Nee hoor niet negeren maar trek je eigen conclusies en als je dat ook aanspreekt gooi dan merk x er in alsZo is hetmaar net. Als je niet gerelateerde horrorverhalen wil geloven. Je bang laat maken door olieverkopers moet je dat gewoon doen. Je kunt de mensen die tienduizenden kilometers ervaring hebben met het rijden op olie zonder reclame en pretenties rustig negeren.
Wat wordt met niet gerelateerde hortorverhalen bedoeld?Nee hoor niet negeren maar trek je eigen conclusies en als je dat ook aanspreekt gooi dan merk x er in als
je dat zo nodig wil,die olie hoeft helemaal niet slecht te zijn,dat bewijzen ook de motorolie testen gedaan door bijvoorbeeld het blad Motorrad,
de 1 is wel wat minder dan de andere maar kapot lopen zal je motor er niet op.Wil je meer zekerheid neem dan een bekend merk olie die zijn zeker goed.
Zo is hetmaar net. Als je niet gerelateerde horrorverhalen wil geloven. Je bang laat maken door olieverkopers moet je dat gewoon doen. Je kunt de mensen die tienduizenden kilometers ervaring hebben met het rijden op olie zonder reclame en pretenties rustig negeren.
Wie weet wat voor olie ze voor jou in je 2ehandsje hebben gekieperd,meestal is dat raden maar.Zouden die mensen als ze hun brik gaan verkopen in de advertentie melden, ALTIJD ACTION OLIE GEBRUIKT ! En zou die motor door iemand bij zijn volle verstand gekocht worden ? Voor een prijs ver onder marktwaarde misschien nog wel en dan is het hele financiele voordeel weer verdwenen.
Probeer het en als de motor stuk gaat breng je hem gewoon naar Kevinblade.
Probeer het en als de motor stuk gaat breng je hem gewoon naar Kevinblade.
En als het te duur wordt kun je je verdriet verdrinken met goedkope whisky, aangelengd met kindercola.
Voordat ik een motor te koop zet haal ik altijd eerst een fles Motul. Die geef ik er bij om na te vullen.Zouden die mensen als ze hun brik gaan verkopen in de advertentie melden, ALTIJD ACTION OLIE GEBRUIKT ! En zou die motor door iemand bij zijn volle verstand gekocht worden ? Voor een prijs ver onder marktwaarde misschien nog wel en dan is het hele financiele voordeel weer verdwenen.
Kan ook weer verkeerd uitpakken als dat een volsyntheet is in een motor die altijd op mineraal gelopen heeft.Voordat ik een motor te koop zet haal ik altijd eerst een fles Motul. Die geef ik er bij om na te vullen.
Heb je foto's van blokken waarbij je weet dat ze door goedkope motorolie kapot zijn gelopen?Wat wordt met niet gerelateerde hortorverhalen bedoeld?
De blokken die ik mag repareren door verkeerde olie ??
Eigenlijk laat ik me nu weer verleiden tot een reactie in dit topic.
Ik ben allergisch geworden voor dom gereutel.
Mensen die jarenlang iets gebruiken en dat het goed gaat, en dan ee blind vanuit gasn dat het bij iedereen zo werkt.
Dit lijkt nu echt facebook op dit moment.
Altijd gedacht dat een motor forum KENNIS delen is en de techniek serieus werd genomen, maar de nono.s blijven volharden om goed gelovigen verkeerd voor te lichten met dubieuze gedachtengangen!!!!!!
Heb je foto's van blokken waarbij je weet dat ze door goedkope motorolie kapot zijn gelopen?
Lijkt me wel interessant en leerrijk voor sommige mensen.
Voordat ik een motor te koop zet haal ik altijd eerst een fles Motul. Die geef ik er bij om na te vullen.
Ik verkoop niet alleen een voertuig, ik doe er ook nog liefde en emotie bij.OPLICHTER !
Haha,ik weet niet of kopers zo blij zullen zijn met al die mannenliefdeIk verkoop niet alleen een voertuig, ik doe er ook nog liefde en emotie bij.
Van 2 blokken weet ik dat deze inderdaad zijn kapot gelopen doordat er ipv minerale olie een syntheet is gebruikt > vastgekoekte oliedeeltjes werden losgeweekt door de syntheet > geblokkeerde oliekanaaltjes > geen smering in de kop
Heb je foto's van blokken waarbij je weet dat ze door goedkope motorolie kapot zijn gelopen?
Lijkt me wel interessant en leerrijk voor sommige mensen.
Even een update:
Aangezien het blok gereviseerd is en olie best wel wat informatie geeft over de revisie zelf (aanwezigheid van koelvloeistof, brandstof, ijzer of aluminium slijpsel in de olie?), heb ik besloten om de olie te vervangen na 10 uur gebruik/misbruik.
Kijk gerust even gezellig mee!
De 10 uur oude Techno olie eruit:
Bekijk bijlage 1403792
Bekijk bijlage 1403793
Geen sporen van koelvloeistof, geen drijvende aluminium deeltjes in de olie en geen ijzerslijpsel aan het magneetje, dus ik heb het blokje weer goed in elkaar gezet
Bekijk bijlage 1403800
Bekijk bijlage 1403801
En nu even ter vergelijking, verse olie naast de 10 uur oude olie
Bekijk bijlage 1403802
Links Vers - Rechts 10 uur oud
Niet verkeerd dacht ik zo...
En nu even in het daglicht:
Verse olie (duidelijk te zien)
Bekijk bijlage 1403803
En de 10 uur oude
Bekijk bijlage 1403804
Is de 10 uur oude olie versleten? Nee hoor, want deze geeft nog best een mooie heldere film en plakt nog lekker op metaal. Voor mij is het belangrijk om te zien of dat ik ijzer of aluminium deeltjes kan ontdekken en dat is niet het geval.
Ow ja... En natuurlijk weer verse Techno prut erin!
Bekijk bijlage 1403808
Voor mij was dit mijn laatste bijdrage aan dit topic, er zullen altijd mensen zijn die liever de bekende merken pakken om op safe te spelen. Snap ik en respecteer ik zeer zeker... Maar voor mij heeft de Techno zichzelf echt bewezen, zeker na een dag zoals vandaag (was 32 graden) waar ik de motor echt op z'n donder heb gegeven. Ik heb veel de koppeling gebruikt in de technische stukken, maar de Husky ook nog even volgas laten blerren op de tankbaan.
Techno werkt voor mij iig prima!
Dan heeft de techno olie er nog geen 700km in gezeten,dat haal je nog wel met gewone slaolie.10.000 uur staat gelijk aan 700.000km bij een auto. Het zal bij een normaal gebruik motor weinig anders zijn.