carbs afgetapt, aux tank erop en starten en lopen.gezien het snot onderin is een schoonmaakbeurtje van de carbs/injectoren wellicht ook geen slecht idee
Velen hebben geen metertje, en dan kom je weer in het wat heb ik vandaag meegemaakt topic dat weer iemand op de anwb stond te wachten voor wat benzineGewoon altijd op reserve laten staan en tanken als de meter bij het rood in de buurt komt. (Als je een metertje hebt). Doe ik ook, gaat al 19 jaar goed.
Ja deed ik ook gewoon wachten tot het lampje brand , lampje bedacht zich om eens later te gaan branden daar sta je dan met een lege tank.
Raar, heel raar !Nou nee dat overkwam me met een GSXR600
In de racerij doen ze iets in het water wat als koelvloeistof gebruikt wordt om roest tegen te gaan. Geen idee wat dit doet met de werking van het ontroestmiddel maar verder kan ik ook niets bedenken.Niemand een filter er tussen maar, ik sta op het punt een motor op te bouwen, een vorige kreeg een kelmmer door roestdeeltjes die toch door het filkter heengingen(en zich verzamelden in de vlotterbak)
Ontroesten is makkelijk maar op waterbasis.. ergens werd geschreven dat 2 takt olie water opnam maar dat lijkt me stug. (er mee naspeolen) eens kijken hoe dat gaat zonder meteen weer vliegroest in de tank te krijgen..
In de racerij doen ze iets in het water wat als koelvloeistof gebruikt wordt om roest tegen te gaan. Geen idee wat dit doet met de werking van het ontroestmiddel maar verder kan ik ook niets bedenken.
ik meende dat koelvloeistof in de racerij verboden was? (om "vettige" plekken op circuit te vermijden, water droogt op na een crash, de olie uiteraard ook niet)In de racerij doen ze iets in het water wat als koelvloeistof gebruikt wordt om roest tegen te gaan. Geen idee wat dit doet met de werking van het ontroestmiddel maar verder kan ik ook niets bedenken.
Maar enkel water zorgt voor roest en kalkafzetting. Vandaar een additief om deze nadelige effecten van water i.p.v. kvs tegen te gaan.ik meende dat koelvloeistof in de racerij verboden was? (om "vettige" plekken op circuit te vermijden, water droogt op na een crash, de olie uiteraard ook niet)
Nee, dat werkt niet.Of iets anders dan water gebruiken tijdens ontroesten met zuur of electrolyse.. iets olie-achtigs zou dat werken?
Wij mengde een beetje boorolie door het koelwater. Ongeveer 2 % boorolie en het koelwater kleurt dan melkachtig.Nee, dat werkt niet.
De vraag was of je roestoplossend zuur met olie kon mengen of elektrolyse met olie kon koen. Het antwoord is nee.Wij mengde een beetje boorolie door het koelwater. Ongeveer 2 % boorolie en het koelwater kleurt dan melkachtig.
Lost uitstekend op na goed mengen in een gieter o.i.d en daarna vullen. Geen roest vorming meer !
Bang voor kalk?, neem je een goedkope 5 liter verpakking bronwater
Let wel, is niet vorst bestendig, dus in de winter binnenslapen of aftappen.