Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Tegenwoordig zijn het nog steeds tandemtwins met merken als PVP, VM, DEA en FPE. Ze gebruiken doorontwikkelde Aprilia GP cilinders en hebben zo tegen de 100 a 105 pk.

een RSW250 had ook meer dan 100pk hoor. cylinders waren identiek aan de RSA125 en die had 54.5pk uiteindelijk. de 250 had iets minder dan het dubbele.
 
Laatst bewerkt:
In mijn racedagen reden ze al met zeer snelle karts,meestal voorzien van Rotax
tandemtwin blokken,die dingen gingen sneller over het circuit dan de 500cc motoren.
Rappe machientjes :Y

Yep, zag dat voor de eerste keer in Zolder half jaren 80, die gasten reden een EK wedstrijd.
In het rennerskwartier deden we een beetje minachtend over die skelters maar toen ze voor de eerste keer trainden konden we al horen dat het rap ging. We gingen toch maar even kijken op de sacrementsheuvel en waren verbaasd hoe snel die gasten gingen :t
 
Jammer dat Kawa al snel weer stopte met de KR 500.

Met de tandem twins hadden ze meer succes mit der Toni :)
full
 
Niet alleen mit der Toni,ook met Kork Ballington.

Je hebt helemaal gelijk; op de een of andere manier associeer ik de KR tandemtwin met Toni.
Waarschijnlijk door de hele hordes Duitsers die vroeger tijdens de TT Toni naar de overwinning schreeuwden ;)
 
een RSW250 had ook meer dan 100pk hoor. cylinders waren identiek aan de RSA125 en die had 54.5pk uiteindelijk. de 250 had iets minder dan het dubbele.

Voorzichtige schatting van mijn kant, de snelste zitten over de 110 pk.
 
Ook mooi,heel wat beter dan die originele appie slappie frames.
Spondon RG,s
02-img_2603.jpg

IMG_1012.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan