Het SP Topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
aloha,

Goed nieuws en slecht nieuws.

Slechte nieuws mij nbrommer start nog steeds niet. Goed nieuws ik heb wel weer een vonk.
Vanavond in de kou mijn brommer weer in elkaar geschroefd en ik heb weer een vonkende bougie! Zelfs twee! Maaaaar hij wil nog niet starten eb de brandstof pomp blijft maar draaien. moet je hem eerst ontluchten na alles los gehaald te hebben ofzo? Met andere woorden is er nog iets wat je moet doen als alles helemaal leeg is?
Morgen gaan we weer even kijken is wellicht iets heel simpels maar mijn jetlag hoofd kon er niet meer over nadenken en viel in slaap…

LAter,

Maarten

Oooh, je hebt geen benzine druk. Denk dat de drukregelaar blijft hangen. Kan ook zijn, dat de pomp geen opbrengst heeft, maar dat moet je kunnen horen, dan loopt ie vrij zeg maar...

Doet die van mij ook na een tijdje stil staan, dan fluit de benzine door de drukregelaar, na een beetje rondpompen is dat weer over.

Edit:
Ontluchten hoeft niet, dat redt zich wel... normaliter....

Toch vreemd dat ie blijft draaien, dat gaat op tijd, bepaald door de ECU...
ECU gooit massa op het pomprelais, misschien heb je een draad ergens tussen geknepen en heeft ie daar nu voor goed massa op... Hij moet na een seconde of 3 gewoon stoppen druk of niet. Er zit geen druksensor in het benzinesysteem, dus hij gaat er vanuit dat het na die 3 seconden gewoon voor elkaar is.... dat ie niet stopt dat klopt niet... :N en dat heeft met de drukregelaar eigenlijk niks te maken. Neuhj, da's iets electrisch ergens... :Y

Nog es een edit:
Hij zou evenzogoed wel moeten willen lopen zo... dus misschien zijn er wel twee dingen aan de hand.. er is in ieder geval electrisch iets scheef...
 
Laatst bewerkt:
ik kwam hier net de site van tyga-usa tegen. is er een reden wrm deze front mounted radiatoren van tyga zo goedkoop (650) zijn? ik had er van italiaanse makelij gevonden en deze waren het dubbele van prijs .
iemand hier ervaring mee?

mazzel

Italianen werken maar halve dagen, dus die vragen het dubbele voor hun arbeid.
 
Het blok past maar de assen door het blok idd niet.
Het frame heeft de Bol d' or in 2001 gereden met Vincent Philippe (moto nr 58) voor het Daffix team.
Ben het frame daarnet gaan terugbrengen en kan heel mssn een hrc sp2 frame op de kop tikken bij dezelfde verkoper maar dan moet ik zoizo raceradiatoren (front mounted) kopen want er zijn valblokken gelast op de plek waar std radiatoren komen. Pfff denk dat ik een nieuw std frame ga bestellen , wel 8 weken wachten maar lijkt me wel de goedkoopste en gemakkelijkste optie. Wordt vervolgd

Ik snap het niet hoor. Da's toch jouw blok met jouw as, dan past dat toch...

Wat kost zo een race frame? :)

Zat ook een andere achterbrug in he, in het race frame. Lijkt een beetje op de SP2 brug maar is toch weer anders.
 
Oooh, je hebt geen benzine druk. Denk dat de drukregelaar blijft hangen. Kan ook zijn, dat de pomp geen opbrengst heeft, maar dat moet je kunnen horen, dan loopt ie vrij zeg maar...

Doet die van mij ook na een tijdje stil staan, dan fluit de benzine door de drukregelaar, na een beetje rondpompen is dat weer over.

Edit:
Ontluchten hoeft niet, dat redt zich wel... normaliter....

Toch vreemd dat ie blijft draaien, dat gaat op tijd, bepaald door de ECU...
ECU gooit massa op het pomprelais, misschien heb je een draad ergens tussen geknepen en heeft ie daar nu voor goed massa op... Hij moet na een seconde of 3 gewoon stoppen druk of niet. Er zit geen druksensor in het benzinesysteem, dus hij gaat er vanuit dat het na die 3 seconden gewoon voor elkaar is.... dat ie niet stopt dat klopt niet... :N en dat heeft met de drukregelaar eigenlijk niks te maken. Neuhj, da's iets electrisch ergens... :Y

Nog es een edit:
Hij zou evenzogoed wel moeten willen lopen zo... dus misschien zijn er wel twee dingen aan de hand.. er is in ieder geval electrisch iets scheef...

Thanks,
Ik zal eens nagaan of ik er een vaste massa op heb staan.
Of ie niet wilt starten heb ik iegenlijk niet echt geprobeerd omdat ik eerst zat te kloten met de brandstof pomp en verder niet gestart heb. Wewl even geprobeerd maar daar ie zo droog als wat was had ik het misschine even wat langer moeten volhouden. was ook verschrikkelijk koud dus dat zal ook niet geholpen hebben.
Als ik het goed begrijp is er dus niets externs dat de brandstof pomp regelt naast de ecu. En deze regelt dat neem ik aan ook weer aan de hand van wat parameters? misschine dat deze parameters niet goed doorkomen. in ieder geval vanavond maar eens kijken of ik hem gestart krijg met een draaiende brandstof pomp...

We komen er wel...
 
Laatst bewerkt:
Op de valreep toch nog een bod gekregen op mijn sp advertentie: 2.000,- euro.
De crisis raakt Nederland hard.

Ik ben blij dat hij zaterdag ingeruild wordt, zodat ik dergelijke kratsers niet meer onder ogen hoef te komen. :')

Btw; vette shit JZ! Dat ziet er wel profi uit met die motoren in van die speciale vervoerskooien. :)
 
Gefeliciteerd! Staat er strak bij!

Edit: al sinds februari zie ik... Iig welkom!

hallo :W

zal me even (opnieuw) voorstellen hier.

ben roel kom uit alkmaar en heb sinds 2004 me papiertje en heb voorheen suzuki gsx-r 750 gereden.
sinds februari rij ik een vtr sp1 uit 2000
en moet zeggen een paar jaartjes te laat want wat is dat geweldig zeg :9~ *O*
mij zie je niet gauw meer op een 4 cil. :N

volg dit topic al de hele tijd maar zal nu wat actiever posten *D
even een foto'tje erbij
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Thanks,
Ik zal eens nagaan of ik er een vaste massa op heb staan.
Of ie niet wilt starten heb ik iegenlijk niet echt geprobeerd omdat ik eerst zat te kloten met de brandstof pomp en verder niet gestart heb. Wewl even geprobeerd maar daar ie zo droog als wat was had ik het misschine even wat langer moeten volhouden. was ook verschrikkelijk koud dus dat zal ook niet geholpen hebben.
Als ik het goed begrijp is er dus niets externs dat de brandstof pomp regelt naast de ecu. En deze regelt dat neem ik aan ook weer aan de hand van wat parameters? misschine dat deze parameters niet goed doorkomen. in ieder geval vanavond maar eens kijken of ik hem gestart krijg met een draaiende brandstof pomp...

We komen er wel...

Pomp draait op een relais. Relais krijgt + van contact/killswitch, de massa komt van de ECU. Als je hem op contact zet dan primed ie, 3 seconden of zo (ECU legt massa). Daarna kijkt ie naar de pulsen van de ontsteking, als ie denkt dat ie loopt gaat ie weer pompen.
 
Op de valreep toch nog een bod gekregen op mijn sp advertentie: 2.000,- euro.
De crisis raakt Nederland hard.

Ik ben blij dat hij zaterdag ingeruild wordt, zodat ik dergelijke kratsers niet meer onder ogen hoef te komen. :')

Btw; vette shit JZ! Dat ziet er wel profi uit met die motoren in van die speciale vervoerskooien. :)

dat ze het lef hebben om zo'n belachelijk bod te plaatsen..
 
Op de valreep toch nog een bod gekregen op mijn sp advertentie: 2.000,- euro.
De crisis raakt Nederland hard.

Ik ben blij dat hij zaterdag ingeruild wordt, zodat ik dergelijke kratsers niet meer onder ogen hoef te komen. :')

Btw; vette shit JZ! Dat ziet er wel profi uit met die motoren in van die speciale vervoerskooien. :)

ik heb 2750 geboden op MP , geen 2000.........

gezien de km stand niet helemaal ,n achterlijk bod toch?


:+

ga zaterdag nog kijken bij een ander...maar dan heb jij ,m al ingeruild lees ik :9
 
wie kan mij helpen.

Ik ben op zoek naar een ander lichtschakelaar kastje. (ik kan nu mijn lampen niet uit zetten) nu heb ik nieuwe koplampen laten plaatsen en ook angel eyes.. ik heb die angel eyes op mijn stands licht staan maar omdat ik mijn koplampen niet uit kan doen (en dus alleen stadslicht laat branden) vind ik het wel jammer. of ik moet telkens de stekkers er uit halen of zo.

op de sp van voor 2003 zit het nog op. wie heeft er een te koop.
groeten
 
ik heb 2750 geboden op MP , geen 2000.........

gezien de km stand niet helemaal ,n achterlijk bod toch?


:+

ga zaterdag nog kijken bij een ander...maar dan heb jij ,m al ingeruild lees ik :9

Een per email 2000,- en jij dan 2750,-

En ja, m.i. een achterlijk bod. Ook al heeft hij 55k gelopen, dan is 2750 voor een motor waarvan onderhoud aantoonbaar is, volgestopt met andere shit gewoon belachelijk weinig.
Ik vraag mij af hoeveel sp'tjes op marktplaats ed van +-2000 wel de daadwerkelijke km stand weergeven. een sp1 uit 2000 met slecht 20k km gelopen. Geloof je het zelf.

Maar goed, dat ter zijde. Ik krijg 3500 van de garage terug.
 
Laatst bewerkt:
Oh, ik snap het wel. Je bent gewoon een handelaar die een paar knaken wilt maken uit die bak van mij.

Dan kan je wel kijken bij een andere, maar ik weet zeker dat je geen sp vindt voor 2750. Sterker nog, ik denk ook niet voor minder dan 4.000,-
 
Laatst bewerkt:
Oh, ik snap het wel. Je bent gewoon een handelaar die een paar knaken wilt maken uit die bak van mij.

Dan kan je wel kijken bij een andere, maar ik weet zeker dat je geen sp vindt voor 2750. Sterker nog, ik denk ook niet voor minder dan 4.000,-

er staat er 1 op mp voor 2950 vraagprijs,uit italie..ga ik zaterdag kijken

ik bied ook om in gesprek te raken,als jij niks inruilt krijg je een betere prijs van de dealer voor de niueuwe motor...dus ik zit niet zover van de inruilprijs af

zie nu ook pas dat er Bitubo,s onder zitten...wil er en mee circuit rijden en op de obw rijden..

en ik ben geen handelaar, heb 2x een rsv mille weggedaan om voor de R te kunnen kiezen ,of voor een SP maar ben dus op zoek naar een sportieve dikke 2-clinder
 
er staat er 1 op mp voor 2950 vraagprijs,uit italie..ga ik zaterdag kijken

ik bied ook om in gesprek te raken,als jij niks inruilt krijg je een betere prijs van de dealer voor de niueuwe motor...dus ik zit niet zover van de inruilprijs af

zie nu ook pas dat er Bitubo,s onder zitten...wil er en mee circuit rijden en op de obw rijden..

en ik ben geen handelaar, heb 2x een rsv mille weggedaan om voor de R te kunnen kiezen ,of voor een SP maar ben dus op zoek naar een sportieve dikke 2-clinder
Jij bedoelt dat wit groene monster ding.. tja.. daar zou ik ook niet meer voor geven. maar is die uberhaubt wel ingevoerd? anders kan je dat obw wel vergeten. en dan kan de prijs ook nog eens naar beneden.

maar ik denk dat als je een straatwaardige SP zoekt dat je toch echt met een budget van onder de 3000 iets anders mag gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik sta nu wat motorrijden aan de andere kant: m.a.w. ik ben mogelijk koper van een motor. Gisteren even met een vriend van me gesproken die bij een motorzaak werkt. Hij vertelde me het volgende:
- De verkoop van motoren ligt totaal op zijn kont. Motor rijden (zeker in het duurdere segment en niet van de CBR600 en R6's) is een luxe.
- Ik ben een mogelijke koper die geen inruil heeft
- ik heb zo vlak voor de winter periode geen haast om nu per direct een nieuwe motor aan te schaffen
- er zijn genoeg motoren op de markt die al langer in de verkoop staan
- er zijn ook genoeg mensen die vanwege de crisis hun motor 'moeten'verkopen.

Dat bij elkaar zorgt ervoor dat je als koper in een best mogelijke periode zit om te kopen. Daardoor kun je ook "belachelijk" lage aanbiedingen doen. Ik ga meeens goed orienteren, daar waar mogelijk een bod doen, mijn telefoonnummer achterlaten en dan hoor ik het wel..... ik heb geen haast :+

Ps ik ga zaterdag voor de eerste keer eens proefrijden op een RSV4 r! :]
 
Laatst bewerkt:
er staat er 1 op mp voor 2950 vraagprijs,uit italie..ga ik zaterdag kijken

ik bied ook om in gesprek te raken,als jij niks inruilt krijg je een betere prijs van de dealer voor de niueuwe motor...dus ik zit niet zover van de inruilprijs af

zie nu ook pas dat er Bitubo,s onder zitten...wil er en mee circuit rijden en op de obw rijden..

en ik ben geen handelaar, heb 2x een rsv mille weggedaan om voor de R te kunnen kiezen ,of voor een SP maar ben dus op zoek naar een sportieve dikke 2-clinder

Dus jij biedt 2/3 om in gesprek te komen?
Dan rond ik het gesprek wel even voor je af en wens je veel succes in Italie.
 
Op de valreep toch nog een bod gekregen op mijn sp advertentie: 2.000,- euro.
De crisis raakt Nederland hard.

Ik ben blij dat hij zaterdag ingeruild wordt, zodat ik dergelijke kratsers niet meer onder ogen hoef te komen. :')

Btw; vette shit JZ! Dat ziet er wel profi uit met die motoren in van die speciale vervoerskooien. :)

Wat een prijzen -O-
Heb die van mij gekocht voor 5000 euro. Flink te veel dus :P Wil er misschien volgend jaar ook van af dus dan kan ik vast rekening houden met een flinke afschrijving B|
 
Ik sta nu wat motorrijden aan de andere kant: m.a.w. ik ben mogelijk koper van een motor. Gisteren even met een vriend van me gesproken die bij een motorzaak werkt. Hij vertelde me het volgende:
- De verkoop van motoren ligt totaal op zijn kont. Motor rijden (zeker in het duurdere segment en niet van de CBR600 en R6's) is een luxe.
- Ik ben een mogelijke koper die geen inruil heeft
- ik heb zo vlak voor de winter periode geen haast om nu per direct een nieuwe motor aan te schaffen
- er zijn genoeg motoren op de markt die al langer in de verkoop staan
- er zijn ook genoeg mensen die vanwege de crisis hun motor 'moeten'verkopen.

Dat bij elkaar zorgt ervoor dat je als koper in een best mogelijke periode zit om te kopen. Daardoor kun je ook "belachelijk" lage aanbiedingen doen. Ik ga meeens goed orienteren, daar waar mogelijk een bod doen, mijn telefoonnummer achterlaten en dan hoor ik het wel..... ik heb geen haast :+

Ps ik ga zaterdag voor de eerste keer eens proefrijden op een RSV4 r! :]

RSV4R is een super gave motor. Toevallig bij Motor Oost?
 
Ik heb net een van mijn twee twee cilinder Hondas verkocht... een AT en er komt een BMW GS voor terug waarschijnlijk. ook leuk.

maar de SP gaat voorlopig nergens heen. ik hoop dit weekend weer wat tinker time te hebben...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan