Het pekelseizoen is begonnen.

ex-motorloos

MF veteraan
28 aug 2013
2.624
1.260
Deventer
Ik heb een rondje buiten gewandeld. En ik zag in de woonwijk de zoutstrooier rondrijden.

Het pekelseizoen is daarmee begonnen. Op zich jammer, dat remt het willen gaan rijden sterk. Maar het is niet perse heel erg vroeg dit jaar dat het pekelseizoen begint.
Ik heb toch nog wel, tot en met vorige week zaterdag, pekelvrij kunnen rijden, en da`s toch ook mooi.
 
Hier in ‘t dorp (omgeving Breda) kwam vanavond de strooitractor ook voorbij -O-; einde motorseizoen voor mij. Volgende week de brommer nog even wassen en poetsen:Y.
 
Tussen Leidschendam en Schipluiden op de A4 was het 1 groot fiasco met de strooidienst.
De hele snelweg was onder gesneeuwd en werd flink ingereden tot 1 ijsplaat.
Stond ook nog een motorrijder op de vluchtstrook bij Rijswijk, geen idee of hij onderuit gegaan was.

Ben met mijn lzv op de lege linkerbaan gaan rijden want koekblikkers die voor mij gaan rijden om vervolgens te gaan remmen zijn echt levensgevaarlijk.
Ik wil minimaal 50meter voor mij vrij hebben om te kunnen reageren zonder te gaan glijden, is niet fijn als men daar ineens tussen duikt en gaat remmen.
 
Ben nog niet buiten geweest maar mijn motorfiets heb ik een aantal weken geleden al opgeborgen. Veel te koud voor de fun kilometers…

Mocht het een keer +15 worden dan kan ik hem nog altijd afkoppelen vd optimate en een stukje rijden. Iig de kans is klein.

Kortom, ze gaan hun gang met strooien want de mijne ‘ziet’ geen zout.
 
Dat wordt een lang pekelseizoen; dit jaar is hier in april nog gestrooid. Zolang het niet glad is, rijd ik door. Ik spoel mijn motor ook niet af na elke rit, maar was en bescherm hem in de winter wel iets vaker (maandelijks). Aan de andere kant, na een dag regen is de pekel weer weg. Ik heb overigens nog nooit pekelschade gehad in de zin van dat iets niet meer goed functioneert.
 
Dat wordt een lang pekelseizoen; dit jaar is hier in april nog gestrooid. Zolang het niet glad is, rijd ik door. Ik spoel mijn motor ook niet af na elke rit, maar was en bescherm hem in de winter wel iets vaker (maandelijks). Aan de andere kant, na een dag regen is de pekel weer weg. Ik heb overigens nog nooit pekelschade gehad in de zin van dat iets niet meer goed functioneert.
Ik rij ook gewoon door zolang het kan, maar spoel wel elke dag de motor af...of het nut heeft?...geen idee maar voelt fijner.
 
Dat wordt een lang pekelseizoen; dit jaar is hier in april nog gestrooid. Zolang het niet glad is, rijd ik door. Ik spoel mijn motor ook niet af na elke rit, maar was en bescherm hem in de winter wel iets vaker (maandelijks). Aan de andere kant, na een dag regen is de pekel weer weg. Ik heb overigens nog nooit pekelschade gehad in de zin van dat iets niet meer goed functioneert.
Als het in het voorjaar droog is, ga ik wel naar buiten met de brommer. Moet alleen geen natte weggedeeltes met pekelresten tegenkomen :/
 
Die van mij is voor de fun en niet voor woon-werk verkeer. Daarvoor heb ik een pekelfiets van Sparta.
 
Die van mij is voor de fun en niet voor woon-werk verkeer. Daarvoor heb ik een pekelfiets van Sparta.
Die van mij is in dienst van mij en niet andersom. :P Plezierritjes in de winter zijn erg leuk. Buiten de bebouwde kom geen hoge planten of struiken vol in het blad die je zicht belemmeren, maar veel vroeger dan in de zomer al de bochten door kunnen kijken. Meer rekening houden met zooi op de weg, maar ik kan er wel van genieten hoor.

..en zo heeft iedereen wel wat. :]
 
Herenthout, België. Deze ochtend nergens zout te zien, wel heel wat auto's zien schuiven!
Was een koud ritje en oppassen op de weg!
 
Nou..ik gleed ook weg op de rotonde ( hield en wel nog overeind en voor en achterwiel verloren grip op een haaientand ( zo’n wit driehoekje op de weg) bij het uit de bocht komen..ging ook net goed..toch even wennen weer, rij rustig maar toch, lag wel veel zout op de weg, eerst motor afgespoeld toen ik thuis kwam.
 
Nou..ik gleed ook weg op de rotonde ( hield en wel nog overeind en voor en achterwiel verloren grip op een haaientand ( zo’n wit driehoekje op de weg) bij het uit de bocht komen..ging ook net goed..toch even wennen weer, rij rustig maar toch, lag wel veel zout op de weg, eerst motor afgespoeld toen ik thuis kwam.
gelukkig dat je overeind ben gebleven ....nu is het extra oppassen geblazen met die witte vlakjes
 
Bij mij vanochtend enkel wat schuiven gevoeld aan het achterwiel. Inderdaad elk jaar toch weer even wennen aan het begin van de winter ...

Maar toch kan ik er wel van genieten, zijn vaak mooie zonsopgangen in de winter!
 
Nou..ik gleed ook weg op de rotonde ( hield en wel nog overeind en voor en achterwiel verloren grip op een haaientand ( zo’n wit driehoekje op de weg) bij het uit de bocht komen..ging ook net goed..toch even wennen weer, rij rustig maar toch, lag wel veel zout op de weg, eerst motor afgespoeld toen ik thuis kwam.
Zebrapaden bij het verlaten van de rotonde liggen voor een fatsoenlijke bochtlijn met dit weer soms ook heel vervelend. :') Het is weer even wennen en goed scherp zijn, maar ik blijf het rijden met dit weer prachtig vinden.
 
Ja daar kwam ik deze morgen ook achter dat ze gestrooid hadden , mooi 😖🤬 en waarom , bij ons was het helemaal niet glad .
Normaal behandel ik de 2 wieler eerst door deze in te spuiten maar is dus niet gebeurd nu , van de week eerst maar de motor eens goed wassen en dan daarna maar eens inspuiten tegen dat zout voordat ze nog meer van die rare ideeen krijgen .
 
Vandaag om die reden maar het oude beestje weer aangeschopt van morgen, dan blijft de "nieuwe" dit seizoen in ieder geval nog even pekel vrij
 
Terug
Bovenaan Onderaan