Net een kleiner voortandwiel gemonteerd (14 tands) , scheelt wel, trekt wat beter door.
Wel een rib uit mijn lijf, €3,75 en verzenden er nog bij, bijna 7 euro armer....
Mijn RV125 (L6, bouwjaar 'onbekend', eerste toelating 06-2017) staat standaard met 14 tanden voor en 49 tanden achter.
Kwam er in het 'Haynes Manual' achter, dat de modellen tot K6 (carburatie) met 15 voor en 51 tanden achter standaard gemonteerd hebben.
Ik denk er over om in plaats van kleiner voor, naar groter achter, een kettingwiel (51 tanden) van een K6 dus, te gaan (zie tabel).
In plaats van kleiner voor is groter achter is ook beter voor je ketting.
Even rekenen;
RV 125 t/m K6; 15 : 51 = vertraging 3,4 (standaard)
RV 125 t/m K6; 14 : 51 = vertraging 3,64 (dus kleiner voortandwiel van de K7> bestellen !)
RV 125 K7 t/m L6; 14 : 49 = vertraging 3,5 (standaard)
RV 125 K7 t/m L6; 14 : 51 = vertraging 3,64 (beste optie, het achtertandwiel van de 'oudere' <K6 !)
Kunnen jullie de gevolgen (trekkracht, snelheid) eens verduidelijken?
Ben er zelf nog niet achter wat de 'echte' topsnelheid is. Vanmiddag, met forse tegenwind (dat wel) maximaal 80 in z'n 4 !
Maar mijn "Vanny" is nog niet los. Staat pas 265 km op de teller !