Het SRAD 600-750 topic #22: Duck ass with horsepower !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hej allemaal,

Kan iemand mij zekerheid geven welke bougiekappen op een srad 750 passen? Sommige sites zeggen NGK XD05F, maar een monteur twijfelde.
De originele sluiten met een rubber het gat af, zonder rubber kan dit inwateren zei hij. Hij wist niet zeker of je het rubber over kan zetten van de originele naar de ngk's.
De reden waarom ik liever 'aftermarket' ngk heb is het prijsverschil...


Geen idee of de NGK 'aftermarket pas op de originele bougierubbers :?
 
Dat is jammer... NGK zijn namelijk 5 euro per kap, en origineel via de dealert 35 euro p/s.... Is dus 140 euro ipv 20. Daarom wil ik het zo graag weten ;)
 
trek de rubbers van de orginele er af volgens mij gaan die om je kabel heen en niet om je kap. post ff een foto anders moet ik weer naar de sleutel schuur om te gaan kijken.
 
trek de rubbers van de orginele er af volgens mij gaan die om je kabel heen en niet om je kap. post ff een foto anders moet ik weer naar de sleutel schuur om te gaan kijken.

Nouja, hij gaat zaterdag naar de monteur. Die mag dit ook doen! :$ Ik zal aan hem vragen om te kijken of de originele rubbers om de kabel gaan, en of ze te verwijderen zijn.
 
Zooo, terug van me wintervakantie!
Dit is ook gelijk weer het omslagpunt dat het verlangen naar herrie uit de uitlaat begint te kriebelen.

Ook staat gelijk het motor-forum weer bovenaan in de favorieten!
 
Zag gister toevallig deze SRAD al tekoop staan, nu net het hele fighter ombouw topic gelezen. Wat een ontsetent gave fiets geworden dit:

full


Te koop: gsx-r srad 600 streetfighter

gsx-r 600 1998 project
 
Da's idd een hele mooie Whouzz wel jammer dat het typische SRAD kontje eraf gehaald is. ;)

Ik ga weer slapen lig in bed ben al een tijdje ziek en het schiet maar niet op met de ouwe :z :W
 
Goedemorgen.

Als iemand een achteras van de srad 750 heeft liggen, wil iemand dan eens de lengte opmeten?

Groeten,
Benjamin
 
Topic hier loopt niet zo heel hard zo te lezen, ik ben nog steeds aan het kijken naar een srad 750 met injectie met de goede tips van Willem, nu wil ook nog het liefst in de kleur grijs/zwart of zwart/rood dus dat maakt het helemaal zoeken naar speld in een hooiberg. Wel wat gezien maar of snel verkocht of veel te duur
 
De meeste oudgediende zijn inmiddels en helaas uit het SRAD topic vertrokken Anon.Wat is duur een mooie & goede SRAD kost je wat meer.En pas wel op voor diegene die aan een pittig onderhoudsklusje toe zijn.Anderzijds als je die goedkoper kunt kopen dan investeer jezelf daar wat geld in zo weet je meteen dat het onderhoud ook gedaan is.Reken dan op 400 tot minimaal 800 euro aan onkosten.Banden vallen hier niet onder.
 
En een 600 carb. uit '97 met ongeveer 45000 km op de teller.
Blauw witte kleur zoals er geen ander in Nederland rond rijd (überhaupt geen dezelfde) en een zwart frame.
Takkoni uitlaat, stalen remleidingen voor, bubble donker kuipruitje, kettingset van 1 seizoen, bandenset van 1 half seizoen, koppelingsset platen van 1 seizoen, undertail met geinteg. knipper/verlichting.

Oke gekkigheid. Maar ik twijfel wel om hem tekoop te zetten.. Weet alleen nog niet helemaal zeker wat ik met de vraagprijs wil gaan doen.
922982_4197460593646_497929976_n.jpg
 
Hoi Willen een goede srad vind ik wel belangrijk ik heb eigenlijk geen zin in dure reparaties maar je weet natuurlijk nooit wat er op je pad komt, banden,remmen en kettingen zijn gewoon onderhoud en daar weet ik de prijzen wel van dus als dat wel/niet op de motor zit zal ik daar rekening mee houden. Voordeel is wel dat het een alleen een goede Srad moet zijn optisch hoeft deze niet zo mooi te zijn dus niet zoals die van jou of zoals de foto hierboven, het is echt een 2e motor voor het oefenen dus ik ga er wel van uit dat ik de motor een keer ga omleggen, eigenlijk zou ik een motor moeten vinden die zeg maar van de standaard is gevallen wel de optische kleine schade maar technisch perfect :)
 
Hoi Willen een goede srad vind ik wel belangrijk ik heb eigenlijk geen zin in dure reparaties maar je weet natuurlijk nooit wat er op je pad komt, banden,remmen en kettingen zijn gewoon onderhoud en daar weet ik de prijzen wel van dus als dat wel/niet op de motor zit zal ik daar rekening mee houden. Voordeel is wel dat het een alleen een goede Srad moet zijn optisch hoeft deze niet zo mooi te zijn dus niet zoals die van jou of zoals de foto hierboven, het is echt een 2e motor voor het oefenen dus ik ga er wel van uit dat ik de motor een keer ga omleggen, eigenlijk zou ik een motor moeten vinden die zeg maar van de standaard is gevallen wel de optische kleine schade maar technisch perfect :)


Vind je deze niet wat voor je Anon ? Het is dat ik zelf nu grote financiële uitgave heb anders had ik deze erbij gekocht.

http://www.speurders.nl/overzicht/g..._prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
 
@ Whouzz , wil je wat anders gaan rijden een jongere GSXR ?

Ik heb dan ook nog die K4 750 echt een snel apparaat en toch vind ik het rijden met de SRAD zeer aangenaam hoor :9
 
Ziet er erg mooi uit ik zit alleen op Marktplaats te kijken ook maar even de andere website's mee pakken 2 dingen vallen me op geen injectie en extra reflextoren aan de zijkant (import?) niet dat die er binnen no time af zijn


Die op speurders is een injectie alles klopt wel . Je kan altijd even bellen of het een import is?

Kijk hier staan de 98 modellen zoals ze er uit behoren te zien.

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R750_c.shtml
 
Fout van mij inderdaad dit model heeft dat wel, prijs is ook wel acceptabel ik ga vanavond maar eens even contact zoeken ( staat wel dik 2 uur verderop in groningen)
 
@ Whouzz , wil je wat anders gaan rijden een jongere GSXR ?

Ik heb dan ook nog die K4 750 echt een snel apparaat en toch vind ik het rijden met de SRAD zeer aangenaam hoor :9

Ik twijfel inderdaad aan diverse opties, of een nieuwe gixxer daaronder valt..
In iedergeval iets nieuwers. Omtrent bouwjaar 2003/2005 misschien wel iets richting een naked/super naked
 
Topic hier loopt niet zo heel hard zo te lezen, ik ben nog steeds aan het kijken naar een srad 750 met injectie met de goede tips van Willem, nu wil ook nog het liefst in de kleur grijs/zwart of zwart/rood dus dat maakt het helemaal zoeken naar speld in een hooiberg. Wel wat gezien maar of snel verkocht of veel te duur

Misschien is die van mij wat? Voor de juiste prijs mag hij weg. Ik denk echter dat jij een wat goedkopere fiets zoekt of dat ik er te veel voor wil. Hij staat momenteel klaar om een beurtje te krijgen. (grote) en daarbij moet er ook nog een nieuwe achterband op.

SRAD 750 uit 1999 dus injectie :P .

1052989_4992425183082_84170505_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding zwart ruitje erop staat echt mooi. Qua prijs vanaf 1600 tot ongeveer 2000 euro is ongeveer wat is wil besteden, en dan ga ik er nog van uit dat ik zo 200 euro kwijt ben aan klein spul ( kleine onderhoudsbeurt)
 
Haha, nee sorry daar was ik al een beetje bang voor. Ik weet dat die zo iets waard is op een goede dag, maar daar wil ik hem nu niet voor weg doen. Met de inkomsten van de Honda transalp die te koop staat (€500,-) en eventueel € 2000,- van deze zou ik op € 2500,- zitten. De grote vraag is dan hoeveel ik bij moet leggen om wat nieuwers te kunnen gaan rijden wat naar mijn zin is. Momenteel heb ik eigenlijk niet zo veel zin om geld bij te leggen en vind ik het SRAD-je nog heerlijk rijden.

Sorry voor het warm maken en veel succes verder met je zoektocht. En nu ik het toch over warm maken heb.....

BARBEQUE!! Dit jaar??!!!
 
Mooi ding zwart ruitje erop staat echt mooi. Qua prijs vanaf 1600 tot ongeveer 2000 euro is ongeveer wat is wil besteden, en dan ga ik er nog van uit dat ik zo 200 euro kwijt ben aan klein spul ( kleine onderhoudsbeurt)


Heb je btw nog contact gehad met die ene 1998 op 2 uur rijden van je woonplaats ? Die zat wel in je prijsklasse plus incluis recentelijk onderhoud.

Twijfel je bij die motor laat hem dan voor 100euro eerst nakijken door een motorzaak voor je hem koopt.Want hoe dan ook 1800euro is en blijft veel geld. ;)
 
@whouz k4 kopen? nog soepeler als de srad :P


(zonder gekheid als je echt interesse hebt, kunnen we altijd praten) zou wel eens een v-twin willen proberen (wel weer suzuki dan ;p)

Vond de SRAD trouwens een prachtige fiets om op te rijden :] en ook al vinden veel mensen hem te dik :N , ik vond het een mooie fiets! :$
 
Laatst bewerkt:
Heb je btw nog contact gehad met die ene 1998 op 2 uur rijden van je woonplaats ? Die zat wel in je prijsklasse plus incluis recentelijk onderhoud.

Twijfel je bij die motor laat hem dan voor 100euro eerst nakijken door een motorzaak voor je hem koopt.Want hoe dan ook 1800euro is en blijft veel geld. ;)
Mail verzonden geen reactie gehad, kan wel even bellen dit weekend :)

Dat dikke is juist het mooie van de Srad alles is lekker bol en rond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan