Het Suzuki GSX-R600 topic deel 30!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, je staat er in!

Wederom weer even aan het snoeien geweest in de userlijst, en weer wat formatteringsfoutjes eruit gehaald :+
 
Afgelopen zaterdag mn motor opgehaald bij de garage/shop.
't Ding heeft daar een dikke maand gestaan (onder garantie) en ze hebben het één en ander aan versleuteld.

- Probleem: Na +/- uur a anderhalf uur reageert ie niet lekker meer op het gas. Gaat bokken. Vooral in de 1e en 2e versnelling. Afremmen op de motor zelf wordt bokkerig. Terwijl ie nog genoeg toeren over zou hebben. Als ie koud is reageert en loopt ie perfect. Netjes gedoseerd en soepel gas geven etc etc. Echter na een uur a anderhalf uur is dat over. Laat je em afkoelen dan reageert ie weer zoals het moet. -

Wat heeft de monteur gedaan?
- Accu vervangen (deze gaf een te hoge spanning)
- Secundaire gaskleppen gekalibreerd
- Uitlaatklep vervangen (deze waren compleet van pad af, aldus de monteur)
- F1 storing verholpen. (fuel management (o.i.d.) gereset)
- Spanningsregelaar en dynamo schijnen volgens hem goed te zijn.

Ja allemaal mooi maar het probleem is er nog steeds. Op de snelweg merk je er niets van. Zodra je meer gas geven tijdens het bokken verdwijnt het weer. Maar ja, dat is niet de oplossing natuurlijk.

Ik ga em zaterdag weer terug brengen. (heb immers garantie tot november)
Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Waarom telkens na een uur dat ie problemen geeft. Zou die SR gaar zijn? Want hij had ook eerst moeite met starten als ie warm was. Maar nu met een nieuwe accu heeft ie daar geen last meer van.

't Betreft een GSXR K7 met 38000km op de teller.
Overigens; Ik hoorde van de monteur dat de vorige eigenaar in het verleden de motor terug had laten tunen i.v.m. beperkt rijbewijs. Daarna is ie weer naar zn vol vermogen gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat bokken deed ie bij mij ook vlak voor mn spanningsregelaar doei zei en de accu frituurde. Verder kan ik je effe niet helpen :P
 
Dat bokken deed ie bij mij ook vlak voor mn spanningsregelaar doei zei en de accu frituurde. Verder kan ik je effe niet helpen :P

Wordt bij jou jouw dynamo ook zo bizar warm?
Zeg maar zo warm dat je het door een serieuze (dikke) motorlaars heen voelt?

Die monteur zegt dat 't normaal is...
 
Ik weet niet hoe jouw motor in elkaar steekt en hoe jij op de motor zit, maar mijn dynamo kom je niet bij in de buurt.. :P

En dat ie pis en pis heet wordt is toch niet zo vreemd, ding staat op een haar van je vliegwiel af die vast zit aan je krukas.
 
Ik weet niet hoe jouw motor in elkaar steekt en hoe jij op de motor zit, maar mijn dynamo kom je niet bij in de buurt.. :P

En dat ie pis en pis heet wordt is toch niet zo vreemd, ding staat op een haar van je vliegwiel af die vast zit aan je krukas.


Haha verdomd! Je hebt gelijk.
Maar nu is de vraag wat dan WEL zo extreem heet wordt.
Daar in de buurt van mn laars.
 
Als ik morgen tijd heb zal ik eens een ritje maken en ongeveer de plek aan proberen te wijzen waar ie zo warm wordt.
 
wordt toch niet zo warm dat je dat door je laars heen voelt?

T wordt wel rond de 100 graden (koelwater dan). Als je daar tegenaan zit, zal je dat best wel door je laars heen voelen.

Maar dat is eigenlijk het enige warme deel waar je met "normaal" zitten bij komt. Je voet hoort bij je voortandwiel uit te komen ongeveer.
 
Ik zit volgens mij gewoon daar met mn laars tegen 't frame aan.
Ik vertrouw 't niet echt. Ik zal morgen even goed kijken waar ie warm wordt.
 
Hoe kom je er dan ooit bij dat t je dynamo was die zo warm werd? :p
 
Hoe kom je er dan ooit bij dat t je dynamo was die zo warm werd? :p

Dat wordt ie ook. :P
Maar ik zit dingen door elkaar te halen.

Ik ga morgen even uitzoeken waar ie zo heet wordt.
Want jullie hebben nergens last van begrijp ik?
 
Goedemorgen heren,

Het viel mij gisteren op toen ik de ketting aan het smeren was dat bij beide knipperlichten van mijn gsx-r 600 k7 er afstand zit tussen de knipperlichten en de achterkappen (niet groot maar toch een heel klein beetje ruimte)

hebben jullie gixxers dit ook?
 
Maak eens een foto dan, want, niet groot maar toch een beetje is een beetje lastige omschrijving.. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan