Het suzuki SV650Naked topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK bedankt voor de reacties.
Ik ga die Strada maar eens proberen. Die BT020 viel me toch wel tegen, eigenlijk alleen in de regen maar heb nog weinig vergelijkingsmateriaal.

Ketting is ondertussen vervangen, ik smeerde hem in ieder geval elke 500km en na een rit in de regen. Misschien heb ik hem wel steeds iets te strak gespannen.
Ik heb trouwnes het voortandwiel niet losgekregen. Na pogingen met alleen wat ballast (moeder+buurman) achterop toch maar een blok hout op mijn achterbrug gelegd en wat meer geweld gebruikt. Wel verlengstuk van mijn dop (gedore 1/2") gebroken maar tandwiel wou niet los. :( (en ja, ik heb het borgplaatje rechtgetikt en flink met WD40 gespoten). Tandwiel zag er nog goed uit dus heb hem uiteindelijk maar laten zitten.
Ketting ertussen frommelen was ook niet al te makkelijk maar dat lukte uiteindelijk wel. Achterbrugas wel losgemaakt (hebben jullie hier ook zelf een tooltje voor gemaakt?) maar achterveer en uitlaat laten zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me sinds zaterdag ook trotse eigenaar van een naakte sv650 noemen! na mijn xt500 uit '79 was ik toe aan een motor met wat meer pit, betrouwbaarheid en betere weg-rijeigenschappen. Doordat ik gewend was met een lichte motor met relatief veel koppel (bij lage toeren :9 ) viel mijn keuze snel genoeg op een v-twin (en voor het soundje natuurlijk!).
Check hier mijn nieuwe aanwinst:
1svzilver.jpg


Gisteren tussen de buien door wat gecrossed, wat rijdt zijn sv toch heerlijk. Trekkracht op afroep en toeren maken wil ie ook best wel, Subbliem! *O*

Nog ff een piccie van mijn vorige brommer:
XT500_21-04-06.jpg


Apparte topic gestart: M'n nieuwe fiets...
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
is er hier iemand die 2 uitlaatdempers omder zn bike heeft? Zo ja, zou ik daar een piccie van mogen zien? Word het geluid er ook anders van als je er 2 i.p.v. 1 onder hebt? Als ik de mijne heb wil ik er namelijk 2 uitlaten onder zetten :9~
 
Nee, ik heb (nog geen) dubbele demper maar zit er wel over te denken. Vooral voor de 'looks' en het geluid. Heb begrepen dat je vaak eerder vermogensverlies ipv winst hebt.
Ik ben nog steeds op zoek naar geluidsfragmenten maar heb tot nu toe alleen een laser fragment, kan je ik je mailen als je wil. Zit zelf te denken aan een Leo uitlaat.

Je kunt Zoekzoekie (hier ergens op het forum) eens vragen, die had een dubbele ixil onder z'n sv. Probeer ook het oude sv gebruikerstopic en nieuwe sv topic eens.
Ook is deze gozer op zoek naar een geluid, misschien heb je er wat aan.
 
Na wat wikken en wegen tussen verschillende modellen, namelijk GSX750, Bandit650, SV650, Kawa Z750 heb ik gekozen voor de SV.
Waarom? (Mss helpt dit nog toekomstige SV'ers)
Eerst en vooral na testritten gedaan te hebben met 2 2-cilinders (Ducati monster & CB500F van rijschool) en 2 4-cilinders (Bandit 650 & CBR600) wist ik dat ik een 2-cilinder wou, voor mij werd het bij een 4-cilinder pas plezierig >8000 RPM en in 2e rij je dan al snel >100 beetje doortrekken 150 dus dat vond ik maar niets voor mij. De 2-cilinder, vanaf dat je op het gas gaat rukt ie je vooruit ook bijlage snelheid en toeren door het hoge koppel onderin.

Dan heb je verschillende 2-cilinders maar kwa looks en prijs/kwaliteit sprong de SV er voor mij toch ver bovenuit. Na even zoeken heb ik dan toch een koopje kunnen doen. Ik heb er nog geen foto van getrokken dus kan ik hem ook niet laten zien. Het is een gele van 2001 met +- 13000 km, 1e eigenaar en ziet er als nieuw uit.

Dit is mijn 1e moto en hoop dat ik er veel plezier aan zal beleven :] ! Als ik mijn plak heb zal ik me ook even aanmelden in het Belgentopic hier.

Groetjes van een toekomstig SV rijder in de wolken *D
 
Na vele maanden op dit forum te hebben gekeken, heb ik ook eindelijk mijn Suzuki Sv650N, tis een blauwe uit 1999, ben er echt superblij mee aangezien het moeilijk was om aan een N versie te komen, daarwaar de S versie mij te ver naar voren zat. Ik heb ook gekeken naar een bandit, en hornet, maar die gaven mij niet het gevoel dat de SV wel deed. gegroet.....
 
2 vragen:
  • Als ik een andere demper wil monteren op mijn SV'tje, moet ik dan mijn orginele er af zagen? Of kan je dat middelste stuk voor "aftermarket dempers los kopen?
  • Heeft er al eens iemand zelf een spatbord gemaakt (uit polyester ofzo?) hiermee bedoel ik eigenlijk een soort undertail met voorziening voor batterij enzo. Dit omdat ik mijn spatbord er niet af wil zagen en met een undertail kan je de batterij niet vast zetten.

Dit zijn misschien rare vragen, maar ik zou graag mijn orginele stukken behouden daarom vind ik het zonde om in mijn uitlaat of spatbord te gaan zagen.
 
omdat mijn vriendin liever op een intruder wil rijden
gaat de sv 650 naked de deur uit
bouwjaar is 2002
kleur zwart
betreft een 25 kw fiets op kenteken
1600 km gelopen boekjes aanwezig
foto s kan ik je mailen
 
2 vragen:
  • Als ik een andere demper wil monteren op mijn SV'tje, moet ik dan mijn orginele er af zagen? Of kan je dat middelste stuk voor "aftermarket dempers los kopen?


Dit zijn misschien rare vragen, maar ik zou graag mijn orginele stukken behouden


Hangt van het merk uitlaat af, bij sommige (Bijv. IXIL, GIANNELLI) moet je zagen (maar meestal wordt er dan een "mof" bijgeleverd zodat je het oude deel altijd weer terug erop kan zetten.
Bij andere (bijv. BSM, SPARK) zijn de linkpijpen gewoon wat langer zodat er niet gezaagd hoeft te worden.
Weer anderen verkopen alleen complete systemen zodat alles, van voor naar achter, nieuw erop gaat (Bijv. AKRAPOVIC)
 
Ik heb een vraagje..
Ik heb besloten om diablo bandjes onder mn sv te gaan leggen, heeft iemand hier al ervaring mee?!
Zo ja, bevallen ze of is het helemaal niks?!
 
Ja, goed spul! Toen ik van de standaard Dunflops naar de Pirelli's ging, wist ik niet wat ik meemaakte. Stuurt lekker licht in, geeft veel grip op droog en in de regen. En ze gaan nog redelijk lang mee ook, zeker als je regelmatig de spanning controleert.

Ga nu de Michelin Pilot Power eens proberen, maar als die niet bevallen stap ik gewoon terug naar de Diablo's. Nog geen eng moment mee gehad, ook niet op het circuit! :}
 
Allereerst: Hallo allemaal, ben nieuw hier.
Ik ben van plan om binnenkort (dus na het halen van mijn rijbewijs) een SV te gaan kopen. Leo_Haps vroeg het al op pagina 11, maar ik heb nog geen duidelijk antwoord terug kunnen lezen: Is een S redelijk om te bouwen naar een N? Dan heb ik het alleen over het kuipje eraf, en een koplamp erop, de rest laten we maar even voor lief.

Ik hoop in ieder geval zo snel mogelijk op zo'n beestje te gaan zitten, kan niet wachten!
 
Allereerst: Hallo allemaal, ben nieuw hier.
Ik ben van plan om binnenkort (dus na het halen van mijn rijbewijs) een SV te gaan kopen. Leo_Haps vroeg het al op pagina 11, maar ik heb nog geen duidelijk antwoord terug kunnen lezen: Is een S redelijk om te bouwen naar een N? Dan heb ik het alleen over het kuipje eraf, en een koplamp erop, de rest laten we maar even voor lief.

Ik hoop in ieder geval zo snel mogelijk op zo'n beestje te gaan zitten, kan niet wachten!

Als je wat zoekt valt hier veel over te vinden, waarschijnlijk omdat je S'jes meer tegen komt en goedkoper zijn? Heb het ook eerst gedacht, maar beide zijn toch wel redelijk verschillend.

Het ombouwen is natuurlijk wat je zelf wil. Maar kuipje vervangen door licht, zo simpel is het niet!
Een kort beknopt lijstje, waarschijnlijk niet volledig maar dan heb je toch al een gedacht.

- kuipje vervangen door licht + alle bevestigingen
- tellers zijn anders + andere positie
- andere kroonplaat met stuur bovenop
- langere voorste remkabel (er was er nog 1 koppelingskabel ofzo)
- voorvork van S staat onder een andere hoek als een N dus ander stuurgedrag
- Versnellingsbak van S heeft langere lage versnellingen dus kwa optrekken ook een ander gevoel

Voila dat is waar ik op gestoten ben, ik heb uiteindelijk een N gekocht (paar posten hoger *D ) Als je dit allemaal optelt zal dit je een aardig EUROtje kosten! Hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je wil gaan.
 
Oke. Er zijn inderdaad wel aardig wat verschillen ( Ook staan de voetsteunen van de S 'sportiever'), daarom doelde ik ook alleen op het vervangen van het kuipje door een koplamp. Met de andere tellers zie ik zelf geen probleem, alleen zal er qua elektra aardig wat weg te werken zijn. het feit dat de N een stuur heeft t.o.v. clip-ons bij de S lijkt me ook geen punt, aangezien er ook S'en rondrijden met SBK sturen bijvoorbeeld.
Al met al lijkt het me niet eens onmogelijk, wel lastig.
Is er echt niemand die dit eens heeft geprobeerd of van plan was? Toch jammer.
Bedankt voor de reactie in ieder geval!
 
Ik ben niet vies van een beetje verbouwen aan een SV maar waarom koop je niet direct een N ipv een S compleet verbouwen en dan nog geen 'echte' N te hebben. Ik bedoel, zaken als balhoofdhoek, versnellingen, etc zijn niet 1, 2, 3 te wijzigen.

Als het puur is omdat er weinig N's 2e hands worden aangeboden dan weet ik nog wel een mooie te staan.

BTW ff een update van mijn SV na de laatste wijzigingen
SV42.JPG


Binnenkort nog even de bevestiging van de koplamp vervangen door carbon exemplaren *O*
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een N kopen word waarschijnlijk ook het meest voor de hand liggende, maar ik wilde gewoon even zien wat mijn opties waren.
Ongelofelijk vette SV heb je trouwens. Is die hugger origineel van Suzuki? Hij ziet er wat strakker uit ofzo...
 
Thnx 8-) Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik de stickers (SV650R) op de onderkuip laat zitten. Oorspronkelijke idee was om hem zoveel mogelijk blauw,zwart/carbon te maken en zo basic/minimalistisch mogelijk maar zo langzamer hand sluipen er wat stickertjes op. Hugger is inderdaad orgineel Suzuki. Is 2003 model misschien dat ze in de loop der jaren iets veranderd zijn, geen idee.
 
@-tazz- Mag ik vragen waar je die hugger gekocht hebt? Ik ga mn sv ook verbouwen, maar heb nog geen mooie hugger gevonden (op die van jou na dan) En wat heeft ie gekost?
Alvast bedankt
Maris
 
De hugger heb ik gewoon bij de Suzuki dealer gekocht, in mijn geval TT Motoren in Zwolle.
Prijs die ik op de suzuki site kan vinden is 229,- (zie onderstaande link) of een carbon versie voor 349.-.
Succes met verbouwen, ben benieuwd naar de foto's.

http://www.suzuki.nl/motoren?waxtrapp=kbdekDsHcPvMtIdBmB

Bedankt voor je reactie! Ik heb em nu nog helemaal standaard, maar in de loop van de tijd wil ik er aardig wat aan verbouwen :9~
Dit is em nu: *O*

sv55.jpg


sv33.jpg
 
Mooie SV, kun je inderdaad nog een hoop leuke dingen mee doen. 2003 model toch? Blijft mooi dat sportieve hoge(re) kontje. Gelukkig de enorme taartschep er al af dat scheelt al de helft ;) Als je nog ideeen nodig hebt voor je verbouwing, ik heb een lijst op m'n site staan met alle mods aan mijn SV.

http://members.home.nl/svpower/SV650/Modificaties.html

btw leuk wonen daar :)
 
Mooie SV, kun je inderdaad nog een hoop leuke dingen mee doen. 2003 model toch? Blijft mooi dat sportieve hoge(re) kontje. Gelukkig de enorme taartschep er al af dat scheelt al de helft ;) Als je nog ideeen nodig hebt voor je verbouwing, ik heb een lijst op m'n site staan met alle mods aan mijn SV.

http://members.home.nl/svpower/SV650/Modificaties.html

btw leuk wonen daar :)

Daar wonen mn schoonouders, wij mogen daar een paar keer per jaar op de beestjes passen als hun op vakantie zijn :P Kan niet wachten tot ze weer gaan.\
Ik heb ook al een lijst, er zitten al wel stalen remleidingen op aan de voorkant, en idd een kentekenplaathouder, maar die zal ik weer moeten verwijderen voor de keuring, tis een duitse motor namelijk. Er zit ook een SBK stuur op, maar die blijft er op zitten, kan niet zo lang rijden met clip-on's, heb een slechte rug ;( ik wil er ook ooit een tailguard op hebben en dan de kentekenplaat er zo ongeveer direct op zetten, zonder kenteken verlichting zeg maar. er zit nu een zwart stuur op, daar gaat ook iets anders voor op komen denk ik.
Dit ben ik nog van plan te veranderen/ op te zetten (voor degene die het intresseren):

Soloseat
Leovince Sportdemper
Handvaten (zitten nu verwarmde handvaten op)
Knipperlichten
Stuur
Bellypan
Stahlflex Remleiding Achter
Tailguard Standaard
Kentekenplaathouder
Frame Sliders
Stuurruit Donker Grijs
Hugger

Meer ideeën zijn welkom, en natuurlijk foto's van je (gepimpte) SV })
 
Laatst bewerkt:
Wat misschien ook wel goed staat, aangezien het een zilveren SV is, is een radiator en oilcooler cover. Radiator cover is te krijgen bij MDI, vergelijkbare oilcooler cover weet ik nog wel een adresje voor, kost geloof ik €30,-. Mocht je interesse hebben ..........

Moet de kentekenplaathouder eraf?? Waarom? Is een spatbord verplicht bij een keuring? |(
Ik heb wel gehoord dat je verplicht bent dat kleine reflectortje (incl e-keur) te monteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan