Ben benieuwd hoe ze in de praktijk gaan bevallen.
Oude Scorpions destijds onder de KTM Adventure gehad en die konden in de regen niet overtuigen....de Michelin Anakee III doen dat wel en liggen er nu 14.000 km onder en dat is uniek lang voor mijn doen.
vraagje aan ST eigenaars, maar zijn er mensen die de passagierszit hebben omgedoopt tot een bevestigingsbeugel voor een topcase à la Hepco & Becker:
[afbeelding]
Hier diezefde Hepco & Becker met een Hepco & Becker topcase:
[afbeelding]
Vroeg me eigelijk af of je die combinatie te doen was met de standaard zijkoffers van Yamaha?
Het ziet er naar uit dat je de zijkofferdeksels dan niet kan openen, of toch niet volledig, als je net op die plek een dikke topcase hebt bevestigd...tenzij je het deksel van de standaard koffers kan openen langs beide kanten en zo opheffen, maar het lijkt dat die standaard koffers enkel langs 1 kant opengaan?
Vind die positie "mooier" en vroeg me af wat voor mogelijkheden daarvoor bestaan.
Mooier vind ik het zeker niet, maar het lijkt mij ook heel onpraktisch om die topkoffer op die plaats te monteren.
Opstappen gaat nogal een zicht zijn... (in mijn geval dan)
Ik heb gisteren telefoon gehad, mijn motor is binnen.
Nu nog even geduld tot januari, zou zonde zijn om 'm nu al in te schrijven.
Ik heb ook de originele zijkoffers, de sleutel daarvan... is dat dezelfde als het contactslot?
En als ik nu de topkoffer achteraf bijkoop? Kan ik daar een passend slot bij krijgen of zit ik dan gelijk met meerdere sleutels?
voila! dank u!Mooi of niet mooi blijft ieder zijn eigen smaak. Zelf vind ik het wel mooi. De topkoffer ver achterop vind ik geen gezicht. Ik ben dan niet in het bezit van een Super Tenere, maar vind het een mooie bike en mogelijke opvolger van mijn Tiger 1050 SE (2012) en lees graag mee op dit topic
De SE heeft o.a. standaard zijkoffers en kon daar een topkoffer bij krijgen. Heb uiteindelijk gekozen voor een Triumph Adventurebag die dus op de duozit te bevestigen is. Op en afstappen vraagt misschien wat aandacht maar is goed te doen. Of de motor op de jiffy of op de middenbok en op de stepjes staan om op te stappen. Heb zo 10 dagen door Pyreneeën gereden, zonder problemen.
Kijk op www.pezzeiboyz.nl en klik op foto's
voila! dank u!
ik was al bijna de moed aan het opgeven dat er hier enkel opdringerige personen lid zijn van een Super Tenere
Maar je slaat de nagel op de kop, wat mooi is of niet mooi is, is persoonlijk.
Ik ben ook, net als u trouwens, van mening dat een topkoffer ver achteraan ook niet echt een zicht is.
Het is mooier als die dichter bij de rijder zit, imo.
Zou ook beter zijn qua gewichtsverdeling.
Opstappen is inderdaad een nadeel, maar dat zou een nadeel zijn dat ik erbij neem en dat ene nadeel weegt, voor mij persoonlijk weer, niet op tegen de nadelen.
Ik denk dat je, puur praktisch, ook even moet kijken of het nog makkelijk is om spullen uit die topkoffer te halen wanneer er een achterlicht/nummerplaat in je (onder)buik port.
voila! dank u!
ik was al bijna de moed aan het opgeven dat er hier enkel opdringerige personen lid zijn van een Super Tenere
Ja en ja. Wel adviseer ik je om toch ook een kopie als extra sleutel voor je koffers te leten maken die wat korter is. Het slotje draait soms wat zwaar en de originele sleutel is lang, dun met veel diepe inkepingen en van zacht metaal waardoor die makkelijk tordeert, en je dus kans loopt je originele sleutel te beschadigen.
Iedere uitgebreide sleutelboer heeft zo'n sleuteltype. Ik heb die van mij in Nijmegen laten maken, kan je de naam wel geven als je wilt. Moet ik dan ff googelen. Zit op de groenstraat dacht ik.
Dus, als ik de motor nu ga krijgen heb ik één sleutel voor zowel contactslot als de zijkoffers?
En als ik beslis van een topkoffer bij te kopen zou ik die ook met diezelfde sleutel kunnen openen?
Dat de sloten en sleutels van Yamaha niet top zijn heb ik nogal gelezen (en ondervonden), maar m'n dealer verzekerde mij dat je de sleutel niet zou verneuken als je de koffers op een juiste manier zou openen? Door wat druk te zetten op het deksel als je het slot opent zou je al veel ellende kunnen voorkomen? Op die manier zit er geen spanning op het slot?
Ik ga het moeten avonturen....
Als ik een sleutel zou kunnen laten bijmaken enkel voor de koffers zal ik dat zeker doen...
tis te zien hoe je die persoonlijke mening uit zeker, een opdringerige reactie kan ook een persoonlijke mening zijnEen persoonlijke mening geven is toch geen opdringerige reactie? Of zie ik dat verkeerd?
Maar zoals nog geschreven, iedereen z'n ding he.
tis te zien hoe je die persoonlijke mening uit zeker, een opdringerige reactie kan ook een persoonlijke mening zijn
soit, no harm done
Tenere rijders lijken mij doorgaans wel behulpzame mensen die graag advies geven
ik ben zo een beetje aan het vergelijken welke moto het smalste is in vergelijking met mijn huidige motorscooter, om aan filerijden te doen:
[afbeelding]
Ik vermoed dat de verhoudingen op die foto tussen die 3 moto's niet 100% kloppen, maar het geeft een beeld van hoe breed elke moto is.
Als ik aan filerijden doe met mijn Burgman, klap ik uiteraard mijn buitenspiegels in, dat gaat elektrisch
Moet wel, niet alleen omdat mijn Burgman met uitgeklapte spiegels 810 mm breed is, maar vooral omdat ze op quasi dezelfde hoogte staan als de buitenspiegels van de gemiddelde gezinswagen!
Zou eigenlijk eens moeten meten hoe breed die is, met ingeklapte spiegels.
In navolging van de FJR topic, wou ik hier ook eens vragen of iemand weet op hoeveel milimeter van de grond de buitenspiegels van de S10 staan?
Mijn Burgman heeft een laag zwaartepunt, weinig grondspeling, lage zithouding, het is een scooter, dus dat alles maakt dat mijn zijspiegels ook lager staan dan bij de gemiddelde motor, denk ik.
Dus klopt mijn indruk dat jullie buitenspiegels over de spiegels van de auto's gaan?
En dat jullie eigenlijk op dat vlak geen last hebben met jullie spiegels bij het filerijden?
ik zal ondertussen ook eens meten op hoeveel milimeter mijn buitenspiegels van de grond staan.