Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Uit den ouden Doos

Sheene test de Schwantz RGV500 in gepaste kledij....
28057377977_90a46edbc0_o.jpg
 
Mooi stuk over de laatste der 2takt Mohikanen de RSA125.
Ook leuk om te lezen wat het plan van Thiel was voor een nieuwe motor, een 1 cilinder 2 takt met 2 inlaat schijven en carburateurs en de uitlaat naar achteren.
APRILIA
 
Mooi stuk over de laatste der 2takt Mohikanen de RSA125.
Ook leuk om te lezen wat het plan van Thiel was voor een nieuwe motor, een 1 cilinder 2 takt met 2 inlaat schijven en carburateurs en de uitlaat naar achteren.
APRILIA

Spaan is niet helemaal correct als hij zegt dat de cylinder "uit ontwikkeld" was.
Jan was net voor hij op pensioen ging nog aan een belangrijk nieuw punt begonnen, maar heeft het nooit volledig kunnen uitwerken, waar hij nog altijd spijt van heeft : het verhogen van de uitlaat onderaan. Bij de uitlaat draait alles toch om de blowdown, een hogere bodem maakt het moeilijker voor vers mengsel om via de A-poort direct naar de uitlaat te verdwijnen, en het geeft meer oppervlakte voor nog ruimere a-poorten.
 
Laatst bewerkt:
Tweetakt race Soes te koop: BVA Auctions - online veilingen

Niet dat ik er aan wil beginnen. Maar wat mij nou nieuwsgierig maakt: heeft dit wonderschone racertje een rol van belang gespeeld in de racerij destijds? Coureur, mooie wedstrijden e.d.

Enne... ik hou niemand tegen hè. ;)
 
Laatst bewerkt:
Tweetakt race Soes te koop: BVA Auctions - online veilingen

Niet dat ik er aan wil beginnen. Maar wat mij nou nieuwsgierig maakt: heeft dit wonderschone racertje een rol van belang gespeeld in de racerij destijds? Coureur, mooie wedstrijden e.d.

Enne... ik hou niemand tegen hè. ;)

Ieder geval geen officiële fabrieksracer,wel mooi dat er bij het vermogen 97kw staat,
mochten ze willen _O-
 
Mooie wedstrijd *O* ,de 89 Duitse GP,met vele grote namen,Lawson,Rainey,Schwantz,Mamola,
Doohan,Sarron,Chili,Mackenzie.
 
Mooie pics weer Bas 8-) ,die BMW met volledige stroomlijn is wel de meest opvallende,
hoe komen ze er op _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan