Het tenten topic

okay, Een aantal jaar geleden regende een goedkoop tentje in de ardennen helemaal door.
In de regen( 2 dagen continu) naar de dichtsbijzijnde stad |Verviers)gereden en een iets ruimere, en tamelijk wat duurdere koepeltent gekocht (240 bij 220 meen ik)
Die het best goed deed..
Gezien we met de dnepr met zijspan op vakantie gingen en je in een nylon tentje er s' ochtends vaak uit gebrand word, kochten we een nog ruimere katoenen tent. Erg fijn ding, maar wel tamelijk zwaar.
5 jaar lang gebruikt met de dnepr-combi.(ruimte en trekkracht zat voor dat soort fratsen)
Nu ik weer dnepr-loos ben(snik) gingen we afgelopen jaar (en komend jaar) met de enfield (solo) op vakantie, dus weer het kleine en lichte nylontentje mee,(en heel veel dingen die we gewend waren mee te nemen, niet mee. was effe wennen)
De tent was redelijk waterdicht. Er zijn al diverse spuitbussen overheen gegaan, maar iets meer waterdichtheid is welkom! niets erger dan nat spul met nog dagen slecht weer te gaan!

Heeft iemand ervaring met HEMA- inweektabletten of harmisol bij nylon tenten??

Verder zit ik te denken om de glasvezelstokken te vervangen voor alu-stokken, die lichter zijn en minder snel stuk schijnen te gaan.
Deze dingen zijn best duur. De tent al wat ouder en iets uitgerekt (moeilijk strak opspannen, met wind moet je er goed om denken dat met regen de buitentent niet tegen de binnentent aan kan waaien).
What to do?
investeren?
Gezien het geringe vermogen van de enfield is elke kilo winst meegenomen..
 
Een luchtbed, dat is wel zwaarder maar neemt minder ruimte in dan een flink self-inflating matje. Elektrisch pompje of een föhn mee en klaar ben je :)Want :? Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad en ik heb toch wel wat stortbuien meegemaakt :B|

een luchtbed ligt wel zachter, maar volgens mijn vrendin is het zelfopblaasmatje wel veel warmer... ik merk het zelf niet zo.
Delen jullie die ervaring?
 
een luchtbed ligt wel zachter, maar volgens mijn vrendin is het zelfopblaasmatje wel veel warmer... ik merk het zelf niet zo.
Delen jullie die ervaring?
Dat klopt wel maar meestal is het niet heel erg koud als ik ga kamperen (helaas soms wel B| ) Ik leg er een reddingsdeken onder voor net wat extra isolatie.
 
een luchtbed ligt wel zachter, maar volgens mijn vrendin is het zelfopblaasmatje wel veel warmer... ik merk het zelf niet zo.
Delen jullie die ervaring?
:^

Ik heb het regelmatig "koud" gehad als ik noodgedwongen op een luchtbed moest slapen. Op een thermarest-matje slaap ik echt super, ik heb het op een na dunste maatje. Bovendien vind ik een luchtbed te zacht, maar dat is persoonlijk.
En een 2-persoons luchtbed vind ik helemaal een ramp. Als de een zich omdraait, ligt de andere te stuiteren.
 
Thermarest isoleert prima en een reddingsdeken of zo'n soort folie doet het ook erg goed, in combinatie met een goede slaapzak is het uitstekend slapen als het -20 is buiten. Radiatorfolie is ook iets wat je mee kunt nemen en...... even zo'n plasfles halen bij de apotheek als je 's nachts er wel eens uit moet..... wel weer snel leeggooien voor de zaak bevriest.
 
ff posen :P

zo zag mijn tentje er vanochtend uit:

[afbeelding]

Mooie foto Koffer :) :Y

Mijn tentje: een el-cheapo tent van 75euro destijds bij de V&D. Opzetten in 15 minuten, afbreken in 15 minuten.

Persoonlijk vind ik het 'snel op- en afbreken' van een tent geen argument voor motorrijders. Zelf zet ik hem iedere avond op, en breek hem iedere ochtend weer af en moet zeggen dat ik dat helemaal niet erg vind. Vanwaar die haast? Wat is nou 15 minuten op een hele vakantie? Tijd zat toch? Zodra alles weer keurig op de fiets gespannen is kan het gas er weer op ;)

Ik denk dat aspecten zoals o.a. 'droog blijven' en 'compact zijn' wat belangrijker zijn dan snel opzetten, wat ik hier in dit topic nogal vaak lees.

Hier nog een leuke foto met mijn V&D tent na eindelijk aangekomen te zijn in Barcelona in het plaatsje El Masnou wat pal boven Barca ligt. Aan de foto kan je zien dat de temparaturen toen erg hoog lagen en dat we toen dorst hadden (24 graden 's avonds) ;)

PICT0032.JPG
 
Laatst bewerkt:
Als je trekt met de motor, en aan het eind van de middag een camping vind, is het voor ons wel degelijk fijn dat een tent vlug staat.
De grote katoenen was met een minuut of 10 staande, de kleine nylon nog vlugger..(ben nog op adv. pagina's wezen zoeken naar 2dehands alu tentstokken, helaas..)

Zijn er al mensen die ervaring hebben met polycotton tenten?
Ik vraag me af of dat werkelijk voordelen heeft t.o.v. nylon..
 
Voor impregneren spray kopen bij de Bristol. Vaak gebruikt bij mijn nylon motorbroek en bij het dak van mijn cabrio ;) ...ook het grondzeil van mijn tent heb ik ermee bewerkt.
Je moet het wel om de zoveel tijd opnieuw doen maar spuitbus kost niet zoveel ...
MZlllls,Rob.
 
Iemand hier die ervaring heeft met onderstaand tentje? En dan vooral de gebruikte materialen, wordt vooral gebruikt met mooi weer, lees zomer.

Gelert | Meerkat 2

168.jpg


De buitentent is gemaakt van Polyester met PU coating.
Met een aparte binnentent en gemaakt van ademende polyester.
Bovenste heb ik me laten vertellen...

Afmetingen binnentent: 210cm (lengte) x 140cm (breed) x 115cm hoog

Moet lukken toch, in je eentje met een beetje bagage?
 
Voor mij moet een tent gewoon snel staan, aangezien ik het hele jaar door kampeer in de weekenden. Met vorst of regen, ben je blij da je tent zo staat of afgebroken kan worden :)

Helaas is de Swift 2 nie meer te koop :( Das een plu tent, daaro staat hierboven ergens een foto van 8-) Op dit moment kijk ik dus naar een andere tent, zal wel een Oklahoma Quick of eene Khyam Highlander of Eiger worden :z
 
Heeft iemand ervaring met deze tent, voor 59eurie bij motozoom.
Lijkt mij wel een redelijk dingetje voor 1 pers voor een week Italie. :]
Hij is lekker licht 2.8kg en dubbeldaks???
full
 
wij nemen alweer twee jaar onderstaande tent mee. dit is prima te doen.
IMG_0015.JPG


je hebt de grote bol (grijs)en dat is je voortent, hier kan ik prima rechtop staan. er aanvast zit dan nog een kleiner bolletje(blauw) en dat is het slaapdeel. dit is geschikt voor 5 personen maar met zijn 2en is het ook prima te doen.

hier zie je hem vanaf een afstand.

IMG_0027.JPG


in de zak ziet het er zo uit

DSCF00068.JPG


en dit is wat we normaal op twee motoren knopen.

DSCF000510.JPG


en dan komt er een dag dat je even moet wachten voor je je tent op kan zetten omdat het gras nog wat nat is.

Afbeelding_0011.jpg
 
Laatst bewerkt:
wij nemen alweer twee jaar onderstaande tent mee. dit is prima te doen.
[afbeelding]

je hebt de grote bol (grijs)en dat is je voortent, hier kan ik prima rechtop staan. er aanvast zit dan nog een kleiner bolletje(blauw) en dat is het slaapdeel. dit is geschikt voor 5 personen maar met zijn 2en is het ook prima te doen.

hier zie je hem vanaf een afstand.

[afbeelding]

in de zak ziet het er zo uit

[afbeelding]

en dit is wat we normaal op twee motoren knopen.

[afbeelding]

en dan komt er een dag dat je even moet wachten voor je je tent op kan zetten omdat het gras nog wat nat is.

[afbeelding]

Schitterend zo'n moeras! :} Gaat zo'n tentzak makkelijk mee?
 
Ik ben vorig jaar op vakantie geweest met mn vriendin in een tent van 2 bij 1,5!
2persoonsluchtbed dr in leggen en op pompen en het past precies!
Alleen moet de bagage dr ook nog bij in.. Dus krapjes..
En de bagage zat in een tas die de vriendin op dr rug had en een tanktas..
Dat doen we dus noooit meer.
Heb dit jaar ook 2 koffers van 40L/45L... + een tanktas + rek voor tent enz.
Wat ik me nou af vraag is hoe iedereen het doet met het eten..
Gaan jullie nou elke keer uit eten of hebben jullie een gasstelletje mee?
Ik wil dit jaar een klein gasstelletje mee nemen..
Hoop dat alles een beetje gaat passen:)
 
Ik ben vorig jaar op vakantie geweest met mn vriendin in een tent van 2 bij 1,5!
2persoonsluchtbed dr in leggen en op pompen en het past precies!
Alleen moet de bagage dr ook nog bij in.. Dus krapjes..
En de bagage zat in een tas die de vriendin op dr rug had en een tanktas..
Dat doen we dus noooit meer.
Heb dit jaar ook 2 koffers van 40L/45L... + een tanktas + rek voor tent enz.
Wat ik me nou af vraag is hoe iedereen het doet met het eten..
Gaan jullie nou elke keer uit eten of hebben jullie een gasstelletje mee?
Ik wil dit jaar een klein gasstelletje mee nemen..
Hoop dat alles een beetje gaat passen:)

wij gaan gewoon uit eten.
ik heb wel een klein gasbrandertje die ik gebruik als ik alleen op pad ga,wat van die struik maaltijden mee en een koekepan

zit ze achterop of rijd ze zelf?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vorig jaar op vakantie geweest met mn vriendin in een tent van 2 bij 1,5!
2persoonsluchtbed dr in leggen en op pompen en het past precies!
Alleen moet de bagage dr ook nog bij in.. Dus krapjes..
En de bagage zat in een tas die de vriendin op dr rug had en een tanktas..
Dat doen we dus noooit meer.
Heb dit jaar ook 2 koffers van 40L/45L... + een tanktas + rek voor tent enz.
Wat ik me nou af vraag is hoe iedereen het doet met het eten..
Gaan jullie nou elke keer uit eten of hebben jullie een gasstelletje mee?
Ik wil dit jaar een klein gasstelletje mee nemen..
Hoop dat alles een beetje gaat passen:)
Ik heb een benzinebrandertje. Dat heeft als voordeel dat je niet met gasblikjes loopt te klooien en reservebrandstof heb je met de motor ook altijd bij je. Pannetjes mee, boodschappen doen bij de lokale super en savonds zelf koken :)
 
Nordisk norheim. Kost wel veel, maar is echt superklein op te vouwen. Formaat is minder dan slaapzak en luchtbed samen (ook van dat hi-tech reisspul). Met twee personen en twee keer bagage ligt de voortent wel helemaal vol... staat in 5 minuten met zijn twee

full
 
Nordisk norheim. Kost wel veel, maar is echt superklein op te vouwen. Formaat is minder dan slaapzak en luchtbed samen (ook van dat hi-tech reisspul). Met twee personen en twee keer bagage ligt de voortent wel helemaal vol... staat in 5 minuten met zijn twee

[afbeelding]

hee stoeltje!!
ik kan nooit klein opvouwbare stoeltjes vinden,waar komen deze vandaan??
 
Laatst bewerkt:
aan de enfield bind ik eerst 2 leger- opbergtashoesdingesen, daarin gaan de slaapzakken, slaapmatten , hangmat en kleding.
Acherop het rekje gaat de tent, opklapbank, BBQ en wat kolen.
In de tanktas kooksetje, medicatiespul, was/toiletspul, borden/bestek, voedsel en water, kaarten, zaklamp en nog wat klein spul.
Onder mijn zadel regenkleding en opkla-werphengeltje.
Onder het zadel van mijn vriendin, die achterop zit, het overige visgerei...
aan de zijkant nog een flesje reserve diesel, in beide kastjes aan de zijkant gereedschap, tape, slangeklemmen , bandenlichters+afwasmiddel, binnenband, ijzerdraad etc.
 
hee stoeltje!!
ik kan nooit klein opvouwbare stoeltjes vinden,waar komen deze vandaan??

Heb ook lang gezocht maar zijn superideaal. Na de hele dag kromzitten op de r6 en hard liggen op een matje van 3cm is een stoel met rugleuninkje toch wel ideaal. Zitten best aardig. Waren 12,50 of 17,50 per stuk bij de karl denig,weet het niet precies meer . Het zijn eigenlijk kinderstoelen tot 50kg maar als je rustig zit gaat het best goed. Als je geen karl denig in de buurt hebt, zou ik gewoon bij de kinderafdeling van een outdoorshop gaan kijken.

Hij de stoelen en de kookspullen en grondzeil, ik de tent. Gaat best goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan