Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Kijk dat is nou weer wat voor NR34:9~,jullie boffen toch maar:Y ,beide RG,s in jullie favoriete sponsor kleuren*O*;)

:t:) Het kan niet op. De RG(V)'s worden steeds schaarser. Tot anderhalf jaar geleden zag je de 250's nog regelmatig voorbij komen, maar het wordt steeds beter zoeken. En nu zomaar ineens 2 RG's in de goede kleuren!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan een 3 in 1 uitlaat op m'n GT380 te zetten. Moet hiervoor nog de sproeier bezetting aangepast worden of kan deze origineel blijven?
 
als je je 2-takt niet graag ziet hoeft het niet. uitlaat is allesbepalend bij een 2-takt, maar hangt natuurlijk vooral af van wat er nu op staat en wat er op komt (al dan niet expansie)
 
Ik heb op mijn GT750 ook een 3 in 1 en daar rijd ik al vele jaren mee zonder dat de sproeierbezetting is aangepast.
 
Ik heb op mijn GT750 ook een 3 in 1 en daar rijd ik al vele jaren mee zonder dat de sproeierbezetting is aangepast.

Ja maar er is geen 1 motor het zelfde,dus dat het bij Bassie goed gaat wil niet zeggen dat het bij een 380
ook zo zal zijn.Menig 2 takt is gesneuveld door veranderingen aan de uitlaat en inlaat,je moet gewoon kijken hoe
het bougiebeeld is voordat je gaat knallen,of nog beter is een bezoek aan een testbank .
Vergeet ook niet dat een GT750 watergekoeld is en een 380 luchtgekoeld,de laatste zal heter worden en
dat in combinatie met een te arm mengsel zal niet lang goed gaan.
 
Heren, wat is DE 2takt olie die men dient te gebruiken voor de 2takt smering? Waarbij de geur een niet onbelangrijke faktor speelt.

Marco
 
Heren, wat is DE 2takt olie die men dient te gebruiken voor de 2takt smering? Waarbij de geur een niet onbelangrijke faktor speelt.

Marco

je zegt niet of het lekker moet rieken of juist niet ?

Ik gebruik al jaren Putoline RS959, nauwelijks geur maar ik heb geen al te goede neus.
 
Of iets lekker ruikt of niet is natuurlijk erg persoonlijk. Een racy geurtje lijkt mij leuk met mijn RV.
Net ff 747 gegoogeld. Schijnt snel te verouderen en voor veel koolafzetting te zorgen. Verouderen lijkt mij alleen bij vooraf mengen. Ik heb een separate olietank met pomp. Kan het dan ook nog snel verouderen? Ik denk dat wanneer ik mijn uiterste best ga doen ik aan 1500 km per jaar kom.

Marco
 
Net ff verder gekeken.

Dat wordt hem dus niet.
Iemand een andere sugestie?

Screenshot_2018-10-28-10-22-19.png
 
Je kan Castrol Power RS gebruiken en er dan een vleugje 747 door de benzine mengen voor de geur
 
A747 kan je ook in je olietankje doen,maar dan alleen in de zomer gebruiken,zo deed ik dat ook bij mijn RD.
Maar alleen in een leeg olietankje doen en de eerste 100km rustig aan rijden.
A747 is allang niet meer de zelfde olie zoals vroeger,tegenwoordig is het meer synthetisch dan plantaardig
dus minderlast van koolafzetting.Laatste jaren gebruikte ik ook Putoline RS een zeer goede olie en heel
wat goedkoper dan A747,alleen mis je dan wel de geur.
 
Dat zou ik dan dus weer niet doen, mij te veel risicio....zo zie je maar weer de een gooit 747 zo maar in zijn olietank en de ander knoopt zo maar een 3 in 1 onder zijn GT ;)
 
Dat zou ik dan dus weer niet doen, mij te veel risicio....zo zie je maar weer de een gooit 747 zo maar in zijn olietank en de ander knoopt zo maar een 3 in 1 onder zijn GT ;)
Tja 2 takt rijden is al een risico,dat maakt het juist spannend,maar ik gebruikte het niet bij lage temperaturen en
deed altijd een klein beetje olie in de tank,dat deed ik bij iedere 2takt,want als het pompje de geest geeft ben je zuur.
 
Reed je dan niet te "vet", wanneer je extra smeerde?
Wanneer het, zoals in mijn geval, uitsluitend om de odeur te doen is. Waar hebben we het dan over als ik bv gewone castrol in het reservoir doe en 747 inde benzinetank? Een paar druppels per liter?

Marco
 
Net ff verder gekeken.

Dat wordt hem dus niet.
Iemand een andere sugestie?

Bekijk bijlage 1336379
tjah, iedereen moet zijn les eens leren.
vroeger reed ik ook met "gewone goede" 2-taktolie. ging van tijd tot tijd al eens kapot, maar hej, "'t is dan ook een 2-takt"

op een moment ben je dat moe en ga je eens als test (langdurig) écht goede olie gebruiken. Sinds (RS959) geen krukas meer kapot en ook geen vastloper meer gehad. Ja, goede olie is duur, maar nog steeds goedkoper dan krukassen, zuigers en cylinders. Op een ritje van +/- 500km blaas ik er een volledige liter door (en dik 50 liter benzine).
 
Reed je dan niet te "vet", wanneer je extra smeerde?
Wanneer het, zoals in mijn geval, uitsluitend om de odeur te doen is. Waar hebben we het dan over als ik bv gewone castrol in het reservoir doe en 747 inde benzinetank? Een paar druppels per liter?

Marco
Was maar heel weinig wat ik door de benzine deed,dopje vol van de oliefles.
Overigens ben ik het met janbros eens,een goede olie is voor een 2 takt zeer belangrijk,
nu is een RV een relatief licht belast motortje dus hoeft er geen super dure 2 takt olie in,
een goede synthetische olie zoals dit is mooi zat, Castrol Power RS 2T - 1 liter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan