het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.350
5.697
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Twee motoren geleden reed ik een CBR 600 F3. De brandstofpomp was vervangen en een week later reed ik met mijn beste maat richting Duitsland voor ons eerste motorweekend weg. Net zoals andere goeie vrienden neem je elkaar lekker in de zeik en praat je slecht over andermans motor. Toen ik lekker bezig was met zijn suzuki te beledigen viel mijn motor uit en stond ik langs de weg. Karma zeg maar.

Wat blijkt, de monteur van de garage had de brandstofpomp aangesloten maar bij het terugzetten van de tank was de slang voor de tank ontluchting dubbel komen te zetten. De tank zoog vacuüm. Klein blundertje, maar wilde hem toch delen.
 
Collega kocht een Virago die niet bij laadde "om te leren sleutelen", voor circa €2000.
Hij heeft van alles vervangen, dynamo, spanningsregelaar, accu ten koste van zo'n €500. Diverse collega's hebben hulp aangeboden, maar dat werd steevast geweigerd.

Na twee jaar prullen heeft hij 'm een paar weken geleden verkocht voor €500. Hij kreeg de dag erna een appje van de koper: er zat een stekkertje los.

Hij heeft daarna wel gelijk een Tomos gekocht die slecht start "om toch te leren sleutelen".
Inmiddels heeft hij de zuiger, carburateur, bougie, bougiekabel en weet ik het wat allemaal al vervangen, maar de Tomos start nog steeds slecht...ben benieuwd wanneer die te koop komt.
 
@RISL Ik zou je collega Zen en de kunst van het motoronderhoud cadeau doen. Gaat niet over motoronderhoud, maar legt wel de basisprincipes van diagnose stellen uit...
Bedankt voor de tip! Ik kende het boek niet, maar denk dat ik het wel ga aanschaffen. Ik houd wel van een boek dat je laat nadenken En ik heb meer van dat soort mensen in mijn omgeving die op eenzelfde manier "sleutelen" (zwager, collega's en vrienden).
 
Bedankt voor de tip! Ik kende het boek niet, maar denk dat ik het wel ga aanschaffen. Ik houd wel van een boek dat je laat nadenken En ik heb meer van dat soort mensen in mijn omgeving die op eenzelfde manier "sleutelen" (zwager, collega's en vrienden).
Ik houd daar op zich ook wel van maar dit is echt één van de weinige boeken waar ik niet doorheen kon komen. :X
 
Ik houd daar op zich ook wel van maar dit is echt één van de weinige boeken waar ik niet doorheen kon komen. :X

In het begin gaat het vaak nog wel over techniek, maar naarmate het verhaal vordert wordt het steeds meer een filosofische verhandeling. Ik had met dat deel ook wat moeite om door te komen, inderdaad. Maar ik vond het toch ook wel leuk genoeg om uit te lezen. En een goed lezer kan er wat mij betreft echt wel lessen uit leren.
 
Kan nu nog steeds prima, zolang niemand je maar ziet :+

Op een grasveldje met een lekbak.


CF1F6872-305A-49A0-BBAA-D22FF6854B63.jpeg
 
mijn moeders flat waar ze vier weken in gewoond had , kreeg een inspectie naar haar dood...
moest alle gaten in de muren weer glad maken..
heb ik ook met tandpasta gedaan hahahhah zeikzakken

Waarom zeikzakken ?

Als je je huurauto terug brengt zorg je toch ook dat de kogelgaten weer netjes dicht zijn ?
 
Waarom zeikzakken ?

Als je je huurauto terug brengt zorg je toch ook dat de kogelgaten weer netjes dicht zijn ?

omdat de flat niet meer verhuurd mocht worden vanwege asbest in de vloer, die moest er eerst helemaal uit, en ik kreeg mijn ( moeders) borg niet terug als ik de gaatjes waar de schilderijtjes aangehangen hadden niet dicht maakte
 
Ik laat de pinautomaat vaak wel achterin liggen, die zijn zo zwaar...

Over huurauto's gesproken...
Ben er nou nog steeds niet over uit of het een sleutelblunder is of niet. Compleet onverantwoord, maar het twaalfjarige jongetje in me vindt het diep van binnen toch wel wat hebben.

Overigens heeft hij een paar dagen later met dezelfde auto ook nog een bandit run record gereden, waarvan best een fors stuk op volle snelheid met een thuiskomertje.

Gelukkig wel weinig kans om hem hier tegen te komen momenteel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan