Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb pas 2 bandjes laten monteren bij Profile Tyre Center. BT45 voor en achter voor E 230,00.
Nu nog de voorvorkkeerringen, achterlichtkapje, linker zijkapje in wit en een goed zadel dan is hij en ik weer helemaal gelukkig.

Voor de volgende winter wel een nieuwe accu, want die deed het zondag pas weer toen de ergste kou weg was.

Maar wie weet een antwoord op het volgende:
Als ik de motor start en die is nog niet helemaal warm dan hoor ik een klikje en een zuigend geluid alsof je een stroeve gasschuif op en neer beweegt.
Maar die zijn helemaal schoon en glad gemaakt.
Weet niet precies waar het vandaan komt, maar het lijkt alsof het in de buurt van de voorste cylinder zit. De precieze plaats is op het gehoor toch niet te bepalen.


Zodra de motor warm is is het over.
 
Ja, Otterparts ken ik voor de onderdelen.
Daar ga ik ook e.e.a. bestellen.

Maar mij gaat het momenteel meer om het rare geluid, klik (relais?) en zuiggeluid.

Ik weet niet of het kwaad kan
 
Ja, Otterparts ken ik voor de onderdelen.
Daar ga ik ook e.e.a. bestellen.

Maar mij gaat het momenteel meer om het rare geluid, klik (relais?) en zuiggeluid.

Ik weet niet of het kwaad kan

kan zomaar het geluid vanuit de airbox zijn. moeilijk om een diagnose te stellen als je het over een " zuiggeluid" hebt...zullen verschillende mensen verschillende ideeen bij krijgen... :?
 
ja, dan kan dat zuigende geluid ook van de brandstofpomp komen. Dat heb ik daar wel eerder gehoord. goeie van Washi...
 
dat zou best de benzinepomp kunnen zijn, maar dan weet ik dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. dan kan ik me concentreren op de rest. ik begin deze motor steeds meer te waarderen.
 
vandaag weer een vervelend en raar probleempje.
M'n NTV-tje heeft twee weken geleden nog prima gereden en vandaag ( nadat de accu weer even helemaal is geladen, i.v.m. geen weer om te rijden ) even mooi lopen en toen pats, boem uit.
niet meer aan willen slaan, wel heel goed rond gaan.
Ik heb dit wel een keer gehad toen hij erg warm werd, maar nu was het na 5 minuten ( net verplaatst ).

Iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken?
na even wachten ( +/- een half uur ) doet hij het wel weer gewoon.
 
vandaag weer een vervelend en raar probleempje.
M'n NTV-tje heeft twee weken geleden nog prima gereden en vandaag ( nadat de accu weer even helemaal is geladen, i.v.m. geen weer om te rijden ) even mooi lopen en toen pats, boem uit.
niet meer aan willen slaan, wel heel goed rond gaan.
Ik heb dit wel een keer gehad toen hij erg warm werd, maar nu was het na 5 minuten ( net verplaatst ).

Iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken?
na even wachten ( +/- een half uur ) doet hij het wel weer gewoon.

Ook eventueel de benzinepomp ?

Tank 'm eens goed vol en tank 'm voorlopig iedere keer bij als de tank half- leeg is.
Kijk dan of 'ie dit probleem weer vertoont.
 
vandaag weer een vervelend en raar probleempje.
M'n NTV-tje heeft twee weken geleden nog prima gereden en vandaag ( nadat de accu weer even helemaal is geladen, i.v.m. geen weer om te rijden ) even mooi lopen en toen pats, boem uit.
niet meer aan willen slaan, wel heel goed rond gaan.
Ik heb dit wel een keer gehad toen hij erg warm werd, maar nu was het na 5 minuten ( net verplaatst ).

Iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken?
na even wachten ( +/- een half uur ) doet hij het wel weer gewoon.
Check ook even grondig de bedrading van de dodemansknop.
 
Ook eventueel de benzinepomp ?

Tank 'm eens goed vol en tank 'm voorlopig iedere keer bij als de tank half- leeg is.
Kijk dan of 'ie dit probleem weer vertoont.

Kun je doen.

Maar haal de pomp er dan wel tussenuit.
Als je 'm laat zitten en hij staat af en toe stil, krijg je met een volle tank ook geen brandstof, die wordt dan door de kapotte pomp vrolijk tegengehouden.
Ik zou de verdachte pomp zelf even vervangen door een pomp die zeker wel werkt, dan weet je ook wat je wilt weten. Maarja... niet iedereen heeft een werkende pomp op de plank natuurlijk, dan is zonder pomp proberen ook een optie.

Maar inderdaad... bedrading van die rode schakelaar rechts kun je ook even nalopen.
 
Als we weer even tijd hebben eens even naar de noodstopen kijken en de brandstofpomp wisselen ( voordeel van twee NTV's hebben ;) ).

Vrijdagavond ga ik op de groene NTV naar de beurs, die doet het wel goed.
 
Hallo NTV vrienden,

Ik sta zelf op de beurs met Deroue Motoren, hop gerust ff aan en laat ff aan Patrickilos weten dat je dit bericht hebt gelezen, , lijkt me tof om jullie eens de hand te schudden !!

Groeten Patrickilos
 
Helaas kan ik niet op de NTV naar de beurs, deze word dinsdag as gespoten en ligt dus uit elkaar B|

Duidelijk gevalletje van bad timing dus

Next year zeker op de NTV naar de beurs, en wellicht binnen voor de tof


Groeten Patrickilos
 
Lieve Mede Hawkers.

Vandaag zon: ik wil rijden.
Het starten wilde niet lukken... Wel een rondgaande startmotor en 2x een heel erg harde knal uit de uitlaat (voorheen ook weleens langer niet gereden (1maand) en dan deed ie dat ook 1x en daarna liep hij vrij snel). Nu dus ook 1 maand stilgestaan.
De accu nu leeggestart, maar hij hikt er steeds nét tegenaan. De accu zit nu aan de lader. Hopelijk kan iemand mij helpen met de Hawk aan de praat krijgen?

Gr. 2Swift
 
dat knallen is geloof ik ophoping van benzinedamp die niet ontbrand. Die komt in een keer los via de uitlaatkleppen.
Volgens mij een ontstekingsprobleem. Maar kan me vergissen.
 
Er zit wel een ontstekingsvervroeger op weet ik van de vorige eigenaar. Maar als hij niet zo lang stil heeft gestaan, dan doet ie het gewoon. Na tanken bv, of na 2 weken ook nog.
 
Vaak is dit een gevolg van een laag benzinepeil in de vlotterkamers door het lang stilstaan. Ik zorg altijd eerst dat de carburateurs gevuld zijn, voordat ik ook maar een poging onderneem. Als je toegang hebt tot een handboek, zoek dan even naar de test procedure voor de benzinepomp. Hierbij wordt een jumper gebruikt om het aansturingsrelais van de pomp te by-passen. Zonder draaiende motor (uiteraard wel contact aan) gaat de pomp dan leveren en perst de carburateurs vol. Mijn Hawk start dan meestal bij de eerste poging.
 
andere mogelijkheid was dat je accu al te weinig kon leveren om 'm te starten waardoor je motor niet snel genoeg rond kon gaan, wel benzine en vonk kreeg, die daarna ontbrandde in de uitlaat. Redelijke kans dat je straks met een volle accu prima kan starten...
 
Het is gefixt!
Heb de accu gisteren opgeladen met een Optimate en vanmorgen erin gedaan, en na 1 druk op de knop deed ie het weer en liep als een zonnetje.
Dus Re-vere had gelijk (jij gaat door voor de wasmachine ;) ! Heel erg bedankt voor de hulp allemaal!

VROEMMMM!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan