Het SP Topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm...

Nouja hij is nog altijd niet terug maar ik denk dat ik hem ga inruilen voor een nieuwe. Wat zou ik voor die motor van mij vragen?

55k km
onderhoudshistorie is bekend en ik heb daar alle facturen van. (18k klein, 24groot, 30/36/42 klein, 48 groot, 54 klein)

Stalen remleidingen en breaking wave schijven
wilbers vering en professioneel afgeveerd op mijn stunning 62kg.
K&N filter
Laster titanium steigerpijpen
Undertail
Kleine knipperlichtjes
Opvouwbare en instelbare rem/kopp hendel.

Ik hoop eigenlijk 5500 te krijgen maar dat zal wel eerder 5000 zijn?

De onderhandelingspositie is natuurlijk matig op de huidige markt met een motorgarage voor inruil.
Dat ga je er nooit voor krijgen, op basis van inruil al helemaal niet. Dan moet je eerder aan 3000 denken. Ik heb die van mij voor 4600 verkocht, die had dan wel niet de originele kleur, maar hing helemaal vol met leuke goodies en veel minder km's. Ik zou juist niet te hoog inzetten anders komt er geen hond op af. Ook gezien het feit dat je het hele jaar door rijdt, dat is vast wel aan de brommer te zien. Maar je kan t altijd proberen natuurlijk!
 
Nou 3000 lijkt mij wel erg weinig. De goedkoopste wat ik heb kunnen vinden was een afgeragde circuitbak voor 4200.
Ik vind dat mijn motor ondanks de kmstand er best goed uitziet. Zeker niet als een afgeragde machine, maar gewoon netjes behandeld.
Wellicht is 5500 teveel maar tussen de 4500/5000 ziet er toch best marktconform uit? Maar goed, wat men geeft kan natuurlijk altijd afwijken van de gedachte die ik er op na houd. :P
 
Dat is op basis van inruil he, niet als je m particulier verkoopt. Dealer geven er niets voor jammer genoeg. Daar liep ik ook tegenaan. Er was er zelf een bij die er maar 2000 voor wilde geven.. 4500 moet je er wel voor kunnen krijgen denk ik. Misschien wel meer als je spullen los gaat verkopen. Maar je weet het nooit he, wie weet is er iemand die precies zoekt wat jij hebt en ben je wel voor 5500 kwijt. :)
 
Hey Don, zag ik jou nou net op TV >> Lola zoekt Brood.. NU op Ned3 :?
Met je zak die je door Herman Brood hebt laten signeren....

Hahaha, wat klinkt dat fout!
Eeeh, die zak was een baal en jij was matroos.


Hahahahhahaha die zak ja :+
Leuk man Hermanus en was ook erg leuk om met Lola te keuvelen ;)

Greetzzz Don
 
heeft er iemand toevallig nog een paar slipon dempers voor een SP1 liggen?

Maakt niet uit van wat merk, rijd momenteel nog steeds met standaard :(


grtz
 
He gixxerke,

wellicht heb ik nog een set titanium lazer uitlaatjes.

Ik had extra setjes gekocht voor het geval ik ooit zou crashen, maar nu ik op het punt sta de sp de deur uit te doen mogen die weg.
Ik zal eens zoeken als je interesse hebt.
 
hey sp forum ook nog sp rijders uut drenthe regio emmen


Klazienaveen
1228162291_6_hxum.jpeg


Ik heb na maanden gister voor het eerst gereden nadat de motor er mee was opgehouden.

Het bleek de CDI te zijn. Deze heb ik gister dus vervangen en starte in 1 keer.

Maar nu viel ie gister weer uit, maar starte dit keer wel direct weer. Waardoor gaat een CDI stuk? Het wordt wel erg warm in de achterste ruimte van de kuip. Heb ook al iets gehoord over slechte bobines dat ie daardoor de geest geeft. Het is toch telkens 150Euro
 
iemand nog een suggestie voor nieuwe dempers?

Linkje? Prijs?

En wat geeft nou echt een ongelofelijk lekker geluid?
 
Laatst bewerkt:
Klazienaveen[afbeelding]

Ik heb na maanden gister voor het eerst gereden nadat de motor er mee was opgehouden.

Het bleek de CDI te zijn. Deze heb ik gister dus vervangen en starte in 1 keer.

Maar nu viel ie gister weer uit, maar starte dit keer wel direct weer. Waardoor gaat een CDI stuk? Het wordt wel erg warm in de achterste ruimte van de kuip. Heb ook al iets gehoord over slechte bobines dat ie daardoor de geest geeft. Het is toch telkens 150Euro

Uhm, electromagnatic pulse flyback :?

Da's een soort van terugslag of zo, van de hoge opgewekte spanning. Moet je maar ff googelen, is niet mijn ding electrisch...

Maar ik weet nog wel uit de boeken, dat de vonk springt, zodra daarvoor genoeg charge voor is opgebouwd, als je kabel slecht, of je bobine slecht, of je bougiedop is slecht, of je gap van de bougie te groot is, gaat ie dus meer spanning opbouwen, voordat ie genoeg heeft om over te springen... dan wordt de flyback ook groter... en dus ook de belasting van dat ding...

Je moet het in ieder geval daar ergens zoeken, ik proef een beetje dat je dat ding wel vaker kapot hebt?

Quote uit de megamanual
Remember that an ignition coil flyback pulse is 350 volts with a current of 7 amps or so, a nice ElectroMagnetic Pulse (EMP) generator!
 
Laatst bewerkt:
Bij mij ging de CDI stuk door een slecht gemonteerd spy-ball alarm.
De aarde zat ergens verkeerd (een monteur heeft dit verholpen) ... door de manier van aansluiten kon deze "massa zoeken: via de CDI en bobines..

CDI en 1 bobine vervangen, massapunt alarm veranderd en daarna geen enkel probleem meer gehad.
 
Bedankt Jan. Klinkt aannemelijk. Denk dat ik m toch maar ff wegbreng zodat ie doorgemeten kan worden. Maar dan moet ik dit toch bij elke rit hebben?. Heb vanavond ook nog ff gereden en niets aan de hand. Morgen eerst ten Cate maar s bellen.
 
Iemand ook nog een link waar een afdekkapje van een witte sp2 is te verkrijgen?
 
ik heb deze:
http://www.satoracing.com/sliponrc5102higher.htm

zijn wel lastig aan te komen hier in Europa. Dus houdt ebay in de States in de gaten. (heb ik ook 2 jaar gedaan hihi)

Meesterlijk geluid, het luidste mooiste geluid voor een sp.... ik heb ze 1 1/2 jaar geleden in Canada (nieuw..laatste set) gevonden is bijna niet meer aan te komen...ik moet niet op me plaat gaan met die dingen...dan ben ik "screwed"
full
 
Laatst bewerkt:
hey klazienaveen das toevallig kom ik ook weg whahaha


btw super gave fiets man
Klazienaveen[afbeelding]

Ik heb na maanden gister voor het eerst gereden nadat de motor er mee was opgehouden.

Het bleek de CDI te zijn. Deze heb ik gister dus vervangen en starte in 1 keer.

Maar nu viel ie gister weer uit, maar starte dit keer wel direct weer. Waardoor gaat een CDI stuk? Het wordt wel erg warm in de achterste ruimte van de kuip. Heb ook al iets gehoord over slechte bobines dat ie daardoor de geest geeft. Het is toch telkens 150Euro
 
Uhm, electromagnatic pulse flyback :?

Da's een soort van terugslag of zo, van de hoge opgewekte spanning. Moet je maar ff googelen, is niet mijn ding electrisch...

Maar ik weet nog wel uit de boeken, dat de vonk springt, zodra daarvoor genoeg charge voor is opgebouwd, als je kabel slecht, of je bobine slecht, of je bougiedop is slecht, of je gap van de bougie te groot is, gaat ie dus meer spanning opbouwen, voordat ie genoeg heeft om over te springen... dan wordt de flyback ook groter... en dus ook de belasting van dat ding...

.Je moet het in ieder geval daar ergens zoeken, ik proef een beetje dat je dat ding wel vaker kapot hebt?

Quote uit de megamanual
Remember that an ignition coil flyback pulse is 350 volts with a current of 7 amps or so, a nice ElectroMagnetic Pulse (EMP) generator!


Kijk anders even met een draaiende motor in het donker, en check voor overspringende vonkjes. Na 10 jaar willen bougiekabels,bobines,bougiekappen, nogal eens "lekken". Doe anders de CBR 600 RR bobine modificatie.(bobines rechtstreeks op je bougie's zoals dat tegenwoordig bij de meeste moderne fietsen zit.) Vereist ook niet al te veel handigheid.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan