eigenbouw Db-killer ( de Defi-killer is in een andere demper gegaan van een vriend ).
De demper die ik heb is zonder E-keur of wat dan ook, dus niet toegestaan in duitsland.
 
De uitlaat van m'n Revere begint nu echt te verroesten... nu ben ik wat aan het kijken naar vervangingsuitlaten, niet veel keus maar toch een paar.

Ik ben beland bij die van Marving (te koop bij Bolski) of die van Fuel (te koop online in de UK). Mijn twijfel komt nog door het volgende, de prijs in ongeveer gelijk alleen is de Fuel van RVS en de Marving volgens mij niet (kan iemand dat bevestigen?). Keus lijkt dus makkelijk alleen heeft de Marving E-keur en is de Fuel UK-roadlegal. Op de fuel site zelf staat dat ze enkel straatlegaal zijn in de UK, weet iemand of je hiermee in NL problemen kan krijgen? Weet dat ze hier niet zo streng zijn maar wat als ik komende zomer naar Duitsland op vakantie ga, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :)


De Fuel-uitlaat is met korting te kopen via het engelse forum. Zie hiervoor ook de bijbehorende site..

Volgens mij is een e-keur niet van belang in NL. Je uitlaat moet wel gasdicht zijn (m.u.v afwateringsgaatjes) en niet te veel herrie maken.
Wat is dan te veel herrie ? Volgens mij krijg je in NL een boete als de geluidswaarde, gemeten tijdens de zgn. standmeting, meer dan 5 decibel hoger is dan de waarde die is aangegeven op het typeplaatje van je motorfiets.

Nu denk je misschien: typeplaatje eraf halen? Nee, dat heeft geen zin, want die geluidwaarde wordt ook opgeslagen bij de RDW in de "achterliggende" gegevens (staat dus niet op je kentekenbewijs, maar is wel opvraagbaar).

5 decibel meer is behoorlijk veel hoor, want 3 decibel erbij is al een verdubbeling van de hoeveelheid geluid (het is een zgn. logaritmische schaal).

GvS
 
Zou de vervangingsdemper voor een Transalp het ook niet goed doen op de Hawk/NTV?
Bijv. een MIVV
of een Leo Vince

@Defiduc:
Bij mij staat de uitlaat ook nog wel op m'n verlanglijst, wil je mij ook een pb sturen voor een prijsindicatie?
En een fotootje lijkt me ook wel mooi..

Jaap
 
Die zullen het wel perfect doen... alleen is dan nog steeds het probleem dat je een collector nodig hebt... en die is niet standaard ergens op maat voor een NTV...

Als je even door het begint van dit deel van het topic scrollt kom je wel wat mooie foto's tegen :)
 
Een collector is toch gewoon het stuk waar de uitlaatbochten van 2 naar 1 gaan? Of heb je zo'n hele bak nodig die er standaard onder zit?

Zou je ook 2-in-2 kunnen laten en dan bijv. 2 kleine uitlaatdempers monteren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan