Het Super Tenere 1200 topic

Nieuwe helm gekocht, een Klim Kros Pro. Zalig ding, vooral als ik recht ga staan bij deze warme temperaturen.


Ik moet dus op zoek naar een laag, heel laag ruitje voor mijn S10. Nu krijg ik NIETS van rijwind en doet heel die fantastische ventilatie van m'n nieuwe helm NIETS af. |( Met m'n Neotec valt het allemaal nog wel mee, maar daar rij ik met zo'n temperaturen ook altijd in open stand.


Stond hier onlangs niet zo'n laag ruitje te koop?


Ook eindelijk eens degelijke Allroadbotten aangeschaft, maar nu, met zo'n stijve laarzen, heb ik nog meer last van de hoog geplaatste rempedaal en schakelpedaal... Rempedaal is nu zeker een probleem want ik heb de verbreding van off-the-road gemonteerd en die komt nog net iets hoger...

Moet die dingen ook maar eens wat lager gaan plaatsen precies.


Normaal gezien volgende week een paar dagen allroadrijden in de Italiaanse/Franse Alpen. Heb ik deze keer maar eens gezorgd dat de ABS ook uitgeschakeld kan worden dmv de ABS schakelaar van off-the-road.
Kijk er al naar uit... :]:]:]:]




Links naar zo'n laag ruitje zijn welkom, ga proberen om het nog binnen de week in huis te halen... 😬
 
over windscherm gesproken.... ik ben er nog niet achter in welke stand het standaard windscherm nou het fijnst is..... hij staat nu in de middelste stand en vanaf 80/90 per uur toch wel aardig wat gebulder rondom de helm (zo erg dat ik de communicatie bijna niet versta, en daar heb ik nog nooit last van gehad).
Wat is nu wijsheid...hoger of lager?
Ik neig naar lager en dan de wind op de borst krijgen....

Ik weet proberen is het beste maar die vier schroeven is nogal priegelen dus ik dacht misschien heeft iemand de tip :)
 
over windscherm gesproken.... ik ben er nog niet achter in welke stand het standaard windscherm nou het fijnst is..... hij staat nu in de middelste stand en vanaf 80/90 per uur toch wel aardig wat gebulder rondom de helm (zo erg dat ik de communicatie bijna niet versta, en daar heb ik nog nooit last van gehad).
Wat is nu wijsheid...hoger of lager?
Ik neig naar lager en dan de wind op de borst krijgen....

Ik weet proberen is het beste maar die vier schroeven is nogal priegelen dus ik dacht misschien heeft iemand de tip :)


Bij jouw model kan je niet beter zitten dan met een Givi Airflow.
Topschermpje!!

Ik heb er nog één liggen hier. O-)

 
Blijft een dijk van een motor...

+260kg en toch genieten op de onverharde passen in de Italiaanse Alpen...
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 31
das inderdaad een bak geluidsverschil...
maakt niks uit voor de nog te realiseren bevestigen van de navigatie die divi ruit neem ik aan?
vind hem overigens wel wat minder mooi maar goed das een detail....

dat ziet er niet verkeerd uit trouwens die onverharde passen!!! :}
 
das inderdaad een bak geluidsverschil...
maakt niks uit voor de nog te realiseren bevestigen van de navigatie die divi ruit neem ik aan?
vind hem overigens wel wat minder mooi maar goed das een detail....

dat ziet er niet verkeerd uit trouwens die onverharde passen!!! :}


Maakt niets uit, nee.

Onderste ruitje wordt met dezelfde schroefjes als de originele ruit, plug and play.

De mooiste is die ruit niet, maar wel stil. En dat is toch hetgeen dat telt?


Compleet verslagje van ons tripje : We gingen met "overgewicht" naar Salbertrand.....
 
hoi ,
ik ben op zoek naar een jiffy voor een xt1200 bouwjaar 2011 .
mocht iemand deze hebben liggen en willen wegdoen , hoor ik het graag ,

alvast bedankt ,

lex
 
hoi Iedereen ,

Heeft iemand ervaring met de zijwind deflectors vie op de xt1200 geplaatst kunnen worden .
Ben benieuwd of dit een effect heeft bij het rijden op de snelweg .


alvast bedankt ,

lex

Ik heb de originele op mijn motor zitten. Ben van mening dat het zeker een positief verschil maakt.
Bovendien vind ik dat het de looks ten goede komt.
 
Ik heb de originele op mijn motor zitten. Ben van mening dat het zeker een positief verschil maakt.
Bovendien vind ik dat het de looks ten goede komt.
mocht je hier eens een foto van kunnen posten , graag dan .
ik kan nergens een beeld vinden van gemonteerde schermen .

alvast bedankt ,

lex
 
Goedemorgen, ik ben nieuw hier en heb een ST uit 2013 op het oog, zijn er speciale dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf. Kleppen stellen bij 45000?
Groet Eelco
 
Goedemorgen, ik ben nieuw hier en heb een ST uit 2013 op het oog, zijn er speciale dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf. Kleppen stellen bij 45000?
Groet Eelco

Bij mijn vorige zijn de kleppen pas gesteld bij het 60 000km onderhoud...

Zou niet weten waar je extra op moet letten, buiten de normale dingen. Heb de mijne met +80000km verkocht en eigenlijk buiten een nokkenaskettingspanner nooit wat aan gehad.
 
Klepspeling controleren is bij de regulier onderhoudscyclus elke 40.000 km. Het zou dus bij de vorige beurt gedaan moeten zijn.

Mijn 2014 (model 2013) S10 heb ik 3,5 jaar geleden gekocht met 23.xxx km op de teller. Inmiddels zit die aan de 70.000 km. Heeft net z'n beurt weer gehad. Buiten een lekke oliekeerring (bij meest recente onderhoud vervangen) aan het cardanhuis nog geen bijzondere dingen gehad. Breng 'm netjes iedere 10.000 km voor een beurt naar de Yamaha dealer en daar tussen probleemloos rijden.
Zie ook: SuperTenere Onderhoud
 
Klepspeling controleren is bij de regulier onderhoudscyclus elke 40.000 km. Het zou dus bij de vorige beurt gedaan moeten zijn.

Mijn vorige (en huidige) ging/gaat netjes om de 10 000km naar de dealer... en toch deden ze die klepspeling pas op 60K ipv 40K.
Ze zullen wel weten wat ze doen zeker?
 
Mijn vorige (en huidige) ging/gaat netjes om de 10 000km naar de dealer... en toch deden ze die klepspeling pas op 60K ipv 40K.
Ze zullen wel weten wat ze doen zeker?
Dit is al een keer eerder ter sprake gekomen. Prima dat zij het pas bij 60k doen, maar nemen zij ook de verwoording als het fout gaat? Die van mij moest bij 40 k echt gesteld worden. Ik zou gewoon de Yamaha richtlijn aanhouden.
 
Dit is al een keer eerder ter sprake gekomen. Prima dat zij het pas bij 60k doen, maar nemen zij ook de verwoording als het fout gaat? Die van mij moest bij 40 k echt gesteld worden. Ik zou gewoon de Yamaha richtlijn aanhouden.


Prima.

Ik zeg toch niet dat het anders moet he. ;)
 
@Pelly63 Ik heb nu sinds 3,5 jaar een 2012 XT1200Z, gekocht met 28k. Staat momenteel bij de monteur voor de 90k beurt.
Geen noemenswaardige problemen gehad, behalve dat wat veroorzaakt werd door de vorige eigenaar. (italianen en elektra is geen goede combinatie)

Ik merk wel dat de achterste remschijf vrij hard slijt. Die is bij 43k vervangen, en nu weer ver op. Let wel, ik rem vrijwel nooit met het pedaaltje, dus dat moet wel door de gecombineerde rem komen. Mogelijk haalt ie de volgende beurt nog, maar ik ga voor de achterste rem daarna overstappen op een aftermarket schijf met organische blokjes.
Voor zitten de originele schijven er nog op met gesinterde blokjes; stopkracht zat.
Balhoofdlager is ook nog origineel, nog steeds geen reden om die te vervangen.
Bij serieus gas geven in bergachtig gebied, of waarschijnlijk vooral bij het op de motor afremmen, verbruikt 'ie een beetje olie. Maar dat mag verder geen naam hebben.

Mochten er koffers bij zitten: de slotjes van de originele koffers zijn niet echt geweldig. Maar om een motor nu daarvoor te laten staan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan