Het RF600/900 topic pt7: We like big butts and we cannot lie

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W morguu

Van de week de demper opgehaald bij Loonatick. Erg leuk om een ex-RFer te mogen ontmoeten *O* Wel jammer van zijn RF -O-

Eens kijken of we met het lange weekend eraan toe komen om de demper eronder te zetten. Ik probeer (als ik er aan denk) een before en after filmpje te maken. Schijnt dat het een behoorljk harde bleerpijp is, wat nog gevuld moet worden _O-

Toch maar even wat "Auspuffdämmmatten" bestellen in Duitsland O-)

Dat het een bleerpijp is, is zeker.... Schaamde me kapot in de buurt :P
Succes in ieder geval
 
:W morguu

Van de week de demper opgehaald bij Loonatick. Erg leuk om een ex-RFer te mogen ontmoeten *O* Wel jammer van zijn RF -O-

Eens kijken of we met het lange weekend eraan toe komen om de demper eronder te zetten. Ik probeer (als ik er aan denk) een before en after filmpje te maken. Schijnt dat het een behoorljk harde bleerpijp is, wat nog gevuld moet worden _O-

Toch maar even wat "Auspuffdämmmatten" bestellen in Duitsland O-)

klopt :+
 
Beste Mensen,

in 2001 had ik mijn motor rijbewijs gehaald. gelijk naar de garage van een kennis van een kennis die in wat oudere motoren handelde. en daar stond toen een diep rode RF900. het was liefde op het eerste gezicht. Maar helaas had ik het geld niet en heb als alternatief toen een gpz500 meegenomen......echt jammer, maar ja ik had een motor. Na de gpz heb ik echt veel motoren gehad bandit 1200, kle 500, virago custom.. en toen kwam ik een plaatje van een rf 900 tegen. dit was 1 maand geleden. Als een geobsedeerde tiener wist ik het zeker. Dit vind ik nog steeds een heel erg mooie motor. Deze MOET ik hebben.

flink lopen zoeken op marktplaats. en na 2 weken stond er helemaal in het hoge noorden een groene rf 900 te koop voor 1500,- euro. Ik was in de buurt en dacht voor 1500,- kan het niet heel erg veel wezen( maar toch even kijken)...Boy was I wrong.

Het leek wel of de motor rechtstreeks uit de fabriek kwam
Glimmen dat ie deed! de eigenaar zegt nog er zitten wel wat gebruikers krasjes op en wijst naar een piep klein pitje op de kont van de fiets. 2 orginele sleutels, gereedschap setje. orginele gebruiksaanwijzing. Staat van onderhoud aantoonbaar. en 10 jaar in het bezit van de verkoper geweest. Slijtage delen remblokken, ketting en tandwielen, banden, schijven. allemaal bijna nieuw. Ik dacht dat ik gek werd.
Ik stap op de motor. rij rustig weg even wat bochtjes. en GAS OPEN!!!!! tyfus wat een kanon :)

Zo mooi kom je ze niet zo snel meer tegen.

Ik ben een trotse rf rijder!

Nu komt er nog wel een dubble bubble ruitje in het zwart op.
spiegels met lampen er in (gsx1000)
Mischien de kont van een bandit 1200
en graag een vette brul pijp. Nu had ik begrepen dat er meerdere modellen uitlaat van verschillende motoren ook op de RF900 passen.
Te weten ( bolt-on)
bandit 1200
thunder ace (yamaha)
fireblade tm bj 99 geloof ik
maar er zullen er vast meer zijn. wie weet welke er allemaal op mijn rf passen? of heeft er iemand nog een mooie open uitlaat ergens liggen?

groet,
 
*O* *O* Hey Dude, gefeliciteerd met je RF en welkom op dit gezellige topic ! *O* *O*
Ik heb alleen nog een orginele demper liggen maar die heb je er waarschijnlijk zelf ook onder hangen... -O-
Wij willen natuurlijk wel een piccie van je bike zien. :Y
 
Laatst bewerkt:
bij deze.. beetje lauwe foto....

Weet iemand wat voor een koplamp er in mijn rf zit? in de handleiding staat 12v/55-60 watt
Is het een h4 lamp?
full
 
Als een geobsedeerde tiener wist ik het zeker. Dit vind ik nog steeds een heel erg mooie motor. Deze MOET ik hebben.

Ik ben een trotse rf rijder!

groet,

Gefeliciteerd met de RF!! Wel een heel erg bekend gevoel. Welkom hier, veel veilige en plezierige kilometers gewenst met je nieuwe aanwinst.
 
Wil ik vanmiddag wegrijden bij de zaak vandaan, krijg ik mn kontaktsleutel niet gedraaid..
Ben bekant 10 minuten bezig geweest met prutsen en eindelijk ging tie dan.
Eenmaal thuis gekomen gelijk de kruipolie fles ter hande genomen en het slot ingeblubberd, half uur later nog eens en wat denken jullie........................helemaal niets grrr.
Moet ik dus op zoek naar een nieuw kontaktslot en waarschijnlijk voor de andere sloten ook of hebben jullie een idee.
 
Wil ik vanmiddag wegrijden bij de zaak vandaan, krijg ik mn kontaktsleutel niet gedraaid..
Ben bekant 10 minuten bezig geweest met prutsen en eindelijk ging tie dan.
Eenmaal thuis gekomen gelijk de kruipolie fles ter hande genomen en het slot ingeblubberd, half uur later nog eens en wat denken jullie........................helemaal niets grrr.
Moet ik dus op zoek naar een nieuw kontaktslot en waarschijnlijk voor de andere sloten ook of hebben jullie een idee.

Het ik pasgeleden ook gehad, (en ook wel eens op een Suzuki GS 750 ooi in 1985...). Maar na een snuifje teflonspray doet ie het weer als een nieuwe. (en nu maar hopen dat dat zo blijft. Maar als je het contactslot vervangt en de buddy met dezelfde sleutel wilt kunnen losmaken dat zal je die ook moeten vervangen. Ik dacht dat Yamaha slechte contactsloten had.....
 
Wil ik vanmiddag wegrijden bij de zaak vandaan, krijg ik mn kontaktsleutel niet gedraaid..
Ben bekant 10 minuten bezig geweest met prutsen en eindelijk ging tie dan.
Eenmaal thuis gekomen gelijk de kruipolie fles ter hande genomen en het slot ingeblubberd, half uur later nog eens en wat denken jullie........................helemaal niets grrr.
Moet ik dus op zoek naar een nieuw kontaktslot en waarschijnlijk voor de andere sloten ook of hebben jullie een idee.
Die van mij heeft daar ook wat last van gehad, maar na een grote beurt deed hij het ineens niet meer. Wat ik voor die tijd altijd deed was het eerst op het stuurslot zetten van de motor, en dan in 1x door draaien naar de aan-stand (het is niet echt een oplossing, maar voor mij was het werkbaar :P ).
 
Dames, Heren,

Zoals met alles is er een tijd van komen en een tijd van gaan. Na een 36.000km en bijna 6 jaar op mijn RF900R rond te hebben mogen rijden heeft dat hok nu voor de tweede keer last van een gare 2de versnelling ;( Daar ik direct na aankoop dat die versnelling al heb mogen vervangen en ik weet wat dat bij de dealer kost danwel hoeveel tijd ik er zelf in moet steken om het geheel weer te repareren heb ik besloten om een opvolger voor mijn fiets te gaan regelen (met een 69.000 op de teller en wat kuipschade is het economisch gewoon niet meer zinnig om dat uit te gaan voeren, helemaal omdat de banden en de achtershock eigenlijk ook nog vervangen moeten worden).

Aankomende zaterdag wordt de motor ingeruild. Daar het voor de inruilprijs niet uit maakte heb ik de originele demper er weer opgeschroeft, dus ik heb nog een Bos-demper over (The Dude is al ge-pm't, maar die heeft nog niet gereageerd). Mocht iemand anders nog interesse hebben, voor 60 euro excl verzendkosten is ie (incl dB-killer, excl dempingswol }) ) te koop! Het betreft de bolt-on variant.

--daGanz
 
Laatst bewerkt:
Niemand mij gemist zeker :P

Ben net terug van vakantie, vandaag 2 rfjes gespot, 1 bij luxemburg rood met allemaal stickers en bij breda(dacht ik hoor kan ook eerder geweest zijn) een 900 met bagage ook rood.


Anyway :W

En welkom nieuwe RF rijders! Uhm ik ga lekker bankie hangen, (wel leuk een groene hadden we nog niet bij de ""club" )
 
Heren/ Dames ......iemand toevallig Yakuza nog gezien/gesproken heeft.....ik mis 'm hier in het topic al een week of 2 ! ben ik niet gewend van 'm ......... -O-

:W :W

(toch effe terug lezen, ik leef nog hoor zat met me dikke reet aan de costa :+ )

XBR niks aan de hand, niemand wist dat we op vakantie gingen, ik zet dat niet op internet oid ;)
 
Laatst bewerkt:
Dames, Heren,

Zoals met alles is er een tijd van komen en een tijd van gaan. Na een 36.000km en bijna 6 jaar op mijn RF900R rond te hebben mogen rijden heeft dat hok nu voor de tweede keer last van een gare 2de versnelling ;( Daar ik direct na aankoop dat die versnelling al heb mogen vervangen en ik weet wat dat bij de dealer kost danwel hoeveel tijd ik er zelf in moet steken om het geheel weer te repareren heb ik besloten om een opvolger voor mijn fiets te gaan regelen (met een 69.000 op de teller en wat kuipschade is het economisch gewoon niet meer zinnig om dat uit te gaan voeren, helemaal omdat de banden en de achtershock eigenlijk ook nog vervangen moeten worden).

Aankomende zaterdag wordt de motor ingeruild. Daar het voor de inruilprijs niet uit maakte heb ik de originele demper er weer opgeschroeft, dus ik heb nog een Bos-demper over (The Dude is al ge-pm't, maar die heeft nog niet gereageerd). Mocht iemand anders nog interesse hebben, voor 60 euro excl verzendkosten is ie (incl dB-killer, excl dempingswol }) ) te koop! Het betreft de bolt-on variant.

--daGanz

Das jammer...........maar wat komt er in de plaats?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan