Het MT-07 Tracer topic - deel I

Hier ook de slijtnoppen eraf gehaald en smeren met behulp vam paddockstand. Werkt zeker met n voorwielklem. Dan kan het helemaal makkelijk alleen.

Ik zat nog te kijken voor n middenbok. Maar als ik lees dat de grondspeling dan zo belabberd wordt ga ik hier toch van afzien.
 

Bijlagen

  • 16298885918886111333697043390029.jpg
    16298885918886111333697043390029.jpg
    232,3 KB · Weergaven: 21
knip... Ik zat nog te kijken voor n middenbok. Maar als ik lees dat de grondspeling dan zo belabberd wordt ga ik hier toch van afzien.
Daar had ik ook zo mijn reserves tegen. Maar lezend op het Duitse Tracer 700 forum, zijn er meldingen dat dat niet het geval is. Ik ga het ervaren t.z.t.
 
Ik heb de middenbok van Nampus overgenomen en ja hij komt redelijk simpel aan de grond. Voor mij is het acceptabel ivm rechtop stallen in de tuin en toch vooral woon-werk kilometers dus weinig spannende bochten.
 
Of een stukje hout onder je achterbrug.
(en 'm dus even "over de zijstandaard" wippen)
Dat klinkt me iets te spannend, daar begin ik maar niet aan.

Maar zo te horen hebben meer mensen het issue wat ik heb, al lijkt men vooral die slijtbouten aan de grond te rijden en niet de bok...(klinkt ook logischer, want waar heb je anders die slijtbouten voor)....
Dit soort ervaring zijn ook altijd heel persoonlijk volgens mij... op de VTR reed ik wel eens de punt van mijn laars regelmatig aan de grond... de slijtnokjes bleven onaangetast... blijkbaar zat ik altijd iets te ver met mijn voet naar buiten toe...

Een Osco is ook nog een optie natuurlijk maar dat is weer een investering om te doen... en het potje is momenteel wel leeg op dat gebied... wie weet dat ik dat ooit in de toekomst nog doe.

Ik ga er nog eens over bomen wat ik doe... nu zit de bok er nog onder en is het nog niet echt een probleem... maar tegen de volgende lente/zomer moet ik er toch maar eens een andere oplossing voor verzinnen want dan gaan we weer wat platter rijden en komen er misschien iets meer uitdagendere routes (al was 1 keer aan de grond rijden ook op een 'normale rotonde' (maar daar moet wel want kanting in de weg hebben gezeten dan... want zelfs tijdens proefrijden heb ik veel rotondes gepakt en soms platter dan die keer, maar toen ging het wel goed).
 
Vlgs. mij zijn de standaard slijtbouten 40mm en komen er bij een SW-Motech slijtbouten van 60mm mee om de standaard slijtbouten te vervangen. Ja dan wil ik wel geloven dat je niet erg je best hoeft te doen die aan de grond te krijgen. Misschien zijn die 60mm wel een te grote veiligheidsmarge...
 
Laatst bewerkt:
Die 60mm is om te voorkomen dat je de bok zelf aan de grond rijdt.
Als je je voetsteunen of die slijtbouten aan de grond rijdt scharniert de voetsteun omhoog en is er niks aan de hand. Als je heel enthousiast die middenbok aan de grond rijdt is er kans dat je het achterwiel van de grond tilt met alle gevolgen van dien.

Vind het daarom ook wel apart dat @pmugen wel de bok, maar niet de bouten aan de grond rijdt 🤔
Enige reden die ik kan bedenken is misschien de vering wat slapjes? Preload te weinig?

Ter voorbereiding van een tripje naar de Vogezen komende week, vandaag de Tracer gewassen, ketting schoongemaakt en gesmeerd, kofferrek gemonteerd en even nagelopen (bandenspanning vloeistoffen etc) .
IMG_20210826_165637.jpg

IMG_20210826_165455.jpg
 
Laatst bewerkt:
Supman, dat ziet er weer errugh netjes uit. Petroli? Daar kreeg ik ketting en TW van mijn TDM900A ook altijd brandschoon mee... Wel met zo'n kettingreinigingsapparaat (cassette met roterende borsteltjes).
Fijne funtime in de Vogezen! Uhh, waarom zijn de Vogezen altijd zo mooi groen? Hoop dat je droog weer treft.
 
Laatst bewerkt:
Supman, dat ziet er weer errugh netjes uit. Petroli? Daar kreeg ik ketting en TW van mijn TDM900A ook altijd brandschoon mee... Wel met zo'n kettingreinigingsapparaat (cassette et roterende borsteltjes).
Fijne funtime in de Vogezen! Uhh, waarom zijn de Vogezen altijd zo mooi groen? Hoop dat je droog weer treft.
Een doekje met remmenreiniger, daar veeg je al die troep zo mee weg 👌🏻
En thanks! Het regenpak gaat mee, maar hopelijk kan die ingepakt blijven 🤞🏻
 
Netjes hoor Nampus... Preload... Daar ga ik eens induiken dan. De nokken heb ik er nu afgehaald, zo hadden ze toch geen functie. Ik zag dat ik de originele er ook bij heb gekregen, misschien gaan die er later nog op.
 
Iemand die kan aangeven of het comfortzadel op het oude model een verbetering is? Ik vind eigenlijk geen goede vergelijkingstest.
 
Ik vind hem tot nu toe (max 100km achtereen) beter dan het std zadel. Stuk steviger, en daardoor ook iets hoger. Over 2 weken definitief oordeel, dan moet ie het 2000km in 4 dagen doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Iemand die kan aangeven of het comfortzadel op het oude model een verbetering is? Ik vind eigenlijk geen goede vergelijkingstest.
Ik kan het ook niet vergelijken, ik heb alleen maar het comfortzadel gehad en het bevalt mij prima, maar ik stap van een SP-1 af, dus dat is een heel ander vergelijk. Ik kan hier in elk geval makkelijk wat km's op maken zonder problemen.
 
Nah eerlijk: ik vind hem gewoon mooier. maar ik probeer naar thuis vooraf een functioneel excuus te verzinnen......:$;)
 
Iemand nog interesse in een originele kuipruit van het 2017 model?
 
Die 60mm is om te voorkomen dat je de bok zelf aan de grond rijdt.
Als je je voetsteunen of die slijtbouten aan de grond rijdt scharniert de voetsteun omhoog en is er niks aan de hand. Als je heel enthousiast die middenbok aan de grond rijdt is er kans dat je het achterwiel van de grond tilt met alle gevolgen van dien.

Die ervaring heb ik helaas mogen opdoen...
Volgens de omschrijving zou de middenbok geen invloed hebben op de hellingshoek wat natuurlijk al twijfelachtig is als er wel langere slijtbouten bij geleverd worden. In een iets te enthousiaste bocht naar rechts is het tegendeel dan ook bewezen met een schuiver tot gevolg |(middenbok weer gedemonteerd dus, dan maar alleen de zijstandaard gebruiken en een gps pro-oiler :} tbv automatisch ketting smeren.
 
Ondertussen weer een paar dagen thuis uit de Vogezen. Tracer heeft het prima gedaan (had ook niet anders verwacht!)

Alleen de eerste paar dagen werkte het weer niet mee.
Het uitzicht op de Grand Ballon:
IMG_20210830_113425.jpg

En terwijl ik deze foto maakte, bleek dat ik de Tracer niet fatsoenlijk had weggezet. Dus ik hoorde ineens m'n reisgenoten roepen, en toen ik omdraaide zag ik de Tracer omkukelen 🤦🏻‍♂️
Schade valt mee, maar het is toch jammer.
IMG_20210903_142651.jpg

IMG_20210903_142657.jpg


Hij rijdt er gelukkig niet minder om 🤷🏻‍♂️

En gelukkig de dagen er na nog prima weer gehad en heerlijk gereden, als het weer meewerkt is het echt een prachtig gebied om te rijden!
IMG_20210831_130838.jpg
 
Laatst bewerkt:
Auw ....Doet toch pijn. Fijn dat het het rijden daar niet verpest heeft. Mooie omgeving.

Zelf vandaag rondje bergische land bij wuppertal gemaakt. Heerlijk weertje heerlijk ritje....
 
Terug
Bovenaan Onderaan