Het Suzuki GSX-R600 topic deel 30!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de motor start en gas geeft dan moet het voltage van c.a 12V naar hoger 14.5V gaan .Doet hij dit dan is de dynamo goed.Alles daarboven moet de spanningregelaar opvangen anders loopt je elektra schade op. Volgens mij niet je dynamo ?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is dus het mooie, elke keer als ik stilsta met de motor laad de anwb het wat bij om te kijken wat er gebeurd, de vorige keer deed dhr dat dus ook en startte de motor en de voltage van de accu liep langzaam naar beneden. Nou dat moet toch wel de dynamo zijn toch :P?
Twee dagen later staat hij/zij bij de lokale motorgarage en laad de motor bij en laat hem gewoon eens een tijdje stationair lopen plus wat gassen om te kijken wat er gebeurd, alles prima! Dus stationair 12v en hoge toeren 14.5 (ongeveer)
Duuuus :+
 
Ow trouwens een tijdje geleden de regelaar laten vervangen, toen viel de suzuki weer uit, accu spanningsregelaar en dynamo doorgemeten(draaiend en los van elkaar) en voor de zekerheid een andere accu erin laten zetten..
 
Ik weet dat jij veel uitval shit gehad hebt met je GSXR 600.Ken meer gevallen waar men net als jij alles vervangen had en het niet geholpen heeft.Wil je niet bang maken hoor haha.

Ik ben ook niet weg van al die alarmen op motors.Heb de mijne pas eraf laten halen.Hij haperde 1 x........weg ermee.
 
Ik heb er verder ook geen aftermark spullen op zitten. En ik word aan het einde van het jaar vader dus ik ga zeker niet alles vervangen aan de motor, dan zou ik het eerder verkopen helaas '(
 
Zijn er hier mensen met een Gixxer die na de terugroep actie met de andere rempomp nog steeds last hebben van een remdruk die afneemt als de motor even stil staat (paar weken).

Ik heb dit het afgelopen jaar al 3 maal gehad, en laatst bij hoegee laten ontluchten zodat hun ook konden zien wat het euvel was.
Er werd verteld dat het nu goed moet zijn maar ik heb er een hard hoofd in ...
Ik weet immers best hoe een rem ontlucht moet worden.


Of ben ik nu weer de enig met een mysterieus probleem :P ?

gr mark

* Om even terug te komen op dit probleem! *

Ik ben naar hoegee geweest met die probleem.
Werd keurig ontlucht zonder extra kosten zoals hierboven.

Zoals ik al vermoede zou het toch weer slecht worden die remdruk.
En na 3 weken al slecht.

Vervolgens is hij Hoegee de rempomp vervangen voor een ander exemplaar!
Zonder enige kosten, dus gewoon een hele goede service van hun!!

Ik heb dus de modificatie gehad, en de nieuwe rempomp was ook niet goed.
De gene die nu gemonteerd zit tot op heden nog goed! :]
 
AxVZoI.jpg


Hallo, ben nieuw in het 600 topic.
Ik heb onlangs mijn 750 srad ingeruild voor deze mooie k7 600.

Ik heb nu alleen een opvallend iets.
ik heb het idee dat hij een beetje te arm staat.
Bij het gas helemaal opendraaien houd hij iets in en als ik hem wat terug draai gaat hij wel lekker door.
Ook vind ik dat de temperatuur snel oploopt, kan ook het warme wer zijn maar toch.

Nou zit er een BMC luchtfilter aan te komen en zou het hierdoor nog erger kunnen worden of zal de ecu dan juist wat bijstellen?

En is dit anders alleen met een pc of iets dergelijks op te lossen of kan het ook zonder?

Alvats bedankt.
 
[afbeelding]

Hallo, ben nieuw in het 600 topic.
Ik heb onlangs mijn 750 srad ingeruild voor deze mooie k7 600.

Ik heb nu alleen een opvallend iets.
ik heb het idee dat hij een beetje te arm staat.
Bij het gas helemaal opendraaien houd hij iets in en als ik hem wat terug draai gaat hij wel lekker door.
Ook vind ik dat de temperatuur snel oploopt, kan ook het warme wer zijn maar toch.
Ik heb zelf ook nog een SRAD750 en ook een GSXR 750 K4 waarbij je de SRAD zelden tegen de 100gr aan krijgt.Het is normaal dat de nieuwere GSXR sneller warmer worden!!
Nou zit er een BMC luchtfilter aan te komen en zou het hierdoor nog erger kunnen worden of zal de ecu dan juist wat bijstellen?

En is dit anders alleen met een pc of iets dergelijks op te lossen of kan het ook zonder?

Alvats bedankt.

Kan ook zonder maar minder nauwkeurig en enkel maar in het laag-midden-hoog gebied.Dan is 150 euro afstellen teveel geld als je een powercommander koopt (c.a 350) bij de juiste verkoper dan zit er een of meer dyno runs bij in.

PowerPoint Tiel Dynojet Powercommander Motor tuning
 
Ligt eraan wat je zelf wil en wat je budget is. Ik denk dat jij niet bepalen kan wat "teveel geld" is voor een ander.

150 euro blijft 200 euro minder dan 350 en voor straatgebruik heb jij de fijnere afstelling die een powercommander je bied niet persee nodig. Hoegee is 1 van de weinige die een Suzuki op de originele ECU af kan stellen en ondanks dat het wat grover is (per 500 rpm, hoe gevoelig een powercommander af te stellen is weet ik niet uit m'n hoofd), is via je originele ECU afstellen meer dan voldoende voor "gewoon" straatgebruik. Dus: Mocht je 200 euro meer te besteden hebben, lekker een powercommandertje erop knallen, mocht je die 200 euro niet hebben liggen/liever ergens anders aan besteden is afstellen op je originele ECU meer dan voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allemaal!
Net een klein weekje terug van 5 dagen Zwarte Woud in Zuid-Duitsland.
Prachtige dagen gehad, alleen nu is tijdens de motorvakantie 1 van m'n remschijven voor kromgetrokken (geen idee welke van de 2 of miss zelfs allebei).. Nu last van een trillend stuur bij remmen op hoge snelheden.
Geen idee hoe het gebeurt kan zijn, heb geen schijfremslot gebruikt oid. M'n enige aanknooppunt hoe het gebeurt kan zijn is dat ik m'n remblokken vervangen heb ongeveer 1.5 week voor de vakantie, echter heb ik deze helemaal netjes ingeremd dus ik snap er helemaal niks van.
Lang verhaal kort, wie weet waar ik goede andere remschijven kan kopen welke passen op model K8-K9-L0?
 
Ligt eraan wat je zelf wil en wat je budget is. Ik denk dat jij niet bepalen kan wat "teveel geld" is voor een ander.

Dat klopt dat kan ik ook helemaal niet ..........

Wat ik gewoon wilde delen is mijn ervaringen via de ECU en of PC3 of 5 en de kosten en wat de uiteindelijke opbrengsten zullen zijn.

Natuurlijk zijn/zullen de moderne ECU veel beter af te stellen zijn als de oudere.Persoonlijk is mijn ervaring met een PC3-5 veel beter als rechtstreeks af te stellen op de ECU.

En natuurlijk zijn de uitgave honderden euro's hoger maar bij verkoop van je motor haal je de PC3-5 eruit en die verkoop je easy (150-175 euro) weer door.

En bij die PC3-5 aanschaf is een dyno run met afstelling gratis of misschien dat men er tegenwoordig 45 euro ervoor vraagt?



150 euro blijft 200 euro minder dan 350 en voor straatgebruik heb jij de fijnere afstelling die een powercommander je bied niet persee nodig. Hoegee is 1 van de weinige die een Suzuki op de originele ECU af kan stellen en ondanks dat het wat grover is (per 500 rpm, hoe gevoelig een powercommander af te stellen is weet ik niet uit m'n hoofd), is via je originele ECU afstellen meer dan voldoende voor "gewoon" straatgebruik. Dus: Mocht je 200 euro meer te besteden hebben, lekker een powercommandertje erop knallen, mocht je die 200 euro niet hebben liggen/liever ergens anders aan besteden is afstellen op je originele ECU meer dan voldoende.
 
Als ik de motor heel langzaam laat uitrollen en ik trek m'n remhendel zachtjes in (en hou 'm vast op 1 punt) dan voel ik de blokjes de schijf raken en weer los komen telkens repeterend

bok de voorkant eens op, en haal eens 1 klauw los, geef dan een slinger aan het wiel, weet je snel genoeg welke kant t is.
 
Tja het blijft afwegen. Zo'n pc heeft wel zn voordelen, je koppelt hem bv zo weer los.
Tis alleen wel een prijzige bedoeling. Er staat er bv 1tje op mp voor €250,- maar dan moet je voor het afstellen ook nog snel €100 / €150 betalen. Maar aan de andere kant ecu remappen blijft ook kosten bij verandering en terug naar standaard is met een pc gratis.... hmmmmm moet er nog een ei over leggen denk ik.
 
Tja het blijft afwegen. Zo'n pc heeft wel zn voordelen, je koppelt hem bv zo weer los.
Tis alleen wel een prijzige bedoeling. Er staat er bv 1tje op mp voor €250,- maar dan moet je voor het afstellen ook nog snel €100 / €150 betalen. Maar aan de andere kant ecu remappen blijft ook kosten bij verandering en terug naar standaard is met een pc gratis.... hmmmmm moet er nog een ei over leggen denk ik.

Hier op MF is er ook ergens een topic over.

Dat ECU remappen daar schrok ik van wat dat wel niet koste? Het is wel de beste manier om je motor te optimaliseren.

Zelf heb ik altijd zoiets van het moet betaalbaar en ook leuk blijven.En ook iets opleveren.

  1. Remappen kost zo rond de 300-350 euro.Dat bedrag ben je altijd kwijt
  2. ECU met de yoshibox Hoegee c.a 100-150 euro.Dat bedrag ben je altijd kwijt
  3. PC5 kopen kost je 350-400 die je later weer kunt verkopen (175-225) en je kan altijd weer rijden op de originele mapping.Een bedrag krijg je gedeeltelijk weer terug
 
Laatst bewerkt:
Heren (en dames?) hier ook eens een balletje opgooien...

Ik had van een aantal luitjes begrepen dat ook het 600 topic niet bijster druk was (net als het SRAD topic) en wil dus als ik het volgende 750 topic open er een gezamenlijk topic van maken. In principe is alles toch gelijk op een paar cc na.

Wat vinden jullie?
Groter is gezelliger of alles apart blijven doen.

Voor:
Lango
Spiree

Tegen:
?
 
Laatst bewerkt:
Heren (en dames?) hier ook eens een balletje opgooien...

Ik had van een aantal luitjes begrepen dat ook het 600 topic niet bijster druk was (net als het SRAD topic) en wil dus als ik het volgende 750 topic open er een gezamenlijk topic van maken. In principe is alles toch gelijk op een paar cc na.

Wat vinden jullie?
Groter is gezelliger of alles apart blijven doen.

:Y Het meeste is toch hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan