• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

het nieuwe assen

het nieuwe assen

• erg mooi

Stemmen: 15 55,6%
  • kl*te

Stemmen: 6 22,2%
  • wel goed,voor de veiligheid

Stemmen: 0 0,0%
  • nu is eindelijk mick doohan blij

Stemmen: 0 0,0%
  • wel mooi..maar te kort

Stemmen: 5 18,5%
  • kan mij het schelen

Stemmen: 1 3,7%

• Totaal aantal stemmers
    27

bastiaan pieter

MF veteraan
Lid geworden
24 dec 2004
Waarderingsscore
0
vandaag naar de ducaticlubrace geweest..prachtig weer..en mooie motoren.
gelijk ook even het nieuwe baan gedeelte bekeken..naar mijn inziens hebben ze wel heel veel ingekort..en ook over de nieuwe strubben hoorde in menig coureur klagen...dus; wat vinden jullie van "het nieuwe assen"??

ik mag nog niet oordelen, moet nog even wachten.
Wat ik gezien op een filmpje van de assen 500 zag de nieuw bocht er wel goed uit.
maar wil tog echt eerst met me eigen ogen in het echt oordelen.

Bocht had van mij wel wat groter gemogen.

Had gehoord dat een paar Nederlandse toppers de baan wel mooi vonden(o.a. Arie Vos.)

Ach ja er is altijd wel wat te zeuren. Wees blij dat de Superbikes en MotoGP nog voor tien jaar verbonden zijn.

Dat coureurs de baan niet meer mooi vinden hebben ze aan zichzelf te danken. Coureurs als Rossi hebben daar mede schuld aan. Eesrt zeggen ze: "Alles voor de veiligheid." En daarna de baan weer afkraken omdat ie langzamer is en bochten minder gevaarlijk zijn. Rossi is daarbij niet de enige er zijn nog veel meer coureurs zoals Troy Corser Kenny Roberts jr. enz.

Dus laat de heertjes niet klagen :( hun verdienen bakken met geld en hebben gekozen voor het risico van motorcoureur.

ik zelf moet nog wachten totdat de MotoGP er is. daarna kan ik de baan pas beoordelen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

...

Dus laat de heertjes niet klagen :( hun verdienen bakken met geld en hebben gekozen voor het risico van motorcoureur.

...

Onnodige risico's moeten gewoon weggenomen worden. De Noordlus was geen onnodig risico...

ik kan helaas het verschil niet beoordelen omdat ik voor dit weekend nooit eerder op Assen had gereden. Sterker nog, ik heb vorig jaar met de Superbikes pas voor het eerst Assen gezien!

Ik vind het in ieder geval een hele mooie baan. Ook het nieuwe deel is redelijk snel te nemen. Voor een ieder die wel eens op zandvoort heeft gereden. Het is vergelijkbaar met het deel vanaf het Scheivlak t/m de Vodafoonbocht. Alleen is de Strubben VEEL scherper dan de Vodafoon. Heel veel rijders vergisten zich daar afgelopen weekend in..(ja, ik heb het randje ook meerdere malen bekeken...).

het is vooral jammer dat het rechte stuk voor start/finish een stuk korter is...
en ik ben idd benieuwd wat de toppers [rossi-hayden-enzv.] er van vinden.

Wat de toppers ervan vinden interesseert me werkelijk geen ruk, ik vind het zelf prachtig geworden. :9 En die strubben went na een rondje of 50 ook wel. O-)

Ik was zondag aanwezig tijdens de Ducati- clubraces.
Heb toen gelijk een rondje gelopen om te kijken naar het "nieuwe" circuit en ik vind het er goed uitzien.
Hoorde van enkele rijders van Sound of Thunder- klasse dat ze het leuk en technisch vonden.
Ben benieuwd wat de MotoGP en Superbike heren ervan vinden!

Er blijven nog steeds een aantal héél snelle stukken op Assen. De veranderingen zijn denk ik wel beter voor de veiligheid en voor de toeschouwers: overzichtelijk en ze komen nu echt vaak langs.

Het enige dat ik jammer vind is dat de (oude) Strubben er niet meer is. De nieuwe Strubben heeft eigenlijk niets te maken met de echte Strubben: dat was tot vorig jaar een mooie lange doorloper. Ik heb menig keer daar op de tribune gezeten met de TT: gevechten om de eerste plaats van Streuer en Schnieders met Rolf Biland en Kurt Waltisperg, Hans Spaan die na zijn overwinning met de vlag zwaaiend tussen het publiek door laveerde, Randy Mamola die bij het uitkomen van de Strubben in de opwarmronde (!) zijn Cagiva op het achterwiel trok en op zijn rug belandde, allemaal met eigen ogen gezien in de Strubben. Alle mooie foto's van Hartog, Jack, Boet, Roberts sr, Sheene, enz enz zijn genomen in de Strubben, met het publiek heel dichtbij op de achtergrond. Dat is nu allemaal definitief voorbij ;(

De nieuwe Strubben is een vreemde stop-and-go-bocht geworden. Ben benieuwd hoe de MotoGP jongens daar het voorwiel aan de grond gaan houden. Voor de nostalgie is het jammer, maar verder is het een goede aanpassing. Ik hoop wel dat het nog wat groener wordt, want op foto's lijkt het nieuwe deel nu meer op Qatar dan op Assen.

Er blijven nog steeds een aantal héél snelle stukken op Assen. De veranderingen zijn denk ik wel beter voor de veiligheid en voor de toeschouwers: overzichtelijk en ze komen nu echt vaak langs.

Het enige dat ik jammer vind is dat de (oude) Strubben er niet meer is. De nieuwe Strubben heeft eigenlijk niets te maken met de echte Strubben: dat was tot vorig jaar een mooie lange doorloper. Ik heb menig keer daar op de tribune gezeten met de TT: gevechten om de eerste plaats van Streuer en Schnieders met Rolf Biland en Kurt Waltisperg, Hans Spaan die na zijn overwinning met de vlag zwaaiend tussen het publiek door laveerde, Randy Mamola die bij het uitkomen van de Strubben in de opwarmronde (!) zijn Cagiva op het achterwiel trok en op zijn rug belandde, allemaal met eigen ogen gezien in de Strubben. Alle mooie foto's van Hartog, Jack, Boet, Roberts sr, Sheene, enz enz zijn genomen in de Strubben, met het publiek heel dichtbij op de achtergrond. Dat is nu allemaal definitief voorbij ;(

De nieuwe Strubben is een vreemde stop-and-go-bocht geworden. Ben benieuwd hoe de MotoGP jongens daar het voorwiel aan de grond gaan houden. Voor de nostalgie is het jammer, maar verder is het een goede aanpassing. Ik hoop wel dat het nog wat groener wordt, want op foto's lijkt het nieuwe deel nu meer op Qatar dan op Assen.

toch denk ik dat de chiqane voor start-finish in Suzuka minstens zo traag is....zal het Barry vragen als ik hem spreek.

(met mijn ZX10R is het gewoon een 2e versnellingbocht), heb er geen problemen mee...is gewoon een heel technisch stukje, voor de GP-mannen geen probleem.

Overigens is klagen iets wat veel "coureurs" snel doen zodra ze niet mee kunnen komen qua snelheid cq rondetijden, is makkelijker om het circuit de schuld te geven dan toe te geven dat je gewoon aan t rondtuffen bent ipv aan het racen :+

Laatst bewerkt:
Deze heb ik een jaar of 4 geleden gemaakt in de strubben en idd. het ging toen een stuk harder.
full

Vind de strubben een lastige bocht waar je zo het grind opzoekt :Y

Terug
Bovenaan Onderaan