Het SRAD 600-750 topic #22: Duck ass with horsepower !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een zwarte undertail voor m'n SRAD. Het liefst met ingebouwde richtingaanwijzers. Heeft iemand van jullie wellicht een adresje voor een redelijke prijs?

En iemand ervaring met het monteren van zo'n undertail? Dat is namelijk het enige waar ik tegenop zie.
 
Ik had hem eronder toen ik de motor kocht. Bij mijn broer hebben we hem zelf geplaatst.
Je zal een deel van de taartschep eraf moeten zagen/halen, hierna kan je de undertail plaatsen en met parkers vastzetten.

Als je een beetje logisch nadenkt en pratisch denkt is het een fluitje van een cent.


Kopen kan op ebay denk het makkelijkst/snelst!
 
Zo, gister bij mij en me broer de kleppenspeling opgemeten en ze zijn helemaal goed! Weer een meevallertje.

Nieuwe bougies zijn besteld, olie en filter onderweg, luchtfilter licht klaar om schoon te maken al met al kunnen we binnenkort met de eerste zonnige dagen de weg weer op!

1495521_10202458906592810_3608045674482400403_n.jpg


En dan snel afwachten op een mooi weekend voor de Eifel!





Vraagje:
Gister is bij mij deze grijze moer/dop kapot gegaan. Heeft iemand deze toevallig liggen??

10978567_10202458955794040_6293873686129595281_n.jpg

10300779_10202458955914043_8326923104291833144_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, gister bij mij en me broer de kleppenspeling opgemeten en ze zijn helemaal goed! Weer een meevallertje.


Vraagje:
Gister is bij mij deze grijze moer/dop kapot gegaan. Heeft iemand deze toevallig liggen??


Die zat zeker een beetje vast }) ;)

Kun je via je dealer of hier zo bestellen

Suzuki - GSX-R750 - (E2) - - Parts 1997&L=SU4_-3534&O=CRANKCASE COVER (MODEL W X)&F=SU4_-2037273&L2=SU4_-2037273

NO16; SU_09259-36016-20H PLUG, SHAFT HOLE
NO17: O-ring mocht die ook stuk zijn.

Prijs is 10-12 euro.


Of hier bestellen via de UK 8-)
New & Used Motorcycles. New Parts, Clothing & Accessories For Sale | Robinsons Foundry
 
Beste Gixxers,

Ben sinds 2 jaar in het bezit van een SRAD 600 echter hoor ik de laatste tijd een tikkend geluid en veranderd mee met het toerental, geluid is te horen met koude en warme motor.

Heeft iemand enig idee waar ik de oorzaak moet zoeken?
 
Dat is waarschijnlijk de nokkenaskettingspanner. Een bekend kwaaltje van de SRADjes. Uit welk bouwjaar komt die van jou? Volgens mij zijn deze verbeterd vanaf '99 en '00.
 
Motor is van 13-07-1999 met km stand van rond de 24000


Nieuwe nokkenasspanner erop en liever ook meteen je nokkenasketting laten vervangen.Die kettingen worden namelijk ook langer.Je kan ook de ketting laten zitten en het erop gokken dat de oude 100% in orde is.Gezien je km stand mits die klopt?

Je motor is btw ook met deze km stand ook toe aan een grote beurt toen + kleppenstel check en of afstelling dus dat kan je dan mooi laten combineren!!
 
Dat is waarschijnlijk de nokkenaskettingspanner. Een bekend kwaaltje van de SRADjes. Uit welk bouwjaar komt die van jou? Volgens mij zijn deze verbeterd vanaf '99 en '00.


De SRAD's het meeste last maar ook de latere GSXR hebben er last van maar dan is het meer vanwege de normale slijtage.

Klopt ik heb zelf op de mijne de 98 serie 750 ook een verbeterde gezet.Er zijn 11 of 12 wijzingen geweest.Die wijzigingen die geen van alle hebben geholpen _O- :+ De laatste nieuwe serie die is weer ietsje beter ;) .
 
hallo mannen ik heb een vraagje.
na speuren op internet ben ik er achter gekomen dat het olie dopje los draaien gewoon tegen de klok in is

(dit wou ik even weten want las op dit forum dat de boel snel kapot gaat als men er te hard mee om gaat)

Maar de dop zit muur vast (was ook reden om op te zoeken welke kant ik op moest draaien)

Heeft iemand een tip hoe ik hem los kan krijgen ?
Misschien eerst even stukje rijden dat ie warm is ?

mvg jaap
 
De olie vuldop of de bout onderin?

Het is gewoon een normale rechtse draad. Ofwel linksom los draaien.

Ik zou als die echt vast zit er een bahco tegenaan zetten en een zacht vuist slagje geven, dan draait die zo los. Waarschijnlijk al een hele tijd niet los gemaakt dan kan die wat vast gaan klemmen ;)
 
bedoel de bout onderin hahaha

bahco gaat niet omdat uitlaat er omheen zit.(srad 1997)
probeer het nu met bougie sleutel (is juiste maat) , en heb daar al wat tikken tegen aan gegeven met hamertje maar durfde niet harder hahaha...

misschien toch maar wat harder meppen dan ;-)
 
Is er trouwens iemand uit de omgeving alphen a/d rijn met verstand van deze motoren ?
Miss ff keer praatje maken en wat kennis over deze motor op doen....
 
bedoel de bout onderin hahaha

bahco gaat niet omdat uitlaat er omheen zit.(srad 1997)
probeer het nu met bougie sleutel (is juiste maat) , en heb daar al wat tikken tegen aan gegeven met hamertje maar durfde niet harder hahaha...

misschien toch maar wat harder meppen dan ;-)


Wat Whouzz ook al schreef links om is los (idd tegen de klok in) rechts om vast.Ik vrees reeds het ergste als ik lees dat je hem niet los krijgt?

Het gebruik vh juiste gereedschap is het halve werk neem dus liever een ratel met dop!!

Lukt het niet laat dan eerst je motor helemaal laten afkoelen tot koud.Dan de plug iets los en net vastzetten.Motor warm laten draaien en de olie eraf.

Succes.
 
Is er trouwens iemand uit de omgeving alphen a/d rijn met verstand van deze motoren ?
Miss ff keer praatje maken en wat kennis over deze motor op doen....

Sweet, Alphen hier!

Dirtroller (me broer) en ik zijn beide SRAD rijders!
zeker snel is meeten.

Momenteel staan die van ons half uit elkaar wegen onderhoud. We hebben een garagebox in koudekerk waar we sleutelen :)

Wat Willem al zegt, onderop gewoon een ratel gebruiken.. Bij me GS500 2 jaar terug had ik dat die erg vast zat. Hier heb ik toen die er uiteindelijk uit kwam een grotere draad in getapt en een nieuwe bout ingezet.. Deze was zo vast dat het draad kapot ging..
 
Laatst bewerkt:
Sweet, Alphen hier!

Dirtroller (me broer) en ik zijn beide SRAD rijders!
zeker snel is meeten.


Okee grappig , kom wel een keer langs rijden in koudekerk ouzo joh..
laat maar weten wanneer jullie gaan sleutelen.

bedankt voor de tip's
helaas heb ik zelf niet die dopsleutel hahaha maar ik verzin er wel wat op....
hoop dat ik em los krijg , heb namelijk iets teveel bijgevuld vandaar....

heb inmiddels gelezen dat wanneer men teveel bijvult de olie in luchtfilterhuis terecht komt....
 
Okee grappig , kom wel een keer langs rijden in koudekerk ouzo joh..
laat maar weten wanneer jullie gaan sleutelen.

bedankt voor de tip's
helaas heb ik zelf niet die dopsleutel hahaha maar ik verzin er wel wat op....

O-) Dan heb je deze olieplug ook zelf veel en veel te vastgezet gedraaid ;) Had je ook een nieuwe koperring gebruikt ?
hoop dat ik em los krijg , heb namelijk iets teveel bijgevuld vandaar....

Dat kun je met b.v een injectiespuit en slangetje evt ook zo eruit zuigen :Y
heb inmiddels gelezen dat wanneer men teveel bijvult de olie in luchtfilterhuis terecht komt....

Hoe vol zit hij dan gevuld als je de motor kaarsrecht hebt staan ?
 
Het is inmiddels gelukt de dop los te krijgen en iets van olie er uit laten lopen.
Pijl is nu net onder max als ie recht staat....

En heb de motor pas sinds 1 week dus dat ie zo strak stond kon ik weinig aan doen -)

bedankt voor de tips mannen
 
Het is inmiddels gelukt de dop los te krijgen en iets van olie er uit laten lopen.
Pijl is nu net onder max als ie recht staat....
Perfecto :Y
En heb de motor pas sinds 1 week dus dat ie zo strak stond kon ik weinig aan doen -)

bedankt voor de tips mannen


Veel plezier ermee en hopelijk kom je hier zo nu en dan nog eens terug Tjopp ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben wel van plan om terug te komen op het mf hoor..

heb pas 1,5jr mn motor rijbewijs en heb ook niet echt verstand van motoren.
Wil graag een keer leren hoe is zelf mijn onderhoud beurten e.d. zelf kan uitvoeren alsmede reparaties en volgens mij kan men hier veel kennis op doen.

En lijkt me ook erg leuk om een keer een tour rit te doen wellicht met mede forum genoten ??
;-)
 
Ben wel van plan om terug te komen op het mf hoor..
Dan is het goed :P

Zet maar een foto van je motor hier op het forum dan zal ik die erbij in de OP zetten *O*
heb pas 1,5jr mn motor rijbewijs en heb ook niet echt verstand van motoren.
Wat ik je kan adviseren is om nu alvast een GSXR SRAD manual aan te schaffen en die te gaan lezen.Bekijk ook veel YouTube films en relativeer deze wel maar je kan er veel van opsteken.

Wil graag een keer leren hoe is zelf mijn onderhoud beurten e.d. zelf kan uitvoeren alsmede reparaties en volgens mij kan men hier veel kennis op doen.


En lijkt me ook erg leuk om een keer een tour rit te doen wellicht met mede forum genoten ??
;-)


Dat gaan we zeker dit jaar regelen komt goed :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan