Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Nou we toch aan het discussiëren zijn over , mooi en minder mooi: dit is wat mij betreft het mooiste type RGV in Lucky Strike kleuren, die van 1990. Ik bedoel daarmee de vorm van het frame, zitje, kuip, voorvork, remmen en wielen. Hoe nieuwer de RGV, hoe minder ik haar vond worden. Die omgekeerde banaan waar ze Roberts op los lieten😩. Vreemd genoeg hoefde ik voor het maken van deze foto geen moeite te doen zoals in ‘88. Kreeg de tijd voordat de roldeur weer dichtging. Daarna nooit meer zo’n een kans gekregen. , Hoe nieuwer de tijd, hoe meer de paddock werd verdeeld in secties waar je een ander soort pas nodig had om binnen te komen. Iedereen sleutelde vanaf toen in een gesloten pitbox. Dat werkt natuurlijk ongestoord lekkerder, voor de techniekfan gaat de lol er wel vanaf. De laatste waar ik binnen mocht kijken was bij Dirk Raudies in 1996. Maar ja. We kenden elkaar al een paar jaar.
60A55ADD-10A6-4E1E-9696-BA26C1CB40FF.jpeg
 
Ja herkenbaar,in de tijd dat ik nog wedstrijden reed was het ouwe jongens krentenbrood,je mocht bijna overal wel binnenstappen om een praatje te maken
en s,avonds werd er gezellig bij elkaar de nodige sterke verhalen gedeeld,later ben ik een keer mee geweest met een vriend die 600cc reed,
nou dat was een heel andere sfeer,tentjes gingen gauw dicht want stel dat je de geheimen kon zien,en dit was gewoon op nationaal niveau,
ik dacht bij m,n eigen wat een circus ,die apen denken dat ze wat voorstellen en doen alsof ze fabrieksgeheimen moeten beschermen,
was er ook al heel snel uitgekeken,ben daarna ook nooit meer in het rennerskwartier geweest.
Wel bij de classic races,en daar vind je nog wel wat van die oude sfeer terug.
 
Ja herkenbaar,in de tijd dat ik nog wedstrijden reed was het ouwe jongens krentenbrood,je mocht bijna overal wel binnenstappen om een praatje te maken
en s,avonds werd er gezellig bij elkaar de nodige sterke verhalen gedeeld,later ben ik een keer mee geweest met een vriend die 600cc reed,
nou dat was een heel andere sfeer,tentjes gingen gauw dicht want stel dat je de geheimen kon zien,en dit was gewoon op nationaal niveau,
ik dacht bij m,n eigen wat een circus ,die apen denken dat ze wat voorstellen en doen alsof ze fabrieksgeheimen moeten beschermen,
was er ook al heel snel uitgekeken.
Voor mij geldt ongeveer hetzelfde. Jaren 80 sleutelden de fabrieksteams nog in een tent aan een vrachtwagen. Daar mocht je net wat geluk om de hoek kijken of zelfs fotograferen. Bij privérijders uit alle hoeken van de wereld was je altijd welkom. Toen veranderde het NK in negatieve zin. “Professioneel” noemen ze dat. Zelfs B-keus kwam met mega opleggers naar het circuit. In het SS600 wereldje wel een keer flink gelachen. Gerard vd Wal fopte zijn concurrentie door benzine te tanken uit een vat waar Elf op stond. Had hij thuis gewoon gevuld met handelsbenzine. Had je die gezichten moeten zien...
 
Laatst bewerkt:
Herkenbaar, begin jaren 90 hadden we paddock kaarten via een bevriend zijspan team. Best gezellig in de paddock en er was best veel te zien.
Gewoon ff pitbox stapje naar binnen als de deur openstond, soms gelijk wegegstuurd, soms lieten ze je ff kijken.
Bij de prive jongens nooit een probleem , zolang je maar niet in de weg liep en kon je ook gewoon een praatje aanknopen.
Bij de zijspannen was het ook gezellig, die hielpen elkaar gewoon aan onderdelen enz.
Een jaar of 5 geleden VIP kaartjes en konden we een half uurtje de paddock in; wat een dooie boel.

Nationaal begin jaren 80 kwam bijna iedereen met een aanhangertje, oude bus, caravan. Mooie tijd :t
 
In mijn tijd kwamen ze met een ouwe caravan waar vaak ook nog de motoren in stonden,al hadden sommige jongens ook
grote vrachtwagens,zoals bv Mile Pajic.
 
Ja, sommigen hadden al een vrachtwagen. Herinner me nog de struise jongedame 🤔 Gerrie die ook met een aardige oplegger kwam om de vf750 honda in te vervoeren. Ook een verbouwde stadsbus kwam je wel tegen.
 
Ja het is allemaal niet meer wat het geweest is. En idd die RGV500 hierboven is gewoon nog steeds een van de mooiste 500cc / Motogp machines ooit. Het verschil in sfeer tussen een moderne en een klassieke race is echt groot. BSB is nog wel enigszins leuk om in de paddock te lopen. Als je het geluk hebt om in 2014 na de kampioensrace van vdM te horen te krijgen: " Loop de pitbox maar in", dan is het ook nog heel leuk. Maar voor de rest is het tegenwoordig allemaal erg klinisch. Rossi daarom ook nog nooit ontmoet, zou niet eens willen wachten op een handtekening, wachtend tussen honderden fans. Wacht nog wel 10 jaar tot hij een keer bij de Bikers' Classics verschijnt en door iedereen vergeten is.
 
Ja het is allemaal niet meer wat het geweest is. En idd die RGV500 hierboven is gewoon nog steeds een van de mooiste 500cc / Motogp machines ooit. Het verschil in sfeer tussen een moderne en een klassieke race is echt groot. BSB is nog wel enigszins leuk om in de paddock te lopen. Als je het geluk hebt om in 2014 na de kampioensrace van vdM te horen te krijgen: " Loop de pitbox maar in", dan is het ook nog heel leuk. Maar voor de rest is het tegenwoordig allemaal erg klinisch. Rossi daarom ook nog nooit ontmoet, zou niet eens willen wachten op een handtekening, wachtend tussen honderden fans. Wacht nog wel 10 jaar tot hij een keer bij de Bikers' Classics verschijnt en door iedereen vergeten is.

Graziano is toch al bij de bikers classics geweest :+
 
Ja het is allemaal niet meer wat het geweest is. En idd die RGV500 hierboven is gewoon nog steeds een van de mooiste 500cc / Motogp machines ooit. Het verschil in sfeer tussen een moderne en een klassieke race is echt groot. BSB is nog wel enigszins leuk om in de paddock te lopen. Als je het geluk hebt om in 2014 na de kampioensrace van vdM te horen te krijgen: " Loop de pitbox maar in", dan is het ook nog heel leuk. Maar voor de rest is het tegenwoordig allemaal erg klinisch. Rossi daarom ook nog nooit ontmoet, zou niet eens willen wachten op een handtekening, wachtend tussen honderden fans. Wacht nog wel 10 jaar tot hij een keer bij de Bikers' Classics verschijnt en door iedereen vergeten is.
Rossi zal je dankbaar zijn,hij vind die handtekeningen jager helemaal niks.
 
Rossi zal je dankbaar zijn,hij vind die handtekeningen jager helemaal niks.

Snap ik wel. Ik normaal gesproken ook niet. Heb alleen handtekeningen van Kevin en van Michael van der Mark. Die van Rins heb ik 2 jaar geleden niet eens aangenomen :$
 
Snap ik wel. Ik normaal gesproken ook niet. Heb alleen handtekeningen van Kevin en van Michael van der Mark. Die van Rins heb ik 2 jaar geleden niet eens aangenomen :$
Haha,nee loser van jou wil ik geen handtekening_O-
 
Haha,nee loser van jou wil ik geen handtekening_O-

_O-_O-_O-:$

En achteraf dacht ik, waarom neem je die niet voor een ander mee. Maar was gewoon gefocust op die felbegeerde handtekening op mijn RGV tank en voor de rest boeide het me ff niet.
 
Ja, was best sneu voor Rins. Iedereen kwam voor Kevin :}

Heb een heel kort praatje met hem gehad en dat ik genoten had van zijn geweldige TT, dat kon ie wel waarderen.....
Nooit met Kevin zelf gesproken. Wel tegenover hem gezeten met een groepje nederlanders in het TT restaurant toen hij aan het praten was met Frank Houtstra, een nationale coureur in de standaardklasse. Hij was dus al in gesprek. Kort daarna wij druk met een dronken persoon die binnen kwam en die moest worden weggewerkt.
Later, in 1994, met een vriend van mij die totaal niks om motorsport geeft maar wel gek is op hightech door de paddock geslenterd. Op een gegeven moment staat hij op een rustig moment naast Kevin en vaagt hem waarom er steeds zoveel mensen om hem heen staan. Jaja, toen schoot die Texaan wel even in de lach en ging uitleggen dat hij het jaar daarvoor wereldkampioen is geworden.
 
Nooit met Kevin zelf gesproken. Wel tegenover hem gezeten met een groepje nederlanders in het TT restaurant toen hij aan het praten was met Frank Houtstra, een nationale coureur in de standaardklasse. Hij was dus al in gesprek. Kort daarna wij druk met een dronken persoon die binnen kwam en die moest worden weggewerkt.
Later, in 1994, met een vriend van mij die totaal niks om motorsport geeft maar wel gek is op hightech door de paddock geslenterd. Op een gegeven moment staat hij op een rustig moment naast Kevin en vaagt hem waarom er steeds zoveel mensen om hem heen staan. Jaja, toen schoot die Texaan wel even in de lach en ging uitleggen dat hij het jaar daarvoor wereldkampioen is geworden.

_O- _O- _O- :t Goed verhaal! :Y
 
Nooit met Kevin zelf gesproken. Wel tegenover hem gezeten met een groepje nederlanders in het TT restaurant toen hij aan het praten was met Frank Houtstra, een nationale coureur in de standaardklasse. Hij was dus al in gesprek. Kort daarna wij druk met een dronken persoon die binnen kwam en die moest worden weggewerkt.
Later, in 1994, met een vriend van mij die totaal niks om motorsport geeft maar wel gek is op hightech door de paddock geslenterd. Op een gegeven moment staat hij op een rustig moment naast Kevin en vaagt hem waarom er steeds zoveel mensen om hem heen staan. Jaja, toen schoot die Texaan wel even in de lach en ging uitleggen dat hij het jaar daarvoor wereldkampioen is geworden.

Nu moet ik toch wel weer ff posen, sorry.

Pressco IDM Zolder 2018, ik kwam tien minuten voor het einde binnen en er waren nog geen 10 mensen in de zaal en kon vooraan gaan zitten:

1586000735973.jpeg


En de rest spreekt voor zich:

1586000869853.jpeg


1586000958359.jpeg


1586000979025.jpeg


1586000901671.jpeg


1586000918867.jpeg


Kevin en de mensen van Suzuki vonden het (bijna) net zo leuk als ik, topdag! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan