het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.350
5.698
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval wel tof dat je een fototje van dit tafereel gemaakt hebt.
Stond je stil of keek de instructeur even de andere kant op? :+

(Nee, weet wel dat je met die cursus met zijn drietjes in een klein cabinetje gepropt zit waarvan een zonder gordel op de motortunnel zit).O-)
 
Dat was mijn eerste gedachte ook!!!
Bij de mijne staat de last tussen de wielen
B6F77AA0-1C05-4196-A93A-6D4B58A0E18B.jpeg
 
Hmmm, een paar bandjes erbij kan geen kwaad zie ik

In jouw geval (het is niet voor incidenteel gebruik) zou ik een paar goed spankettingen aanschaffen.

En als ik de foto bekijk, dan zie ik in het lepelbord op de zijkant draadgaten zitten. Hier zou je schroefogen in kunnen zetten. Spanbanden over "scherpe" kanten spannen is sowieso not done. En alleen in achterwaartse richting spannen is ook niet goed.
 
Ik weet dat spanbanden het best kunnen hebben mits goed geplaatst maar met dit soort lasten en zeker als er veel geladen en gelost wordt zou ik voor kettingen kiezen. Als je soms ziet met wat voor afgekloven bandjes dingen vastzitten..... Kettingen zijn meer hufterproof
 
Ik weet dat spanbanden het best kunnen hebben mits goed geplaatst maar met dit soort lasten en zeker als er veel geladen en gelost wordt zou ik voor kettingen kiezen. Als je soms ziet met wat voor afgekloven bandjes dingen vastzitten..... Kettingen zijn meer hufterproof
In een ketting met kettingspanner zit gewoon geen rek. En bij goed gebruik is het een investering voor het leven. Spanbanden verouderen, vervuilen, rafelen, en de ratels hebben ook niet het eeuwige leven.
 
Zag je dat joh? Je moet voor je spullen echt niet naar E.G.J. gaan hoor, die zetten nooit hun lading vast! :P

Edit: moet opeens denken aan dat zwarte Suzuki Swift rijders in moeilijkheden kwamen na dat incident op Koningsdag toen. Dat effect zeg maar.
Als het zo zou werken, dan kregen we ook geen tot over de irritatie grens heen reclames meer te zien.
 
In een ketting met kettingspanner zit gewoon geen rek. En bij goed gebruik is het een investering voor het leven.
Spanbanden verouderen, vervuilen, rafelen, en de ratels hebben ook niet het eeuwige leven.
Als ik de motor achterop het karretje heb staan ben ik voor heel korte rit binnen BBK nog wel eens makkelijk.
Links en rechts een bandje alleen aan voorzijde bij onderste kroonplaat en dan is oke.
Voor kortstondige rit rijd je heel behoudend dus zal wel meevallen. Je weet natuurlijk best dat dit onvoldoende is.

Voor lange ritten met ook snelweg dan aan voorzijde naar 2 zijden dubbel. Achterzijde naar beide zijde 1x.
Voorzijde dubbel omdat je die hobby-spanband(jes) nooit 100% kan vertrouwen. Beter teveel dan te weinig.
Eigenlijk is dat Gamma-spul goedkope zooi. Ratels zijn niet van de beste soort en rafelen is er ook vaak.
 
Ik heb inderdaad een half jaar geleden beloofd dat ik kettingen zou halen. Dat naar voren spannen doe ik tegenwoordig wel. Zowel met de heftruck als de hoogwerkers
Als je ooit nog eens een paar balkjes over hebt zou je een bok kunnen maken tussen de mast en de voorkant van de aanhanger.
Als je hem dan eerst even uitmeet dmv wegen zodat je kogeldruk oke is heb je daar al veel profijt van.
Die spanband houdt het echt niet bij een aanrijding, die breekt en dan gaat je heftruck verder naar voren dan je lief is.

Overigens......dat ding weegt ergens tussen de 2600-3000kg.
Aanhanger 400kg?
O-)
Scheelt bij een staandehouding wel of je hem met kettingen vast hebt staan of een enkel spanbandje.
Daarmee bedoel ik dat ze je eerder van de weg af plukken.
 
Achter zit er 1 rond de pen tegen links-rechts krachten en lichte hulp tegen het naar voren komen. Een frame tussen mast en kopschot moet nog steeds gemaakt worden. Ik ben er nog niet over uit hoe. Met de acculader erin zou mooi zijn, maar dan ben ik nog verder te zwaar. Aanhanger doet 775kg en de heftruck iets over de 3000. Als het goed vast staat scheelt het een prent. Ik ben me ervan bewust dat het een niet remmende bumperklever is
 
Terug
Bovenaan Onderaan