Het Suzuki GSX-R600 topic deel 29!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er +/- ook na een maand achter gekomen maar ik heb nog een half jaar garantie op die motor. Beter dat ze 't hele zooitje maar vervangen wat er defect aan is. :o

Zorg dat ze de stekker van de stator ook even GOED controleren, en bij terugkoppelen zorgen dat de messing stekkertjes zelf echt GOED strak zitten.

Zo niet fikt die stekker af.. :+

Bokken.. tsja dat komt mij ook bekend voor..

Wanneer heb jij dat dan?

nope, helaas niet

Kilometerstand?

Okay. Ik vermoedde al zo iets.
Zoals ik al eerder aangaf in mn vorige bericht beweerd de monteur dat de regelaar goed is. Na aandringen gaat ie em toch warm doormeten. Beetje verontrustend dat de monteur dat eigenlijk zelf niet weet.

Zijn die regelaars zo verschrikkelijk duur o.i.d.?

Ik zal zo eens kijken wat OEM kost en wat aftermarket kost, momentje

Aaah. Klinkt verdacht veel op mijn probleem.
Voor mij klinkt het dan ook logisch dat je de regelaar "warm" doormeet en niet als ie koud is. Ervaring mee? Of maak ik nu een hele rare veronderstelling?

Het handboek zegt er niks over volgens mij. Wat er wél in staat is dat je de stator koud doormeet, en het eerste wat er na geschreven staat is hoe je de regelaar doormeet. dusja, dan ist onbewust misschien toch in zn gedachte geslopen dat het koud moest.

Ik heb een ventilator op mn regelaar zitten momenteel, gewoon omdat t kan en je t toch niet ziet..
6EJfhDp.jpg
 
Stator? Dit staat gerelateerd aan de dynamo o.i.d.?

Ik ga er wel van uit dat ze elk stekkertje dat ze los halen opnieuw en goed aansluiten.
Anders begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken. :P

Geniaal idee trouwens van die fan op je regelaar.
Is toch gewoon een computerkast fan??
 
Stator? Dit staat gerelateerd aan de dynamo o.i.d.?

Ik ga er wel van uit dat ze elk stekkertje dat ze los halen opnieuw en goed aansluiten.
Anders begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken. :P

Geniaal idee trouwens van die fan op je regelaar.
Is toch gewoon een computerkast fan??

stator = dynamo.

Ja, ze controleren wel of die stekker behuizingen goed vastzitten, maar als er een messing stekker paartje (mannetje vrouwtje) los zitten gaat de boel vonken en ontzettend warm worden, dan smelt de behuizing en gaan de anderen ook slechter geleiden (door t gesmolten plastic) en worden ze warm en en en en en :)

Ja gewoon van een voeding ofzo. Heb het geschakeld staan op mn achterlicht.
 
stator = dynamo.

Ja, ze controleren wel of die stekker behuizingen goed vastzitten, maar als er een messing stekker paartje (mannetje vrouwtje) los zitten gaat de boel vonken en ontzettend warm worden, dan smelt de behuizing en gaan de anderen ook slechter geleiden (door t gesmolten plastic) en worden ze warm en en en en en :)

Ja gewoon van een voeding ofzo. Heb het geschakeld staan op mn achterlicht.

Aaah okay.
Zit die regelaar bij mn 07 exact op dezelfde plek als bij die van jou?

Wel een rare plek voor iets dat heet wordt en ik vraag me direct af waar ie door gekoeld wordt. Rijwind komt daar nagenoeg niet.
 
Laatst bewerkt:
Nee, jouwe zit links van je motor, naast je claxon, bij je uitlaatbochten, achter je radiateur

Tussen je radiateur en blok eigenlijk.

Nu heeft een vriend van mij toevallig daar een heel mooie relocator voor gemaakt, gezien de standaard plek gewoon verschrikkelijk stom is.


1DWYge5.jpg

uARiALE.jpg

3vhaNiu.jpg

pNpozcJ.jpg


Stuur deze user effe een berichtje als je er ook eentje wilt. prijs is 60euro inclusief bevestigingmaterialen en incl verzenden!!

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
gprnick
↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑
 
Ik realiseer me nu iets...
De laatste keer dat ik er op gereden had werd het zo gruwelijk heet bij mn linker voet.
Nagenoeg daarboven zit die regelaar.

Die beugel is inderdaad het overwegen waard! Thanks.
Dit hou ik even in mn achterhoofd. :)
 
Laatst bewerkt:
mijn gsxr wordt eigenlijk nooit erg heet.. ik heb 2 ventilatoren op de radiator, die ik aan en uit kan zetten. de bike zelf komt nooit boven de 100 graden uit, als ik "normaal" stunt blijft ie zelfs rond de 90. voor die 100 graden moet ik wel echt gek doen.. zou dat ook schelen voor de spanningsregelaar? dat de bloktemperatuur net wat lager is. O en er stroomt natuurlijk wat meer lucht dan omdat die ventilatoren draaien..
 
mijn gsxr wordt eigenlijk nooit erg heet.. ik heb 2 ventilatoren op de radiator, die ik aan en uit kan zetten. de bike zelf komt nooit boven de 100 graden uit, als ik "normaal" stunt blijft ie zelfs rond de 90. voor die 100 graden moet ik wel echt gek doen.. zou dat ook schelen voor de spanningsregelaar? dat de bloktemperatuur net wat lager is. O en er stroomt natuurlijk wat meer lucht dan omdat die ventilatoren draaien..

Dat scheelt sowieso natuurlijk wel dat er meer lucht stroomt. :Y

Nick (die van de relocators) heeft een directe test gedaan wbt regelaar temperatuur..:+

dwz; bij de originele locatie verbrandde die zn vinger, en op de nieuwe locatie kan ie gewoon zn hand er op leggen :Y
 
Iemand die mij kan helpen aan wat?

Opzoek naar koppelingsdeksel en topkuipje rechts! Zie foto:

full


Heb je wat liggen dan hoor ik het graag, moet in goede staat verkeren en zwart zijn.
 
Wanneer heb jij dat dan?

Kilometerstand?

Het vaakst in zn 2 rond 4500 touren dacht ik. Nu al tijdje niet meer gereden, dus ik zou het ff moeten checken. Maar een van de schakels in mn ketting zit wat vast, dus ik hoop dat het bokken weg is wanneer ik die vervang. Kilometerstand zo'n 34000.
 
ow, ja dan zal dat er wel mee te doen hebben..

Bij 36000 staat de voorvork op t onderhoudsschema. Als ik jou was zou ik dan de olie (laten) vervangen. :Y

Vette kans dat het eerder niet gedaan is trouwens. :X


edit: of meteen met de kettingset als je dat binnenkort gaat doen!
 
Laatst bewerkt:
ow, ja dan zal dat er wel mee te doen hebben..

Bij 36000 staat de voorvork op t onderhoudsschema. Als ik jou was zou ik dan de olie (laten) vervangen. :Y

Vette kans dat het eerder niet gedaan is trouwens. :X


edit: of meteen met de kettingset als je dat binnenkort gaat doen!

Olie deden ze elk jaar voordat de motor de winterstalling in ging.
 
Net voor de tweede keer gereden na de vakantie. Reed een klein stukje en bij ieder stoplicht of rotonde sloeg de motor af toen ik af remde. Dit is wel 10 keer gebeurt. Morgen maar weer naar de garage. Heel vaag dit.
Royalclub, geldt je aanbod nog :P
 
Laatst bewerkt:
Voor een nieuwe regelaar en accu zeker, alleen ff op voorhand aangeven.. Heb t niet kant en klaar liggen :+

Wel vaag dat ie zo doet.. staat het stationair toerental niet gewoon te laag..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan