Het Suzuki GSX-R600 topic deel 29!

Status
Niet open voor verdere reacties.
mwah, dat zou voldoende moeten zijn...

Als je de motor start en stationair laat draaien, valt ie dan op een gegeven moment ook uit?
 
Hoe klein moeten je handen wel niet zijn als je zonder heel moeilijk te moeten doen het koplampje van een K4 wilt vervangen?

Wat is t krap daar zeg, damn :')
 
Vraagje...

Ik zie weleens van die olietemperatuurmeters op de plek van de oorspronkelijke olie afvuldop zitten.
Nu kun je ook vaak een temperatuur op je display zelf aflezen.

Wat is 't verschil?

De meter direct op je blok meet enkel en alleen de olietemp.
En de temp in je display is de temp van je koelvloeistof o.i.d. ?
 
Op display is de KVS temp.

Die wat je op de plek van de bijvuldop monteert zijn in de regel niet zo heel nauwkeurig, vaak meten ze alleen de temperatuur van de damp
 
Op display is de KVS temp.

Die wat je op de plek van de bijvuldop monteert zijn in de regel niet zo heel nauwkeurig, vaak meten ze alleen de temperatuur van de damp

spatsmering.. wss wel gewoon de olie, maar niet heel nauwkeurig :+
 
Okay. Niet zo heel nauwkeurig.
Wat is niet heel nauwkeurig. Hoeveel graden zou ie bv afwijken als je 't vergelijkt met van die een probe heeft.
 
Hang een temp sensor in een bakje met warm water van temperatuur X
En hang een temp. sensor iets boven een bakje met warm water :)
 
Okay, de gassen zijn dan heter dan de olie zelf. (ga ik dan van uit)
Hoeveel zou het schelen? Als je die afwijking weet dan kun je daar rekening mee houden.

Stel; 't wijkt 20 graden af. I.p.v. dat je wacht tot de optimale 80 graden, wacht je tot de 100 graden.
Of zou het zo niet werken?

Ik zie ze overigens ook mét probe staan (voor GSXR). Maar deze zijn €65
 
Laatst bewerkt:
Gasvorming is wel degelijk anders, maar er hangen wel degleijk dampen en omgevingstemperatuur.

Probe voor gsx-r? je koppeling zit er toch direct onder
 
Klopt. Excuses, ik heb 't gas-verhaal zelf in het verhaal betrokken. :P

Okay dampen dus...
Die meter is dus minder zuiver omdat ie dampen meet i.p.v. de vloeistof zelf.
Maaaaaar... Hoe weten jullie dit? Zelf gemeten o.i.d.? En hoeveel (om en nabij) graden verschillen zitten er tussen de dampen en de olie temp. zelf?
 
Kijk eens in dat mooie gaatje, daar zit direct je koppeling als ik me neit vergis.... No way dat er een probe tot in je sump komt.

En tsja een secundaire meting is ALTIJD minder nauwkeurig dan een primaire, daarvoor heeft je geen geleerde te zijn.

Die metertje zijn gewoon kek overpriced dingetje waar je eigenlijk vrij weinig aan hebt.

Wat wel goed werkt, maar vrij lastig is is bv een olieplug(aflaat) monteren waar een temp sensor inzit en ergens een display zetten.

Of ergens anders een bout zoeken in je blok waar constant olie achter zit, en die vervangen voor een met een (digitale) meting
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan