Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een Tracer 1200/1300 met cardan zou wel mooi zijn. Moet dan niet zwaarder zijn dan ongeveer 225kg
Heren, Dames,
Van de week ben ik een proefritje wezen maken op een '13 ST en ik ben wel lichtelijk verliefd geworden. Nu zag ik dat er vanaf '14 nogal wat upgrades zijn wat betreft de vering, cruisecontrol en dergelijke. Voegt dit heel veel toe of kan ik net zo goed voor een '13 gaan? En hebben jullie verder nog specifieke dingen waar ik opmoet letten bij een ST?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Gr EZ
Ik ben overgestapt van zo'n '13 naar een laatste generatie en moet zeggen dat de huidige toch wel wat beter geworden is.
Bolt wat soepelder, is precies ook wat vlotter.
Elektronisch instelbare vering vind ik geen meerwaarde, cruisecontrol dan weer wel.
Net als de standaard handvatverwarming. Zo'n aftermarket werkt wel even goed, maar da's weer een extra schakelaar op je stuur.
Maar los daarvan, ik heb met volle tevredenheid +80 000km met m'n '13 gereden ook.. Moest ik fiscaal gezien de aankoop niet nodig gehad hebben, ik zou nog een hele tijd met die motor blijven rijden.
Had voor mijn Tracer 900GT een FJR1300. Ook daarvan voel je het gewicht niet meer als het spul rolt. Als ik ‘m echter uit en in de gargage moet duwen en zeker ook onderweg met aan de hand manoevreren is 300Kg toch erg veel. Heb enkele dagen een Teneré mee gehad en daar had ik dat zelfde. Rijden prima, manoevreren een stuk minder.Snap niet goed wat iedereen toch met dat gewicht heeft...
Eens dat ding rolt... voel je dat niet meer he.
Eens als je de stap zet naar een zware, comfortabele allroad weet je dat je boven die 225kg gaat...
Had voor mijn Tracer 900GT een FJR1300. Ook daarvan voel je het gewicht niet meer als het spul rolt. Als ik ‘m echter uit en in de gargage moet duwen en zeker ook onderweg met aan de hand manoevreren is 300Kg toch erg veel. Heb enkele dagen een Teneré mee gehad en daar had ik dat zelfde. Rijden prima, manoevreren een stuk minder.
Mooi hoor! Praktisch de hele Raid Editie aan extra's ;-)
En mét (wel praktische) crashbars
Maar hoezo "toch beter"?
Ik houd wel van de carbon 'look', maar zou er niet veel voor extra betalen. Ook de wind deflectors lijken me fijn aan de RE.
Wat ik niet begrijp is dat er a) geen crashbars bij de RE zitten en b) dat de RE altijd met die twee dure Outback koffers komt.. Ik rijd 99% met 1 enkele topkoffer
Ik lees ook bij Carmo dat voor de modellen vanaf 2016 er fouten door de dealer verwijderd moeten worden. Klopt dit? En hoe is het gas response, is het on/off karakter minder geworden of helemaal weg?Op welke punten heb jij de ECU laten aanpassen. Als ik bij Carmo kijk zie ik een lijst van 12 mogelijkheden.
Ik lees ook bij Carmo dat voor de modellen vanaf 2016 er fouten door de dealer verwijderd moeten worden. Klopt dit? En hoe is het gas response, is het on/off karakter minder geworden of helemaal weg?
Even voorstellen .
Ik ben Stefan en woon in Brabant leeftijd 24 jaar.
In het bezit van een 1200 xtz van het bouwjaar 2011 kilometerstand 16000.
Ik heb helaas al 2 yamaha's xtz in mijn bezit gehad.
Waarom dan helaas , nou de eerste gaf veel problemen slecht starten slecht stationair lopen en ook gewoon slecht rijden hard schokken met optrekken.(zwarte motor)
Hierop heb ik de motor terug weggedaan met heel veel problemen met de dealer en heb hiervoor en Suzuki vstrom 650 voor gekregen maar dit was het toch niet ik wilde toch die dikke xt!
Nu heb ik terug een xtz 1200 (witte motor) en bevalt 1000x beter er zit pit in en rijdt fantastische!
Nu ben ik wel wat argwanend geworden naar de xt en daarom de volgende vragen.
Bij mijn vorige motor was het probleem dat er water in de bogiedoppen kwam is dit iets wat jullie vaker tegen komen ? zoja wat heb je eraan gedaan ?
Nu las ik het verhaal van de nokkenaskettingspanner iets wat bij mijn oude xtz duidelijk hoorbaar was bij de start van de motor en kort geplapper, maar nu bij mijn huideige motor hoor ik ook wel wat getik wat op de kettingspanner zou kunnen duiden vooral in de wat lage toerentallen tot 4000 tpm nu heeft de motor maar 16000 kilometers maar toch moet ik mij hiervoor zorgen maken ?
En natuurlijk algemeen zijn er gekke dingen die jullie wel eens tegen komen ?
Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen want ik ben verliefd op de motor!
Bedankt!
Groetjes stefan
bedankt voor je andwoord !Ik heb een 2014 (model DP01) Super Ténéré en afgelopen maart na héél lang dubben dan eindelijk toch door Carmo de ECU flash laten uitvoeren. Mijn conclusie: Spijt! dat ik dat niet véél eerder heb laten doen. Het resultaat is absoluut niet te vergelijken met de zgn. paperclip methode. De gas-respons is zoals je die graag wil hebben, het on/off gevoel is volledig verdwenen, nu erg goed doseerbaar en veel meer power van begin tot eind.
Het was wat mij betreft de € 260,15 dubbel en dwars waard.
Wat de bobines betreft: Deze heb ik door de motorzaak (Termaat in Nijmegen) waar mijn S10 in onderhoud is, laten afkitten met hittebestendige siliconenkit. Zie dit filmpje over wat ik precies bedoel. dichtkitten bobines S10
Nadien meerdere redelijk diepe (tot voorbij wielas) doorwadingen gehad, (te) vaak in enorme regenbuien gereden, maar tot noch toe geen problemen merkbaar. Kitten kost geen drol en het kan geen kwaad.
Mijn S10 heeft er inmiddels ruim 62K probleemloze km's op staan. Hopelijk komen er daar nog minstens 100K of meer fijne km's bij.
Succes,
Eric
Dank voor je antwoord. Dat wordt voor mij dus de volgende stap. Ook een goed filmpje trouwens. Weet iemand of er ergens gratis een volledig werkplaats handboek te downloaden is voor een 2016 model?Ik heb een 2014 (model DP01) Super Ténéré en afgelopen maart na héél lang dubben dan eindelijk toch door Carmo de ECU flash laten uitvoeren. Mijn conclusie: Spijt! dat ik dat niet véél eerder heb laten doen. Het resultaat is absoluut niet te vergelijken met de zgn. paperclip methode. De gas-respons is zoals je die graag wil hebben, het on/off gevoel is volledig verdwenen, nu erg goed doseerbaar en veel meer power van begin tot eind.
Het was wat mij betreft de € 260,15 dubbel en dwars waard.
Wat de bobines betreft: Deze heb ik door de motorzaak (Termaat in Nijmegen) waar mijn S10 in onderhoud is, laten afkitten met hittebestendige siliconenkit. Zie dit filmpje over wat ik precies bedoel. dichtkitten bobines S10
Nadien meerdere redelijk diepe (tot voorbij wielas) doorwadingen gehad, (te) vaak in enorme regenbuien gereden, maar tot noch toe geen problemen merkbaar. Kitten kost geen drol en het kan geen kwaad.
Mijn S10 heeft er inmiddels ruim 62K probleemloze km's op staan. Hopelijk komen er daar nog minstens 100K of meer fijne km's bij.
Succes,
Eric
Ik denk het niet. Nu komt deze motor uit belgie en daar is er geen terugroep actie van geweest wel over de koplamp toen destijds.18k is wel snel, zeker voor deze prijsklasse.
Geen vorm van garantie ?
(Geen terugroepactie geweest?)