Er blijven nog steeds een aantal héél snelle stukken op Assen. De veranderingen zijn denk ik wel beter voor de veiligheid en voor de toeschouwers: overzichtelijk en ze komen nu echt vaak langs.
Het enige dat ik jammer vind is dat de (oude) Strubben er niet meer is. De nieuwe Strubben heeft eigenlijk niets te maken met de echte Strubben: dat was tot vorig jaar een mooie lange doorloper. Ik heb menig keer daar op de tribune gezeten met de TT: gevechten om de eerste plaats van Streuer en Schnieders met Rolf Biland en Kurt Waltisperg, Hans Spaan die na zijn overwinning met de vlag zwaaiend tussen het publiek door laveerde, Randy Mamola die bij het uitkomen van de Strubben in de opwarmronde (!) zijn Cagiva op het achterwiel trok en op zijn rug belandde, allemaal met eigen ogen gezien in de Strubben. Alle mooie foto's van Hartog, Jack, Boet, Roberts sr, Sheene, enz enz zijn genomen in de Strubben, met het publiek heel dichtbij op de achtergrond. Dat is nu allemaal definitief voorbij
De nieuwe Strubben is een vreemde stop-and-go-bocht geworden. Ben benieuwd hoe de MotoGP jongens daar het voorwiel aan de grond gaan houden. Voor de nostalgie is het jammer, maar verder is het een goede aanpassing. Ik hoop wel dat het nog wat groener wordt, want op foto's lijkt het nieuwe deel nu meer op Qatar dan op Assen.