Veren zijn ook gedaan, achter was hij al goed dus alleen voor is er wat bijgedraaid. Sturen ging erg lekker, heb alleen weinig bochies gedaan omdat we meteen doormoesten richting flevoland, dus voornamelijk a12/a27 gereden. Van de week maar even paar bochies pakken als school t toelaat.
Er moet nog genoeg gedaan worden aan mijn motor. Nadat ie op de bank was geweest, zei die meneer dat hij best wel traag reageerd. Dus toen vroeg ie of de moto lang had stilgestaan, nou sinds ik m heb niet dus.
Waarschijnlijk iets mis met carburateurs. Ik moest 1 of ander goedje kopen en dat ergens in doen. (beetje vaag, maar misschien weten jullie wat ie bedoelde? namelijk alweer vergeten wat ie zei)
Owja, voor de liefhebberts:
(let op de vlammen)
weer naar de verkeerde zender zitten kijken
Laatste ronden had hij het niet meezitten ,als zelfs Hayden voorbij komt zetten
Maar Hopkins was wel lekker bezig ,alleen jammer van die fout wat em heel wat plaatsen koste
Maar ehh Boy ,andere vering misschien een optie
Nee, klopt. Maargoed, 113 pk op achterwiel wel grote afwijking dan de opgegeven pk van 134. Is deze afwijking normaal?
134 Pk zullen ze je krukas PK's mee bedoelen
(Krukas PK's - 10% = achterwiel PK's)
134 - 13,4 =120,6 achterwiel PK's
113 achterwiel PK's dan wel wat magertjes
Dat dacht ik dus ook. Man van de bank zei dat ik ook wel beetje enthousiast was met opwarmen van de motor. Stond bij de vorige motor te kijken, en toen ik weer trugliep stond de temperatuur op 98 graden
Weet jij misschien hoe dat goedje heet waar ik het een paar post hiervoor over had? Als je het gebruikt dan worden je carburateurs schoon van ofzoiets.
En wat zijn kleine modificaties die al tot een vermogenwinst kunnen leiden?
Ik weet wel spul je bedoelt ,maar sla me dood hoe et heet
Meeste reguliere motorzaken hebben het wel staan
De gemiddelde Motoport zeker
Ja en de oorzaak van het verlies
Jappaners zijn zoiezo te optimische over de vermogen afgifte van hun motoren ,dat even voor op
Maar oorzaken voor een mindere testrun kan bv al zijn een te slappe ketting (te veel verlies op de ketting ,meer als die 10% dus)
Vervuiling van je blok is ook een goeie oorzaak
Gooi er als je die carb reiniger heb inplaats van euro95 er euro98 (het oude super) in
Euro98 verbrand schoner dan Euro95
Heb je misschien de uitdraaien van de testrun
Kan je die hier eens posten
Ik ben zelf geen echte kenner maar er lopen hier vast wel mensen rond die de uitdraai goed kunnen interpeteren en er "fouten of makementen" uit kunnen halen
Trouwens ,ALTIJD de eerst 15 tot 20 kilometer rustig aan doen met je motor
Ze moet rustig op temeratuur komen (het is net een vrouw he,moet je ook netjes behandelen )
Dus bij starten een minuut of 2 tot 3 gewoon stationaar laten warm draaien en dan rustig gaan rijden ,niet boven de 5000 rpm bij voorkeur
6000 is natuurlijk op zich niet erg maar het is dus niet de bedoeling dat je met een koud blok meteen 14000 rpm gaat draaien
Vinden ze niet zo prettig
Je temperatuur meter geeft bv je koelvloeistof temperatuur aan ,niet je olietemp
Als je koelvloeistof temp op bv 78 graden staat is je olie misschien nog maar 60 graden
Een goede manier om er zeker van te zijn dat ze op temp is een tijdje (minuut of 5 bv) 81-82 graden aan houden ,of totdat de temp niet meer op loopt )die 5 minuten 81-82 graden heeft mijn persoonlijke voorkeur maar dat is ieder aan z´n eigen)
Dan kan je er wel van uitgaan dat de olie en het blok warm is
ik zou zelf nog niet dingen gaan vervangen nou
Eerst de oorzaak van het vermogenverlies vinden en dan pas dingen gaan veranderen
Maar een voorbeeld om je vermogen te verbeter is :
open demper of full system
openlucht filter
Power Commander of Rapidbike er tussen
Met dit soort modificaties is het wel verstandig em direct erop te laten afstellen
Maar ga eerst kijken wat de oorzaak is van het vermogen verlies ,lijkt mij het verstandigst
Yoshimura TRS open demper ,K & N open lucht filter en een Power Commander III USB ertussen + laten afstellen bij Tovami in Goes (custom map voor de PW III)
Ik heb nou volgens hun testbank 136,7 PK op het achterwiel en standaard word 127 PK opgegeven
Wel ietsje vooruit gegaan
Hoeveel km heeft die SRAD van jou gedraait trouwens
@ BBBrian: Ik lees net je posts hierboven. Jij hebt 't steeds over je carburateurs... Maar die heb jij toch helemaal niet op je motor zitten!? Als jou SRAD van 1999 is heeft ie al injectie (vanaf 1998 namelijk). Dus dan moet je ff langs een motorzaak en dan injectiereiniger halen. Géén carburateursreinigingsmiddel (wat een woord...)
De eerse injecties zijn nog met zo een hendeltje.Is niet echt een choke, zet gewoon het gas hendel ietsje verder.
Vanaf 2003 is dat hendeltje weg.
Dat dacht ik dus ook. Man van de bank zei dat ik ook wel beetje enthousiast was met opwarmen van de motor. Stond bij de vorige motor te kijken, en toen ik weer trugliep stond de temperatuur op 98 graden
Weet jij misschien hoe dat goedje heet waar ik het een paar post hiervoor over had? Als je het gebruikt dan worden je carburateurs schoon van ofzoiets.
En wat zijn kleine modificaties die al tot een vermogenwinst kunnen leiden?
BBBrian : Je mist een 5pk op het achterwiel ongeveer. (kan run niet vinden)
- Achterband te slap
- Ketting versleten ( te zien op de run als dat zo is)
- Nokkenasketting waar beetje rek op zit (ivm aan/uit effect gebeurd dat sneller)
- Te arm of te rijk staan (andere uitlaat ? ander filter ? afgesteld ?
- Vuil in injectie
Kan zoveel zijn dat de zoektocht vrij lastig is. Bij begin beginnen als je het wil oplossen
Ook voor jou geld als a/f is gemeten en de PAIR slang is niet afgeknepen krijg je ongeldige a/f waarden
En je hebt wel injectiehendeltje is tot 2000 gebruikt zo'n beetje, daarna is het automatisch geworden.
Forte?
Forte?
green fear : als je geen powercommander hebt of niet afgesteld met yoshi dan hebben ze tijdens de run waarschijjnlijk het PAIR systeem niet dicht geknepen wat betekend dat de air/fuel meting niet klopt en hij dus waarschijnlijk alsnog veelste arm loopt.
ok, fijn is dat dan! hij had er zo'n stang in de demper gehangen, en toen verschillende toerentallen gedraaid, en even volgas. volgens hem stond hij overal goed, alleen op volgas, ietsje te rijk. hij dacht dat het geen nut had om er een pc tussen te hangen. alleen mijn verbruik ligt als ik redelijk normaal rijd op ongeveer 180 km als mijn reserve lampje aan springt, is dit normaal
Het Pulsed Air-systeem (PAIR) van Suzuki injecteert frisse lucht uit de airbox in de uitlaatkanalen, waardoor onverbrande koolwaterstoffen alsnog verbranden en de uitstoot van koolmonoxide gereduceerd wordt. Het PAIR-systeem wordt geregeld door het motormanagementsysteem op basis van het motortoerental en de gasklepstand.
Yups. Scheelt veel.
iemand zei dat je 98 moest gaan tanken maar dat is vrij onzinnig tenzij je ontsteking gaat aanpassen en dergelijke